ساعت بازی تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج

0

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف نسبتا آسان خود یعنی کامبوج خواهد رفت. تیم ۱۶۹ فیفا در حالی مهمان ایران خواهد بود که در دو بازی قبلی خود در این مسابقات تنها یک امتیاز کسب کرده است.

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ایران – کامبوج

پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸- ساعت ۱۷

ورزشگاه آزادی

مقدماتی (انتخابی) جام جهانی 2022 زمان بازی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی کامبوج ترکیب تیم ملی ایران برنامه بازی های تیم ملی فوتبال ایران ایران و کامبوج اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اخبار جام جهانی 2022 اخبار تیم ملی

تیم ملی ایران در قرعه کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تیم های عراق، کامبوج، بحرین و هنگ کنگ همگروه شد. ایران در دور اول استراحت داشت و اما در دومین بازی به مصاف هنک کنگ رفت که آن بازی با نتیجه ۲ بر ۰ به سود ایران به پایان رسید.

در آن سوی میدان کامبوج در هفته نخست به مصاف هنگ کنگ رفت که این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و در هفته دوم به مصاف بحرین رفتند که با نتیجه ۱ بر ۰ شکست خوردند.

با این نتایج ایران ۳ امتیازی است و با یک امتیاز کمتر در رده دوم، پشت سر بحرین جای دارد و کامبوج نیز با یک امتیاز چهارم است.

اما نکته اصلی این بازی نه آمار و ارقام دو تیم بلکه سکوهای تماشاگران است. برای اولین بار بانوان ایرانی می توانند در ورزشگاه حاضر شوند و بازی تیم ملی ایران را از نزدیک تماشا کنند که قطعا اتفاق مبارکی برای فوتبال ایران و جامعه خواهد بود. به همین دلیل جدال ایران و کامبوج می تواند در تاریخ ماندگار شود.

بدترین رتبه کامبوج در رنکینگ فیفا مربوط به سال ۲۰۱۴ است که آن‌ها در رده ۱۹۸ فیفا قرار داشتند و بهترین رتبه این تیم هم در سال ۲۰۱۱ رقم خورد؛ کامبوج در آن سال در رده ۱۳۵ دنیا ایستاد. شکل‌گیری این تیم در سال ۱۹۵۵ بود و نخستین بازی رسمی این کشور با نتیجه ۹ بر ۲ به سود مالزی همراه شد. بدترین نتیجه تاریخ این کشور در سال ۱۹۹۵ بود که با باخت ۱۰ گله برابر اندونزی همراه بود و بهترین پیروزی این تیم هم در سال ۱۹۶۶ با برتری ۱۱ بر صفر برابر یمن شمالی رقم خورد.

این سومین دیدار تاریخ دو تیم ایران و کامبوج است. در دیدار‌های قبلی، این ایران بوده که توانسته حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد. نخستین پیروزی ایران با گل‌های صفر ایرانپاک و کلانی و با نتیجه ۲ بر صفر رقم خورد و در دیدار بعدی ایران توانست با نتیجه ۲ بر یک حریفش را شکست دهد.

این کشور کوچک و کمتر شناخته شده در دنیای فوتبال هیچ‌گاه به جام جهانی صعود نکرده و در سالیان گذشته در دور نخست مقدماتی جام جهانی تنها دو پیروزی کسب کرده است.

آن‌ها یک بار در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ تایلند حضور داشتند که در همان رقابت‌ها تیم ملی ایران به مقام قهرمانی دست یافت و در دور گروهی توانست کامبوج را با دو گل شکست دهد. کامبوج در بازی رده بندی نیز با شکست در ضربات پنالتی برابر تایلند به مقام چهارم دست یافت. تنها افتخار کامبوج به “کره کاپ” سال ۱۹۷۳ بازمی‌گردد که در آن‌ها سال با عنوان “جمهوری خِمر” در مسابقات حضور داشت.

کیسوکه هوندا، ستاره پیشین فوتبال ژاپن به عنوان مدیر فنی و فلیکس دالماس به عنوان سرمربی هدایت این تیم را بر عهده دارند.

بهترین بازیکن حال‌حاضر این تیم “کوچ سوکومفیک” نام دارد که با ۳۲ سال سن در خط میانی کامبوج به میدان می‌رود. او تاکنون ۵۵ بازی برای این تیم انجام داده و ۷ گل زده است و از سال ۲۰۰۶ برای تیم ملی کشورش به میدان می‌رود.

داوران دیدار ایران و کامبوج مشخص شدند

تیم داوری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کامبوج از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مشخص شد.

با اعلام فیفا داورانی از کشور هند این بازی را قضاوت خواهند کرد.

داور: پرنجال بنرجی

کمک اول: آسیت کومار سرکار

کمک دوم: تونی جوزف لویس

داور چهارم: سریکریشنا کویمباتور

ناظر داوری: خالد ناصر ال هینال از عمان

نماینده مسابقه: جرگال سوفباتار از مغولستان

ترکیب تیم ملی قطعا نسبت به بازی با هنگ کنگ تغییر خواهد کرد. سیدمجید حسینی دچار مصدومیت است و احتمالا به جای او مرتضی پورعلی گنجی در کنار حسین کنعانی زادگان در قلب دفاع قرار خواهد گرفت. علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی هم اصلا به تیم ملی دعوت نشده اند. با این شرایط به نظر می رسد تیم ملی در بازی با کامبوج با ترکیب زیر به میدان برود:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پور علی گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، احمد نورالهی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون

همه تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌روند در انتظار یک برد پرگل  در این مسابقه هستند.

در حال حاضر جدول گروه به این ترتیب است:

۱- بحرین ۴ امتیاز از دو مسابقه

۲- ایران ۳ امتیاز از یک بازی

۳-عراق یک امتیاز از یک بازی

۴- کامبوج یک امتیاز از دو مسابقه

۵- هنگ کنگ یک امتیاز از دو مسابقه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ