پاسخ های ۱۲ هنرمند به ۴ سوال نوروزی

0

از هنرمندان چهار سوال نوروزی پرسیدیم که پاسخهای آنها در ادامه می آید: ۱-امسال از لحاظ کاری و شخصی برایتان چگونه بود و آیا از آن راضی بودید؟ ۲-فکر می کنید سال آینده از حیث شرایط کاری چه تغییراتی را شاهد باشید و چه برنامه هایی برای ان دارید؟ ۳-در بین سریالهای سال ۹۲ کدام را پسندیدید؟ ۴-حرف آخر؟

همایون ارشادی

همسر همایون ارشادی همسر فرناز رهنما همسر علیرضا خمسه همسر عباس غزالی مصاحبه هنرمندان مصاحبه بازیگران شوهر فرناز رهنما بیوگرافی همایون ارشادی بیوگرافی فرناز رهنما بیوگرافی علیرضا خمسه بیوگرافی عباس غزالی

۱-از لحاظ کاری حضورم در مجموعه «پایتخت ۳» پنجمین کار تصویری ام هست. در فیلم های «اشباح» داریوش مهرجویی، «دریا و ماهی پرنده» مهرداد غفارزاده و «چهارشنبه خون به پا می شود» ساخته حماسه پارسی و با بازی فرامرز قریبیان و حامد بهداد، همچنین در «ناخواسته» برزونیک نژاد نیز بازی کردم. باید بگویم از نظر کاری امسال سال خوبی برایم بود و با پیش بینی هایی که داشتم جور در آمد. از آنجایی هم که زیاد سعی می کنم پر کار نباشم، در مجموع از سال ۹۲ به لحاظ کاری راضی بودم.

۲-برای سال آینده هیچ چیزی را پیش بینی نمی کنم. ضمن اینکه پیشنهاد برای کار دارم، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. امیدوارم سال آینده سال خوبی باشد و عوامل سینمایی راهی برای بهبود وضعیت سینما بیندیشند.

۳-اصلا سریال ندیدم. فیلم را هم به دلیل اینکه مدتی است به سینما نرفتم یادم نمی آید. حتی متاسفانه فرصت نکردم به جشنواره هم بروم و فیلم های خودم را ببینم.

فرناز رهنما

همسر همایون ارشادی همسر فرناز رهنما همسر علیرضا خمسه همسر عباس غزالی مصاحبه هنرمندان مصاحبه بازیگران شوهر فرناز رهنما بیوگرافی همایون ارشادی بیوگرافی فرناز رهنما بیوگرافی علیرضا خمسه بیوگرافی عباس غزالی

۱-از نظر کاری خدا را شکر خیلی راضی بودم و بالاخره بعد از یکسال فیلمنامه ای به دستم رسید که منتظرش بودم و فکر می کردم قابلیت این را دارد که سر این کار باشم و بسیار ذوق زده بودم. برای من از نظر کاری خیلی سال خوبی بود و تقریباً بیش از نیمسال را در خدمت آقای بذر افشان بودم.

۲-راستش من که خیلی امید دارم و فکر می کنم اتفاق های خوبی در سینما و تلویزیون و تئاتر افتاده و خواهد افتاد و احساس می‌کنم همین که بدانیم همکارهایی که در چند سال اخیر کم کار بودند یا کار نکردند، شروع به کار کردند، خیلی جای امیدواری دارد و آدم احساس می کند که امیدی هست و می‌دانی که با آن هایی که دوستشان داری می توانی کار کنی و فقط به امیدم به این است.

۳-در واقع به دلیل اینکه سر کار بودم، خیلی کم پیش آمد که تلویزیون نگاه کنم. اما اوقاتی که در خانه بودم، بیشتر سریال ها را نگاه کردم. اما سریالی که نظر من را جذب کرد، سریال «پایتخت» کار آقای سیروس مقدم بود. سریال‌های ماه رمضان هم نسبتا قابل قبول بودند و احساس می‌کنم این سریال‌ها نسبت به سال‌های قبل کیفیتشان پایین‌تر بود. و امیدوارم سوژه‌های بهتری در دستور کار قرار گیرد.

۴-آرزو می کنم که درخانه هرکسی آرامش و سلامتی باشد، هر چند این در سال های گذشته حکم شعار را داشت، ولی به نظرم لازمه زندگی برای هر نفر است. از خداوند برای تک تک ایرانیان چه مقیم ایران و چه خارج از کشور آرزو می کنم که سالی پربرکت و کم نگرانی داشته باشند. تنها یادگاری که در جمله‌هایم می‌توانم بگویم این است که همیشه حضور خدا را در کنار خودشان حفظ کنند و احساس تنهایی نکنند. همچنین با امید به فردا قدم بردارند و انشاا… همه چیز بهتر از قبل شود.

سیروس ابراهیم زاده

۱ – حدود دو سال می شود که کار نکرده ام. نه در تئاتر، نه در سینما، نه در تلویزیون، نه در رادیو، نه در دوبلاژ… البته بی کار هم نیستم. لک لکی می‌کنم و خدا را شکر… می خوانم و می‌ نویسم و اقتباس می کنم از ادبیات خارجی و شعر زمزمه می کنم و پند و اندرز می پراکنم. از لحاظ شخصی حالم خوب است . نگران نباشید… در حقیقت توپ ! اغلب اوقات فشار خونِ سیزده روی هشت. ضربان قلب نوسان مجازی دارد بین شصت تا صد… و قند خون دور و برِ کندوی عسل، یعنی بالا و پایین شماره صد. البته اشتباه نشود هنوز تا صد سالگی راه درازی پیش رو دارم و امیدوارم همین طور کش بیاید و دیرتر به آن مرزها برسم که حالا حالاها کار دارم در این جهانِ فانی.

۲ – افق سال آینده بسیار روشن تر است. نور پردازی سینمایی ِ درستی خواهد داشت.همان سینمای جهانی شده مرز پر گوهر ِ ایران زمین که مثل پسته رفسنجان و قالی کرمان بازارهای جهان را فتح کرده و همیشه فردا روز بهتری است! وقتی در آمد فروش راحت و بی مزاحمت نفت را هم به پای سفره هامان بکشانیم، این جانب نیز بی نصیب نخواهد بود… آمین!

۳ – سریال‌هایی که ساخت و ساز و پردازش آن‌ها در دقیقه نود انجام می‌گیرد، همه خوب و مفید است به حال جامعه. این شعارِ «زود باش! زود باش! وقت نداریم ! می‌خوایم بریم!»یک ضرباهنگِ سازندگیِِ بی‌امان به تولید سریال‌ها داده که مصرف کننده شتابزده امروز را خیلی خوش می‌آید و عجله و آسان پسندی‌اش را توجیه می کند و شدت می‌بخشد. فقط سریال «حریم سلطان» از محتوای خوبی برخوردار نبود، همین … ( خبرنگار: ببخشید، مثل این که اشتباه می‌ کنید جناب! اون سریالی که می فرمایید ما نساختیم…

بنده خدمتگزار: بله درسته ما نساختیم… ولی برای سازندگانش خوب پولی ساختیم. دارن حالش رو می برند به بهای بی توجهی های ما… از طرف دیگر، من از هر چه «حریم» و«حرام» و «تحریم» بدم می آد!)

۴ – و آخر این که من پیشنهادی دارم برای نجات سالن های سینمایی تهران و شهرستان ها از ورشکستگی، و کوشش برای تبدیل کردن مکان هاشان به مراکز خرید و برج های سربه فلک کشیده تجاری. چطور است در ساختمان سینماها سوپر بزنیم. یعنی دقیقا عکس آنچه که در مورد شبکه خانگی صورت گرفته. آنجا سینماها را به بقالی بردند، ما بقالی ها را به سینما ها بیاوریم.

علیرضا خمسه

۱-امسال سال خوبی برایم نبود. برای مثال هنوز دستمزدم را به طور کامل در سریال«عصر پاییزی» نگرفته‌ام و مدیر شبکه یک گفتند که تا قبل از سال جدید دستمزد ما را تسویه می‌کنند. به لحاظ دشواری های مالی سال سختی بود و امیدوارم سال جدید سال خوبی باشد.

۲-برای سال آینده هم امیدم به خدا است و می‌گویم الهی به امید تو.

۳- متاسفانه به این دلیل که مشغول کار بودم، سریال «عصر پاییزی» را که خودم در آن بازی کرده بودم را نتوانستم ببینم. خیلی هم دوست داشتم تا فرصتی پیدا کنم که بتوانم این کار را تماشا کنم که نشد، اما از مردم شنیدم که سریال «آوای باران» ساخته حسین سهیلی‌ زاده سریال خوبی بوده است. در مورد عصر پاییزی هم نظرات مختلفی شنیدم.

فریبا نادری

۱ – از لحاظ کاری خدا را شکر سال خوبی بود و نصف سال را درگیر سریال «ستایش» بودم و از این بابت خدا را شکر می کنم. از لحاظ شخصی هم امسال حال و روزم خیلی بهتر بود. کار جدیدم که ورودم به ستایش است را از فروردین ماه روی آنتن دارم . یعنی فصل بهار را با سریال ستایش شروع می‌کنم و برای عید هم سه تله فیلم دارم که از شبکه های مختلف پخش می شود.

۲ – راستش پیش‌بینی با این وضعیت سازمان سخت است، ولی امیدوارم بودجه خوبی تزریق شود و ما طلب‌هایمان را بگیریم، همچنین فیلمنامه‌های بهتری پیشنهاد شود که این‌ ها آرزوی من برای کار است.

۳ – این را جواب نمی دهم، چون شخصی است و چون ممکن است کاری بوده که خیلی‌ ها آن را دوست نداشتند، اما برای من جذاب بوده است. بنده به عنوان یک هنرمند این کشور به کارهایی مانند ستایش افتخار می‌کنم و به تمام عوامل خسته نباشید می گویم که زحمت زیادی کشیدند. از آقای سیروس مقدم تشکر می‌کنم به خاطر سریال پرمخاطبش و اینکه این افتخار را دارم که با ایشان کار کردم و هر وقت کارهایشان را می‌ بینم واقعاً لذت می برم.

۴ – اخبار را همیشه دنبال می کنم و امسال نتوانستم تلویزیون ببینم و فقط برنامه ای به نام مشاعره که از شبکه شما پخش می شد و خودم اجرای آن را بر عهده داشتم که توانستم دنبالش کنم. «مشاعره» برنامه خوبی برای ادبیات بود و مردم هم استقبال زیادی از آن کردند.

شهرزاد عبدالمجید

۱ – متاسفانه امسال اصلاً سال خوبی نبود و کم کاری بیشتر از سال های قبل بود.امیدوارم در سال جدید این مشکل وجود نداشته باشد و مشکل کم کاری بازیگران حل شود.

۲ – امیدوارم سالی پر از شادی و سلامتی برای همه باشد. طوری که همه مشغول باشند و دیگر کم کاری وجود نداشته باشد.

۳ – متاسفانه به علت مشغله کاری که داشتم نتوانستم سریال ها را دنبال کنم و اگر هم دیدم به صورت تصادفی بود. تئاتر«مردهای مردم» که در آن بازی داشتم، واقعا نمایشنامه خوبی بود و توانست مخاطب های زیادی را جذب کند و خوشحالم که همچنین تئاتری امسال توانست من را مشغول و حال و هوایم را عوض کند.

۴ – سال نو را به همه تبریک می گویم. ان شاا… همه به آرزوهایشان برسند و امیدوارم که سال ۹۳ سالی پربرکت برای همه باشد و شادی را برای همه می‌خواهم.

زهره فکور صبور

۱-مدتی است که کار نکردم و سعی دارم تا انتخاب هایی که می کنم با وسواس بیشتری باشد. البته فکر می کنم که شاید کار درستی نباشد، آنهم از این بابت که کارهایی که مدنظر من است پیشنهاد داده نمی‌شود و خودتان هم می دانید اگر بازیگری کار نکند، ممکن است کم کم فراموش شود. به همین دلیل هم مدتی است تصمیم گرفته ام دوباره کار کنم. در همین مدت هم پیشنهادهایی داشته ام، اما از آنجایی که اکثر فیلم نامه ها شبیه به هم هستند، تصمیم گرفتم تا آنها را قبول نکنم تا مبادا به کلیشه بیفتم.اتفاقا در همین پروسه برای یک تئاتر صحبت کردم و خیلی هم دوست داشتم بعد از این همه مدت که کار صحنه نکردم، در یک نمایش حضور داشته باشم که هنوز قطعی هم نیست. از طرف یک موسسه برای تدریس بازیگری از من دعوت به همکاری کردند و فعلا قرار بر این است تا در سال آینده تدریس هم به کار بازی ام اضافه کنم. امسال غیر از بازیگری طراحی لباس انجام دادم و خودم رابا این کار مشغول کردم. در این کارم هم سعی کردم تا طرح های خاص و منحصر به فردی را ارائه دهم و امیدوارم که نتیجه کار که قرار است بهار و تابستان برای دید عموم درآید، خوب شده باشد. از لحاظ شخصی هم سال خوب و آرامی بود.

۲-دوست دارم که دوباره کار کنم و تصمیم سال جدیدم این است که اگر پیشنهاد خوبی داشتم حتما بازی کنم.

۳-سریال پایتخت سیروس مقدم را بسیار دوست داشتم و فکر هم می کنم بهترین سریال امسال هم همین سریال بود.

کاوه خداشناس

۱- امسال خداراشکر مثل سال های گذشته سال خوبی برایم بود. امسال دو کار داشتم یکی همین «معراجی ها» بود و دیگری تئاتر «شهر تنهایی من» که در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. هر دوی این کارها را دوست داشتم، شهر تنهایی من که اجرایش به اتمام رسید، اما فکر می کنم سریال «معراجی ها» که قرار است تابستان سال آینده پخش شود مورد توجه مردم قرار بگیرد و شب های شاد و با نشاطی را برای تلویزیون رقم زند.

۲- سال آینده را بی نظیر پیش بینی می کنم و به سال آینده امیدوارم و امید است که این امیدواری نخشکد. از لحاظ کاری هم پیشنهاد بوده، اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدیم و انشاا… که در سال آینده انتخاب های خوبی داشته باشم.

۳-واقعیتش زیاد حضور ذهن ندارم، آنهم بیشتر به این خاطر که بخش عمده ای از زمانم را مشغول فیلم برداری بودم. فکر می کنم سریال «پایتخت» سریال بسیار موفقی بوده است که الان هم دوستان مشغول ساختن سری سومش هستند و من در همان بخش هایی که از سریال دیدم برایم خیلی دلنشین و فوق العاده بود.

عبدالرضا اکبری

۱- امسال از نظر من تولید بسیار کمتر از سال های قبل بود و بخشی از آن را همه می‌ دانند که سر مسائل بودجه ای بود که هنوز درگیرش هستیم. ما هفت سال گذشته کاری را شروع کردیم که متاسفانه آن هم به واسطه همین مشکلات پرداختی که وجود داشت، آنقدر خوب پیش نرفت و ما که بازیگران آن مجموعه بودیم، هنوز دستمزدهایمان را نگرفته ایم. امیدوارم سال آینده سال پر بار و خوبی باشد برای همه و همچنین این مشکل برای بازیگران و هنرمندان حل شود. ما که استخدام هیچ سازمان و اداره ای نیستیم و فقط در آمدمان از راه همین قرارداد ها تأمین می شود. وقتی که پرداخت ها صورت نمی گیرد واقعاً دچار مشکل می شویم، ولی امیدوارم سال خوبی پیش رویمان باشد.

۲- من نمی توانم پیش بینی بکنم. این آرزو و امید را دارم که کارها خوب باشد. کارهایی هم که صورت می گیرد طوری نیست که درست تقسیم شوند و همه در آن حضور داشته باشند. بعداً پیش میاید مثل قبل که یک عده خیلی پرکار هستند و عده ای کم کار و دیگران اصلا کارنمی کنند و از یاد می روند. اگر حالا تولیدات خوب شود و تعدادشان بالا برود، امیدوارم بتوانیم حضور داشته باشیم و کار کنیم. چون کار نکردن در واقع سمی است برای کسانی که بازیگری انجام می دهند. نه تنها بازیگری بلکه بیشتر حرفه ها. وقتی که من یکسال جلوی دوربین نروم، به مرور زمان کارها یادم می رود و مانند قبل دیگر تسلط کافی روی کار را ندارم. ما دلمان خوش است که هم کار می کنیم هم تمرین. وقتی که کار نباشد کم کم محو می شویم.

۳-من اسم نمیبرم، ولی همین طور که عنوان کردم، متوسط کافی است. به هرحال بچه های دست اندرکار و مردم دیدند. ممکن است اسم پروژه ای سر زبان ها بیافتد و اسم در کند، اما خیلی موقت است و زود می گذرد. همین نشان می دهد که کار تاثیرگذاری نبوده است.

۴-سال نو را تبریک می گویم و امیدوارم سال خوب و پربرکتی برای همه مردم ایران باشد.

نسرین نصرتی

  1. امسال همین که شروعش با سریال «پایتخت» بود، برایم سال خوبی بود. فقط اتفاقی که برای همکارانمان در گروه پشت صحنه کار افتاد، همه ما را متاثر کرد و به همین خاطر نتوانستم لذتی که باید را از این کار ببرم. گروه پشت صحنه ما بدون توقف کار کردند و خیلی بیشتر از ما خسته شدندو خیلی کمتر از ما استراحت کردند و از همین جا به همه آنها خسته نباشید می گویم. غیر از پایتخت فقط یک کار نمایشی بازی کردم و عامدانه هم کار نکردم، آنهم به این دلیل که خیلی سخت می توانم انتخاب کنم. شاید بهتر باشد بگویم بعد از اینکه در سریال پایتخت بازی کردم و بی نهایت هم دوستش داشتم، برایم خیلی سخت بود تا بخواهم در نقشی بازی کنم که به اندازه فهیمه هم دوستش بدارم.ضمن اینکه موردهای پیشنهادی ام طوری نبود که با روحیات و سلایقم جور دربیاید.همچنین در نمایشی به نام «من خیال تو نیستم» به کارگردانی حمید شریف زاده در جشنواره مقاومت بازی کردم.
  2. امیدوارم نتیجه کار پایتخت ۳ خوب باشد و فعلا به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم و درمورد هیچ کاری فعلا وارد صحبت نشده ام. اما خیلی دوست دارم تئاتر کار کنم و برایم حضور روی صحنه خیلی ارزشمند است، حتی اگر نمایش نامه خوانی باشد.
  3. فکر می‌کنم بهترین سریال بعد از پایتخت، آوای باران و پژمان باشند که آنها را خیلی دوست داشتم و برخلاف گاردهایی که خیلی ها به مجموعه پژمان داشتند، من این کار را پسندیدم. فیلم‌های سینمایی را هم در خاطرم نیست و متاسفانه در جشنواره امسال به دلیل تداخل با پایتخت نتوانستم حضور داشته باشم و فیلم ها را ببینم.

عباس غزالی

همسر همایون ارشادی همسر فرناز رهنما همسر علیرضا خمسه همسر عباس غزالی مصاحبه هنرمندان مصاحبه بازیگران شوهر فرناز رهنما بیوگرافی همایون ارشادی بیوگرافی فرناز رهنما بیوگرافی علیرضا خمسه بیوگرافی عباس غزالی

۱-امسال را از لحاظ کاری بد شروع نکردم و انتظاری که داشتم برآورده شد. بعد از«وضعیت سفید» به مدت دو سال بود که کاری را انجام نداده بودم و «مادرانه» اولین سریالی بود که بعد از این مدت در آن بازی کردم. ضمن اینکه دوست داشتم مثل گذشته باز هم سریالی که در آن نقشی را ایفاگر می شوم، جذاب و پربیننده باشد و همچنین به نسبت کاراکترهای قبلی که بازی کردم متفاوت باشد و خدا را شاکرم که این انتظاراتم به تحقق پیوست. اما از نظر شخصی سال خوبی را شروع نکردم، آنهم به این خاطر که آخر سال گذشته پدرم را از دست دادم و سال ۹۲ را بدون حضور پدر آغاز کردم و این موضوع برایم بسیار سخت بود.

۲- سال جدید را با توکل بر خدا در تفکراتی که برای خودم طراحی کردم، سال خوبی می بینم و دوست دارم که در سال جدید اتفاقات ویژه کاری به خصوص در حوزه سینما برایم بیفتد که باید ببینم خدای متعال چطور برایم رقم خواهد زد.

۳-متاسفانه فرصت نکردم تا همه کارها را ببینم. سریال مادرانه که همزمان با ضبط، پخش هم می شد و دیگر به خاطر حضور جلوی دوربین فرصت نشد تا بتوانم همه قسمت های آنها ببینم و بعدها دی وی دی هایش را گرفتم و نگاه کردم. مادرانه سریالی بود که از نظر قصه، روایت و بازی ها نسبت به سایر سریال‌ها در حد و اندازه خودش حرفی برای گفتن داشت و موفق بود و من هم دوستش داشتم. البته نه به این خاطر که خودم در آن بازی کردم، بلکه به طور کلی می گویم و این را مردم هم به من گفتند که خیلی با این سریال ارتباط برقرار کردند. سریال‌های دیگر را واقعا فرصت نکردم ببینم، اما چند سکانس از برخی از آنها را دیدم. سریال «دودکش» فضای بانمک و بامزه ای داشت که دوست داشتم.همچنین «آوای باران» هم آنطور که شنیدم، حس می‌کنم مخاطب خود را جذب کرد و باز هم آقای سهیلی زاده در سبک خاص خودشان موفق بودند. الان هم که ستایش دو در حال پخش است، همانطور که سری اولش خیلی موفق بوده امیدوارم این موفقیت را ادامه دهد. ضمن اینکه حس می‌کنم پخش هفتگی آنهم در این زمانه که مردم به خاطر مشغله کاری به سرعت سریال ها را فراموش می کنند و به سریال های هر شبی عادت کرده اند، شاید زیاد درست نباشد. قطعا این سریال هایی که نام بردم، سریال های خوبی بوده اند که در اذهان عموم مانده اند و من در بازخوردها از مخاطبان تعریف های زیادی از آنها شنیده ام. ضمن اینکه یک سری برنامه های دیگر از جمله نود و هفت نیز از برنامه های موفق هستند و طرفداران خود را دارند، چرا که با قشر خاصی از جامعه در ارتباطند.

۴- از مردم می خواهم در لحظه تحویل سال، من و خانواده ام را از دعای خیرشان بی نصیب نگذارند و من هم آرزو می کنم همانطور که سال گذشته چه خوب و چه بد برایشان گذشت، سال آینده را از لحظه ابتدایی اش بسیار درخشان و سرشار از روشنایی و نور شروع کنند و تا انتهای سال موفقیت روز افزون داشته باشند.

محمد بحرانی

۱- سال ۹۲ برای من سال عجیبی بود.نمی دانم خوب بود یانه….حس الانم این است که تلخی‌هایش برایم بیشتر از شیرینی‌هایش بود…به لحاظ کاری برای من سال بدی نبود.کارهای مختلفی را تجربه کردم. کار با کمال تبریزی در فیلم «طبقه حساس»، اجرا در«رادیو هفت» و . . . ولی نمی‌دانم چرا به لحاظ حسی امسال برایم سال دلپذیری نبود…امیدوارم سال ۹۳ همگی خوشحالتر، آرام تر و زنده‌تر باشیم.

۲-فیلم «شکار» که اگر اشتباه نکنم دانمارکی بود ( شاید هم سوئدی)

بهترین سریال امسالم و تمام عمرم و تمام عمر همه و تاریخ تلویزیون جهان و تاریخ بشریت : بریکینگ بد (breaking bad)

۳- نوروز ۹۳ یک کار از شبکه سه پخش می شود به نام کرکره…یک کار طنز… خیلی دوست دارم دیده شود و مردم دوستش داشته باشند. من هم در آن بازی کرده ام هم مشاور کارگردان بودم و هم عضو گروه نویسندگان…خیلی دوست دارم این کار در سال جدید ادامه پیدا کند …چون این کار، حال و هوا و عواملش را خیلی دوست داشتم و دارم…دوست دارم همچنان رادیو هفت را هم بروم و کنار شاهین شرافتی برنامه اجرا کنم…یک تشکر اساسی هم دوست دارم از حبیب رضایی کنم که امسال هم خیلی از ایشان یاد گرفتم و هم خیلی به من محبت داشتند.

۴- و اما سال ۹۳…حسم نسبت به این سال خیلی خوب است. امیدوارم برای همه مردم جهان سرشار از آرامش و صلح باشد و مهربانی….در تمام این سالها گاه به گاه حس خستگی و پوچی و نا امیدی و …به سراغم آمده و هربار یک بیت از سعدی بزرگ به دادم رسیده…دوست دارم حرفم را با این بیت تمام کنم…شاید برای خوانندگان شما هم خوب باشد: به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل…که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

بانی فیلم آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ