طرز تهیه شیرینی الماسی با ظاهری لاکچری برای مهمانی

0

شیرینی الماس یک k,u شیرینی‌ خوشمزه و با کلاس است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی تهیه و درست می‌شود این شیرینی بافتی سبک و ترد دارد که برای پذیرایی و مهمانی‌ها مناسب و شیک است این شیرینی خوش طعم خیلی راحت درست می‌شود. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی الماسی در ادامه با ساتین همراه باشید.

مواد لازم شیرینی الماسی مقدار مواد
کره یا روغن جامد ۲۰۰ گرم
پودر قند ۱ لیوان فرانسوی سر خالی
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
آرد ۳ لیوان
شکر برای تزئین روی شیرینی به مقدار لازم
پودر کاکائو ۴ قاشق غذا خوری سر خالی
شکلات ذوب شده برای روی شیرینی به مقدار لازم

نام دیگر شیرینی الماسی شیرینی الماسی شادی خاکسار شیرینی الماسی سرآشپز پاپیون شیرینی الماسی با روغن جامد شیرینی الماسی

طرز تهیه شیرینی الماسی

مرحله ۱: ذوب کردن کره با روش بن‌ماری

برای طرز تهیه شیرینی الماسی ابتدا مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری بر روی حرارت غیر مستقیم نگه ‌دارید تا کره ذوب شود و سپس کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد بعد از آن مقداری پودر قند را الک کنید تا بافت آن یکدست و صاف شود.

مرحله ۲: ترکیب کره ذوب شده و پودر قند

بعد کره آب شده را داخل یک ظرف بریزید و پودر قند را هم به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و پودر قند حل شود و بافت کرم رنگ و کشدار و پفکی تشکیل شود به جای کره می‌توانید از روغن جامد استفاده کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن تخم‌مرغ و وانیل به مخلوط

سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود و با مواد مخلوط شود و بافت مخلوط یکدست و حجیم شود تخم مرغ را تقریبا به مدت ۳ دقیقه با مواد هم بزنید سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ۴: ادغام وانیل و پودر کاکائو

وانیل را به مدت تقریباً یک دقیقه با مواد هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد و سپس مقداری پودر کاکائو را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و به رنگ دلخواه برسد.

مرحله ۵: الک کردن آرد و تنظیم میزان پودر کاکائو

مقدار پودر کاکائو بستگی به سلیقه و ذائقه خودتان دارد که چقدر می‌خواهید طعم کاکائو بر مواد قالب شود اما سعی کنید خیلی زیاد پودر کاکائو نریزید چون باعث تلخ شدن شیرینی‌ها می‌شود، سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک شود.

مرحله ۶: اضافه کردن آرد به مخلوط

بعد آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و به آرامی و با لیسک به شکل دورانی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و آرد داخل مخلوط گلوله نشود ممکن است با توجه به نوع و کیفیت آرد مقدار استفاده از آن کمتر و یا بیشتر شود.

مرحله ۷: تنظیم بافت خمیر با آرد

آرد را تا جایی اضافه کنید که مخلوط تشکیل شده نه خیلی سفت بشود و نه خیلی شل چون اگر زیاد آرد بریزید شیرینی‌ها خشک می‌شوند و ترک می خورند اگر هم مقدار آن کم باشد شیرینی‌ها روغنی شده و در فر در هنگام پخت از هم باز می‌شود.

مرحله ۸: آماده‌سازی و شکل‌دهی خمیر

وقتی که بافت خمیر تشکیل شده صاف و یکدست و نرم و لطیف شد سپس داخل سینی فر یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و بعد مقداری از خمیر را با قاشق بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید.

مرحله ۹: پوشاندن خمیر با پودر قند

وقتی که خمیر را به شکل یک گردو فرم دادید آن را در مقداری پودر قند یا شکر بغلطانید تا سطح آن کاملاً با شکر پوشانده شود سپس با فشار انگشت روی آن یک حفره کوچک وسط گلوله ایجاد کنید و و بعد همه خمیر را به همین شکل فرم دهید و آماده کنید.

مرحله ۱۰: پخت شیرینی‌ها در فر

سپس خمیرهای فرم داده شده را با فاصله در سینی بچینید و سینی یا قالب را در طبقه وسط فر که از ۵ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر بپزند.

مرحله ۱۱: جدا کردن شیرینی‌ها از کاغذ روغنی

بعد از این که شیرینی‌ها داخل فر خوب پختند و سطح آن‌ها کمی طلایی رنگ شد سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و بعد به آرامی شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۲: ذوب شکلات و تزئین

سپس مقداری شکلات را داخل یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود و بعد آن را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود و بعد شکلات ذوب شده را داخل قیف بدون ماسوره بریزید.

مرحله ۱۳: تزئین شیرینی با شکلات

بعد با شکلات ذوب شده داخل حفره‌های شیرینی‌ها را پر کنید و به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی شکلات را با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و کنجد و یا شکلات چیپسی تزئین کنید.

مرحله ۱۴: نگهداری و سرو شیرینی‌ها

سپس شیرینی‌ها را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت در یخچال بمانند و شکلات خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود و بعد از این زمان از یخچال بیرون بیاورید و سپس تعدادی شیرینی الماسی را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر شیرینی الماسی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ