در عرضه اولیه سهام شگویا به هر کد چند سهم رسید؟

0

شگویا به هر نفر چقدر رسید

در جریان عرضه اولیه سهم شگویا به هر کد شرکت کننده حداکثر تعداد ۱۳۳۸ سهم در قیمت ۴۳۸ تومان تخصیص یافت که مبلغی در حدود ۵۸۶ هزار تومان می‌شود.

درباره مشارکت در این عرضه اولیه نیز مدیرعامل فرابورس امروز در یک نشست خبری از ثبت نام و متقاضیان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای خرید سهام پتروشیمی تندگویان خبر داده و اعلام کرده بود: این رقم در فرابورس ایران رکورد جدیدی است.

عرضه اولیه پتروشیمی تندگویان در حالی روز شنبه انجام شد که اختلال در هسته بورس و سیستم پرداخت وجه و ثبت سفارش در بسیاری از کارگزاری‌ها موجب شد تا به بسیاری از معامله‌گران هیچ سهمی از شگویا تعلق نگیرد. موضوعی که موجب اعتراض برخی از سهام‎داران شده و در پی تغییر کارگزاری خود برآمده‌اند.

این در حالی است که در عرضه‌اولیه‌های قبلی بسیاری از کارگزاری‌ها به صورت خودکار و حتی اعتباری سهام عرضه اولیه را برای کاربران خود خریداری می‌کردند اما این بار نه تنها چنین اقدامی از سوی کارگزاری‌ها صورت نگرفت بلکه بسیاری از سفارشات معامله‌گران در روز عرضه نیز ثبت نشد.

از سوی دیگر بسیاری از کاربران در فضای مجازی نیز به شدت نسبت به نحوه انجام این عرضه اولیه واکنش نشان دادند و برخی نیز از خرید حقوقی در این سهم و همچنین زمان آخرین معامله (۹ شب) ابراز تعجب کردند. در عرضه اولیه شگویا نزدیک ۶۰۰ هزار تومان به هر کد تخصیص یافت و عرضه اولیه نسبتا بزرگی محسوب می‌شد، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد تقاضا برای آن بیش از عرضه اولیه‌های دیگر باشد، اما در پایان عرضه خبری از رکوردشکنی نبود.

صدای اعتراض سهامداران

مخاطبی نوشته است : «من پولی که تو کارگزاری مبین ریختم و شب قبل از عرضه شگویا چک کردم فردا به جای یک میلیون و سیصد فقط سیصد هزار تومن بود و مجبور شدم دوباره پول بریزم و هنوزم پول برگشت نخورده، چه کسی جوابگوی من و پولم است. »

فردی دیگر نوشته : «دوستان کارگزاری من هم آگاه هست و با توجه به اینکه حسابم هم شارژ بود ولی برای من سهامی خریداری نکرد. به هیچ عنوان این کارگزاری را انتخاب نکنید. احتمالا با اعتباری که از سرمایه مردم رو حسابشان هست الان تو بانکها دنبال وام هستند.»

فردی دیگر انگشت اتهام را به سمت سازمان بورس نیز گرفته و گفته : «بابت عرضه اولیه شگویا چه کسی جوابگوست. بابت کسانیکه آنلاین اقدام به خرید کردند ولی درنهایت برایشان خریداری نشد. در این حالت نه سازمان بورس جوابگوست نه کارگزاری‌های مربوطه.»

کاربری دیگر نیز این نظر را زیر خبر مندرج در سایت تجارت‌نیوز نوشته است : «همه کارگزاری ها به نحوی مشکل دارن و شاید با حقوقی ها دستشان تو ی کاسه باشه.کارگزاری من آگاه است و اصلا ازش راضی نیستم دیروز هم عرضه اولیه شگویا را برای من خریداری نکرد با اینکه بیش از ۷ میلیون نزدش پول دارم. فقط باید بگویم خدا دست دزدان را از این مملکت کوتاه کنه ان شاالله

فرد ناشناس دیگری نوشته: «از روز پنجشنبه با یک برنامه‌ریزی دقیق مانع از چک کردن پروتفوهای ۱۲ کارگزاری برتر با قطع کردن نرم‌افزار رایان هم‌افزا بنا به دلایل مسخره بروزرسانی سیستم، شدند که تا پایان معاملات ۱۷ اسفند این موضوع ادامه داشت و عده زیادی از حقیقی‌ها را مسخره بازی سیاسی اقتصادی کردند. »

این اعتراضات در سایت‌های دیگر نیز به چشم می‌خورد، بخشی از نظرات در خصوص عرضه اولیه شگویا در وبسایت سهام‌یاب که به عنوان توئیتر بازار سهام مطرح است به شرح زیر است:

کاربر Grn نوشته : «من هم حسابم شارژ بود هم روز قبل سفارش گذاشتم ولی امروز پول برگشت خورده برام خرید نکرده فارابی کسی دیگه هست با این شرایط؟»

کاربر دیگری به نام Hafez نیز نوشته است: « سلام من کارگزاری فارابی هستم ..سفارش زده بودم وحسابم پول بود ولی الان هیچی نگرفته؟دیگه نمیده؟»

اما Miss Mina در جواب اعلام کرده : «برا منم نداده فارابی زنگ زدم اسکرین شات دادم و گفتم شکایت میکنم گفت میدیم بهتون ولی طول میکشه»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ