ثروتمندترین مالکان فوتبال + عکس

0

چندی پیش مجله فوربس در گزارشی، اسامی ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال دنیا را منتشر کرد که در اینجا با چهار نفر اول این فهر ست آشنا می‌شویم.

 بیوگرافی رومن آبراموویچ بیوگرافی آلیشر عثمانوف اسامی ثروتمندان جهان

۴- سیلویو برلوسکنی سرمایه ۹ میلیارد دلار

چیزی نمی‌توان در مورد برلوسکنی گفت که ندانیم. نخست‌وزیر پیشین ایتالیا از سال ۱۹۸۶ مالکیت باشگاه میلان را در اختیار دارد. البته اکنون دخترش باربارا ریاست باشگاه را به عهده دارد و او به دلیل مشکلات مالیاتی از کارش کنار رفته است.

۳- رومن آبراموویچ سرمایه ۹٫۱ میلیارد دلار

او اولین روس ثروتمندی بود که وارد فوتبال شد و به دنبالش خیلی از هموطنان او راهش را رفتند. او سال ۲۰۰۳ چلسی را خرید و گرچه در این مدت حدود یک میلیارد پوند روی این تیم سرمایه‌گذاری کرد، اما به عناوین مختلف و مهم‌تر از آن، شهرت زیادی به دست آورد. او که پست‌های دولتی زیادی هم دارد، با استفاده از نام چلسی، شرکت‌های نفتی خود را گسترش داد.

۲- لکشمی میتال سرمایه ۱۶٫۷ میلیارد دلار

او یکی از بزرگ‌ترین تاجرانی است که طی یک دهه گذشته وارد بریتانیا شده است. دسامبر ۲۰۰۷ این تاجر هندی به جمع دو مدیر فرمول یک یعنی برنی اسلستون و فلاویو بریستوره پیوست و بخشی از سهام باشگاه کوئینز پارک رنجرز را در اختیار گرفت.

حضور این سه مولتی میلیاردر در کنار هم نتوانست به این باشگاه غرب لندن کمکی کند و گرچه آنها پول زیادی وارد باشگاه کردند، اما این تیم موفق نبود. میتال اکنون ۳۳ درصد مالکیت باشگاه را در اختیار دارد.

۱- آلیشر عثمانوف سرمایه ۱۸٫۶ میلیارد دلار

به نوشته فوربس، او ثروتمندترین مالک باشگاه فوتبال و ثروتمندترین مرد روسیه است.

او سال ۲۰۰۷ حدود ۱۴٫۵ درصد سهام باشگاه آرسنال را از دیوید دین خرید. سال ۲۰۱۱ مالکیت خود را از سهام باشگاه دو برابر کرد و به ۲۹ درصد رساند، هرچند کرونک آمریکایی همچنان بیشترین سهم را در باشگاه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ