آشنایی با شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در نشست خبری عرضه اولیه سهام

0

در هفتادودومین نشست خبری «یک دیدار-یک عرضه» که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با معرفی این شرکت و ترسیم اهداف آن گفت: پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین را سهم های تدافعی، ارزشی و رشدی تشکیل می دهند. در حال حاضر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش شرکت های غیر بورسی ما است. از سویی ۲۸درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی و ۲۹درصد تامین سرمایه امین را در پرتفو سهاممان داریم.

شیرازی با بیان این که ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت در ۹ ماهه شرکت بوده ، ادامه داد: طبق عملکرد ۹ ماهه شرکت ۳۰درصد از این میزان مربوط به سود تقسیمی شرکت ها و مابقی آن نیز برای خرید و فروش سهام شرکت ها بوده و با توجه به عملکرد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین برآورد ما بر این است که تا پایان سال سود تقسیمی شرکت های تابعه ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

وی در ادامه با اشاره به بازدهی سال گذشته بورس و فرابورس گفت: پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در بازار سهام ۲۸۰ درصد بازدهی داشته که از نظر ما درصد قابل توجهی محسوب می شود. از سویی مطالبات معوق یا پرونده حقوقی نیز نداریم که برای ما مشکل آفرین باشد. تامین سرمایه امین که از جمله شرکت های تابعه بوده به لحاظ شاخص ها عملکرد قابل توجهی داشته و در تلاش هستیم در بورس پذیرفته شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین همچنین خاطر نشان کرد: ۱۹درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی برای سرمایه گذاری صبا تامین است که سالانه پنج میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید می کند. در ۶ ماهه ابتدایی امسال هم پروژه تولید گندله را راه اندازی خواهد کرد که معتقدیم سود قابل توجهی به دست خواهد آورد. سرمایه گذاری های ما تنها در شرکت های بزرگ انجام می شود و قصد داریم ۴شرکت زیر مجموعه را امسال وارد بازار سهام کنیم.

وی با بیان این که تلاش کردیم حاکمیت شرکتی را مستقر سازیم ، افزود: در حال حاضر کمیته حسابرسی ما زیر نظر هیات مدیره در حال فعالیت است. شرکت کارگزاری صبا تامین از جمله شرکت های غیر بورسی ما بوده که در اسفند ماه به عنوان بزرگترین کارگزار به لحاظ حجم معاملات شناخته شده است. رویکرد اصلی ما متنوع سازی پرتفوی و سرمایه گذاری ها است. باید بگویم که تمام سرمایه گذاری های ما در شرکت های بزرگ انجام می شود و قصد داریم با همکاری شریک هایمان ۴ شرکت زیر مجوعه را وارد بورس و فرابورس کنیم. از سویی افزایش سرمایه ای هم در پیش داریم که به زودی انجام خواهد شد.

شیرازی با بیان این که بیش از ۳۰درصد پرتفوی شرکت در صنعت کانه های استخراجی فلزی است ، افزود: ۳۰درصد از پرتفوی سرمایه گذاری صبا تامین در صنعت بانکداری که شامل بانک های ملت، تجارت، کارآفرین است، ۱۲درصد به صنعت پتروشیمی، هشت درصد به صنعت دارویی، ۶درصد به فلزات اساسی مانند ملی مس و فولاد مبارکه و پنج درصد هم به صنعت بیمه از جمله شرکت های بیمه ای البرز، ملت، دانا، میهن و اتکایی امین تخصیص یافته است.

در ادامه شیرازی در پاسخ به پرسشی در خصوص استراتژی های این شرکت در فراز و فرود بازار سهام و این که در زمان هایی که بازار با رشد شاخص همراه بود اما در آن مقاطع شرکت عرضه کننده بود ، گفت: سال گذشته در شرایطی که بازار افت داشت، سرمایه گذاری صبا تامین در نقش خریدار ظاهر شد، پس از شهادت سردار سلیمانی و ریزش شاخص کل ما ۱۰۰ میلیارد تومان خرید انجام دادیم. معتقدیم که بورس کسب و کار ما است و باید از آن حمایت کنیم.

وی همچنین در خصوص زمان عرضه اولیه شستا نیز بیان کرد: سال گذشته ۳۵ درصد از عرضه های اولیه مربوط به شرکت های زیر مجموعه ما بوده است. زمان احتمالی عرضه سهام شستا هفته آینده خواهد بود و سیاست ما نیز بر این است که شرکت های تابعه باید وارد بازار سهام شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ