معنی لوگوی باشگاه رم چیست ؟ +تاریخچه

0

همون طور که در عکس مشاهده می کنید، لوگوی باشگاه رم هیچ تناسبی با فوتبال و ورزش ندارد و شاید همین مساله باعث شده به عنوان یکی از عجیب ترین لوگوهای ورزشی شناخته بشود. اما با نگاه به طراحی لوگوی این باشگاه، ناخودآگاه یک حسی در هرکس به وجود خواهد آمد، که این لوگو نمی تواند یه طرح ساده لوگو باشد و این طراحی لوگو کاملا معناگرا و دارای مفهوم است. داستان پنهان در دل طراحی لوگوی باشگاه رم از این قرار هست که:

دو کودک که در لوگو در حال شیر خوردن از ماده گرگ هستند، برداران دوقلو به نام های رمولوس و رموس هستن که از شاهزادگان آلبا لونگا محسوب میشدند. نومیتر، برادر آمولیس و پادشاه آلبا لونگا، پدر بزرگ این دو کودک بوده است. آمولیس برای بدست آوردن تاج و تخت پادشاهی، نومیتر و پسرانش رو میکشد و رئا سیلویا، تنها دختر نومیتر به اجبار عموی خودش راهبه میشود تا ازدواج نکند و در نتیجه کسی نتواند به جز آمولیس به پادشاهی برسد. اما داستان آن چیزی که آمولیس انتظار داشت نشد و مارس، خدای جنگ، با رئا ازدواج میکند و حاصل این ازدواج دو پسر دو قلو به نام رمولوس و رموس میشود. اما قبل از به دنیا آمدن این دو فرزند، رئا توسط عموی خودش زندانی میشود و بعد از به دنیا آوردن پسرانش زنده به گور میشود. بعد از زنده به گور شدن رئا، این دو کودک رو در رود تیبر می اندازند به خیال اینکه این دو نفر هم غرق میشوند. اما باز چیزی که آمولیس تصور میکرد رخ نداد و این دو کودک نجات پیدا کردند. رمولوس و رموس از ماده گرگی که در لوگوی باشگاه رم قرار گرفته شیر میخوردند و بعد از بزرگ شدن، قاتل پدر و مادرشان را میکشند و قدرت رو به دست میگیرند. البته ناگفته نماند که در نهایت رمولوس برادر خودش رو میکشد و بر تخت پادشاهی مینشیند.

لوگوی باشگاه رم لوگو شرکتهای بزرگ لوگو چیست لوگو تیم فوتبال لوگو باشگاه ورزشی دانستنیهای فوتبال دانستنی ها باشگاه آ اس رم

داستان و افسانه ی جالبی بود که ممکن است دید خیلی ها رو نسبت به این طراحی لوگو تغییر بدهد. این یک داستان کوتاه از طراحی لوگوی باشگاه رم بود، اما ما به شما پیشنهاد میکنیم کمی از وقت خود را به بررسی لوگو های دیگر و مفهوم طراحی لوگو هر برند نگاه گذرا نداشته باشید.

تاریخچه طراحی لوگو باشگاه رم ایتالیا

لوگو اول آس رم یک گرگ ماده را نشان میداد که به دو کودک خود غذا میدهدو در زیر آن عبارت ASR به معنای آ س رم حک شده است.

این لوگو به صورت سیاه سفید و در یک قاب لوزی منحنی طراحی شده بود.

سه سال بعد لوگو دست خوش تغییرات شد و تنها عبارت ASR در یک قاب دایره ای و به رنگ های نارنجی پر رنگ و زرد طراحی شد.

در سال ۱۹۳۴ لوگو به شکل اولیه برگشت و تنها لوگو به صورت رنگی در امد

لوگوی باشگاه رم لوگو شرکتهای بزرگ لوگو چیست لوگو تیم فوتبال لوگو باشگاه ورزشی دانستنیهای فوتبال دانستنی ها باشگاه آ اس رم

۲۴ سال بعد نماد گرگ خیلی بیشتر به شکل یک گرگ درآمد (ایرادی که به نماد گرگ وارد بود شبیه بودن آن به خرس بود)

در سال ۱۹۷۷ لوگو به صورت کامل تغییر کرد ، تغییری که هیچ شباهتی به لوگو های قبل و بعد نداشت و شاید بتوان گفت زشت ترین لوگو که هیچ شباهتی به یک باشگاه ورزشی نداشته و بیشتر از نماد فرهنگی و ورزشی خشونت را نشان میداد همین لوگو بود.

صورت یک گرگ با چشمانی قرمز در یک قاب دایره ای!!

در سال ۱۹۹۷ لوگو به شکل لوگو اولیه و تنها رنگی در آمد (همانند لوگو ۱۹۳۴)

و بعد از آن تنها کمی حاشیه و خود گرگ تغییرات کوچکی کردند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ