طرز درست کردن پنیر پیتزا خانگی

0

پنیر پیتزا از چی درست میشه ، طرز تهیه پنیر پیتزا زرد ، طرز تهیه پنیر پیتزا با پنیر صبحانه ، طرز تهیه پنیر پیتزا کش دار ، طرز تهیه پنیر پیتزا با یک کیلو شیر ، طرز تهیه پنیر پیتزا بدون سرکه ، طرز تهیه پنیر پیتزا با شیر جوشیده

طرز درست کردن پنیر پیتزا خانگی

پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا یا موتزارلا، یکی از لذیذترین پنیرهایی است که برای انواع فست فود و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد.شاید بارها دستورات مختلفی را امتحان کرده اید و نتیجه هر بار خراب شده و نا امید شده اید؛ اما در این مطلب ما قصد داریم راحت ترین طرز تهیه پنیر پیتزا را به شما آموزش دهیم تا به راحتی در خانه این پنیر خوشمزه را تهیه کنید؛ به شرطی که ریز به ریز به نکات دقت کنید.

مواد لازم پنیر پیتزا طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی

طرز تهیه پنیر پیتزا کشدار در خانه

در طرز تهیه پنیر پیتزا حرفه ای، شما قطعا نیاز به دماسنج مخصوص آشپزی دارید تا بتوانید دمای دقیق شیر را به درستی رصد کنید. این دماسنج ها قیمت مناسبی داشته و در تمامی لوازم قنادی فروشی ها موجود هستند. همچنین قرص مایه پنیر را می توانید از عطاری ها یا داروخانه ها تهیه کنید.

مواد لازم
شیر کامل ۲ کیلو
لیمو سنگی ۱ عدد
قرص مایه پنیر ۱/۴ یک عدد
دماسنج مخصوص آشپزی
آبکش
قابلمه

توجه: منظور از لیمو سنگی، لیموهایی است که به شکل زیر است. باید در نظر داشته باشید که لیمو سنگی بیضی شکل است و رسیده آن به رنگ زرد است و لیمو گرد و سبز است و کوچک تر است.

روش تهیه پنیر پیتزا خانگی

۱. شیر را روی درجه حرارت خیلی ملایم قرار دهید.

۲. یک عدد لیمو ترش سنگی (بزرگ) را آب گرفته و آهسته آهسته و تناوب به شیر اضافه کنید؛ همه را یک دفعه اضافه نکنید! و حتما از لیموترش تازه استفاده کنید.

۳. در این حین دماسنج را درون شیر قرار می دهیم و دما را مدام چک می کنیم؛ دمای شیر باید کم کم زیاد شود به حدود ۳۸ درجه سانتیگراد برسد.

۴. کم کم خواهید دید که شیر در حال دلمه بستن یا بریده شدن است؛ حالا ۱/۴ قرص مایه پنیر را در ۱ قاشق چای خوری آب حل کنید و به شیر اضافه کنید.

۵. آرام آرام شیر را هم بزنید تا دما به ۳۸ درجه سانتیگراد برسد، وقتی به این دما رسید، شعله را خاموش کرده، دماسنج را خارج کرده، درب قابلمه را گذاشته و ۱۵ دقیقه آن را کنار بگذارید.

۶. بعد از این زمان، درب قابلمه را بردارید؛ مشاهده خواهید کرد که پنیر تشکیل شده است؛ حالا پنیر را با چاقو چند برش بزنید و آن را درون صافی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. (در این حین صافی را به صورت گهواره ای کمی تکان دهید تا راحت تر آب پنیر خارج شود. همچنین به هیچ عنوان با دست یا قاشق به پنیر فشار وارد نکنید.)

۷. حالا آب رد شده از صافی را مجددا داخل قابلمه ریخته، کمی نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و با دماسنج دما را چک کنید.

۸. وقتی حرارت به ۷۵ درجه رسید، پنیر را به چند قسمت تقسیم کنید و تکه های پنیر را مرتب داخل این آب بزنید و با دست ماساژ دهید.

۹. در هنگام ماساژ دادن پنیر، آن را مرتب در آب ۷۵ درجه بزنید تا سرد نشود؛ همچنین با صبر و حوصله این کار را انجام دهید تا پنیر شکل بگیرد؛ ضمنا از کشیدن پنیر خودداری کنید؛ کافیست پنیر را در دست به خوبی ماساژ دهید.

۱۰. وقتی به بافت منعطفی رسید، چانه های پنیر را در یک ظرف آب یخ قرار دهید و ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید.

۱۱. سپس چانه های پنیر پیتزا را درون آب نمکی پنیر قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

سخن آخر

این پنیر پیتزا به مدت یک هفته در یخچال قابل نگهداری می‌باشد. هرچه شیر شما خالص تر و پرچرب‌تر باشد، پنیر پیتزا زرد رنگ تر می شود. (شیر را از جای مطمئن و بهداشتی خریداری کنید؛ چراکه در دستور تهیه پنیر پیتزا، شیر جوشانده نمی شود و ممکن است حاوی باکتری و بیماری باشد.)

امیدواریم این طرز تهیه پنیر پیتزا را امتحان کنید و از نتیجه عالی آن لذت ببرید. اگر سوال یا نظری داشتید، در پایین همین مطلب، آن را با ما در میان بگذارید.

طرز تهیه پنیر پیتزا ساده در خانه ، طرز تهیه پنیر پیتزا با ابلیمو ، طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی کشدار ، طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی با شیر محلی ،

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ