کدام شهر تایلند دریا دارد؟

0

کشور تایلند با نام رسمی «پادشاهی تایلند» و نام سابق «سیام» در شبه جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. زبان رسمی این کشور بانکوک است و از شمال با میانمار، از شرق با کامبوج، از شمال شرق با لائوس، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه است.

نام تایلند در زبان محلی از دو لغت تای و لند تشکیل شده که به معنای سرزمین مردمان آزاد یا قوم تایی است.

مساحت تایلند حدود ۵۱۳ هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود ۶۹ میلیون نفر است. لازم به ذکر است که حدود ۳۲۱۹ کیلومتر مربع از مساحت این کشور را مرزهای دریایی تشکیل داده‌اند.

جالب است بدانید که بسیاری از دل انگیزترین و زیباترین سواحل دنیا در کشور تایلند قرار دارند و می‌توان گفت وجود سواحل زیبا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای جذب توریست به آن کشور است. اما این سواحل و دریاها در کدام یک از شهرهای کشور تایلند قرار دارند؟

ساحل پاتونگ در جزیره پوکت

ساحل پاتونگ، واقع در پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند، یکی از سواحل شگفت‌انگیز تایلند می‌باشد که در تمام ماه‌های سال، گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌آیند و از آن دیدن می‌کنند. وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و همچنین جت اسکی‌هایی که کرایه می‌دهند بر جذابیت‌های این ساحل افزوده‌ است. آب و هوای مطبوع استوایی و شب‌های پر شور آن، شب‌زنده‌داری را بر گردشگران تور ارزان تایلند واجب و ضروری می‌کند.

ساحل رایلی در شهر کرابی

گردشگران می‌توانند ماجراجویی و هیجان را در ساحل رایلی به خوبی تجربه کنند. آب‌های زلال و آفتاب داغ ساحلی، شنا کردن در این دریا را بسیار لذت بخش می‌کنند. همچنین صخره‌ای بودن ساحل رایلی، امکان صخره‌نوردی و سپس شیرجه زدن به داخل آب بدون محدودیت را برای علاقمندان به آن ایجاد کرده است. از دیگر جذابیت‌های این ساحل این است که دسترسی به آن فقط از طریق قایق امکان‌پذیر می‌باشد.

لانگ بیچ در کوه لانتا

یکی دیگر از بهترین و زیباترین سواحل کشور تایلند، لانگ بیچ است. طولانی بودن این ساحل سبب شده در امتداد آن رستوران‌هایی برای توقف و استراحت گردشگران ساخته شود. در این ساحل شب‌ها مهمانی برپا است و برای حضور خانواده‌ها و همچنین افراد مجرد، گزینه‌ی مناسبی می‌تواند باشد.

ساحل شهر هوآهین

این ساحل که دسترسی به آن از شهر بانکوک (پایتخت تایلند) بسیار آسان است، زیاد برای شنا کردن مناسب نیست و این تنها عیب این ساحل است. البته باید گفت تفریحات آبی بسیار مهیجی دارد که باعث شده سالانه گردشگران زیادی تعطیلات خود را در این ساحل بگذرانند. ساحل هوآهین دارای حوضچه‌های آب گرمی هست که بسیار سالم هستند و شهرت جهانی نیز دارند. همچنین وجود زمین‌های لوکس و با کیفیت مخصوص بازی گلف، بر جذابیت و مزایای این ساحل افزوده است.

ساحل کتا در جزیره پوکت

ساحل کتا، ساحلی ماسه‌ای است که در جنوب پوکت قرار دارد و یکی از دلایل محبوبیت پوکت میان گردشگران همین ساحل می‌باشد. این ساحل سحرانگیز با داشتن درختان نخل، آب گرم و چشم‌اندازهای زیبا، آرامشی وصف‌نشدنی و به دور از هیاهو و ازدحام شهر برای گردشگران فراهم نموده است. گردشگران در ساحل کتا می‌توانند به تنش زدایی بپردازند و از جنگل و دریا انرژی مثبت دریافت کنند.

یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های تایلند در رابطه با گیاه‌خواری و گیاه‌خواران، در ساحل کتا برگزار می‌شود.

ساحل شهر لامی در کوه سامویی

این ساحل در ابتدا به عکاسان علاقمند به شکار لحظه‌ها و عکاسی از مناظر زیبا پیشنهاد می‌شود.

تفریحاتی که خارج از آب در این ساحل وجود دارد، برای افرادی که به هر دلیلی قصد شنا کردن را ندارند بسیار مناسب و جذاب است. ساحل لامی به گونه‌ای تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و برای هر فرد با هر سلیقه‌ای تفریح مخصوصی مهیا کرده است. درختان نخل این ساحل، سایه‌ای بر روی زمین انداخته‌اند که می‌توان در زیر سایه‌ی آن‌ها استراحت کرد و از طبیعت اطراف لذت برد.

گردشگران این ساحل می‌توانند از «وات خونارام» و جسد پادشاه مومیایی شده که در قاب شیشه‌ای قرار دارد بازدید کنند. همچنین می‌توان با کرایه موتور‌های ساحلی به گردش و ماجراجویی در این ساحل پرداخت.

ساحل خلیج فولی

ساحل خلیج فولی در مجاورت دریای آندامان واقع شده است و جنگل‌های انبوه سراسر آن را پوشانده‌اند. فضاهای اقامتی منحصربه‌فردی برای گردشگران در این ساحل وجود دارد.Ritz-Carlton  از هتل‌های لوکس و گران قیمت ساحل خلیج فولی است که برای استراحت کردن و رسیدن به آرامش بسیار مناسب می‌باشد. گردشگران می‌توانند ساعت‌ها به تماشای فیل‌هایی که در ساحل رفت و آمد می‌کنند بنشینند و خود را سرگرم کنند.

ساحل خلیج مایا در جزیره فی فی

دور تا دور این ساحل، صخره‌های آهکی زیبایی وجود دارند که باعث جذابیت بیشتر آن شده‌اند. جالب توجه است که لئوناردو دیکاپریو، یکی از مشهورترین هنرپیشه‌های مرد هالیوود که همه‌ی شما او را می‌شناسید، با بازی در فیلمی به نام ساحل که در همین ساحل خلیج مایا فیلم‌برداری شده بود، به شهرت و محبوبیت رسید.

ساحل جزیره  Koh Lipe

ساحل کوه لیپ (شامل ساحل‌های سانرایز و پاتایا) دارای صخره‌های مرجانی بسیار زیبا است. دسترسی به این ساحل هم مانند ساحل رایلی تنها از طریق قایق امکان پذیر می‌باشد و به عنوان یکی از بهترین سواحل دنیا در سال ۲۰۱۲ میلادی انتخاب شده است.

ساحل جیمز باند در جزیره پوکت

علت نام جیمز باند که برای این ساحل انتخاب شده، پخش و اکران فیلم‌های سینمایی جیمز باند در سال ۱۹۷۴ می‌باشد که باعث مشهور شدن این ساحل شد. اطراف این جزیره آهکی که به شکل مخروط می‌باشد، هیچ جزیره دیگری وجود ندارد. وجود امکانات قایق‌رانی در این جزیره، در جذب گردشگران موثر بوده است.

وجود سواحل متعددی در تایلند که هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد، سبب شده تا گردشگران برای انتخاب مقصد سفر خود به سختی تصمیم‌گیری کنند. اما باید گفت سفر به هر کدام از این سواحل تصمیم درستی است و سفری به یاد ماندنی برای شما رقم می‌زند.

در آخر گفتنی است که کشور تایلند تنها به این سواحل و دریاهای شگفت‌انگیز محدود نمی‌شود. این‌ها فقط جزئی از جاذبه‌های گردشگری این کشور است و علاوه بر این‌ها، از مکان‌های بسیار متنوع دیگری برای

گردشگری و سفر نیز برخوردار است. بنابراین توصیه می‌شود حتما سفر به کشور تایلند را جزو برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ