دستگیری مدیرعامل بزرگترین شرکت تولید نهاده های دامی شمال

0

در ادامه برخورد با اخلالگران بازار نهاده‌های دامی، ساعاتی قبل مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تولید خوراک دام و طیور شمال کشور به اتهام اخلال در بازار و اقدامات مجرمانه دیگر توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه مازندران دستگیر شد.

با افزایش نارضایتی در بازار نهاده های دامی و کمبود شدید دان و خوراک مرغ از یکسال گذشته گزارش های متعددی مبنی بر وجود فساد در حلقه‌های متعدد واردات تا توزیع خوراک مرغ به نهادهای نظارتی و امنیتی استان ارسال شد و هفته گذشته با ورود اطلاعات سپاه مازندران رد پای یکی از شرکت های واردکننده در این فساد آشکار و با مسجل شدن نقش گسترده این شرکت در افزایش قیمت نهاده های طیور، این واردکننده بزرگ نهاده‌های دامی دستگیر شد.

پس از دستگیری واردکننده بزرگ نهاده‌های دامی در مازندران، زوایای جدیدی از این پرونده فساد رمزگشایی و مشخص شد مدیر اصلی این شرکت در اسپانیا حضور داشته و از راه دور توسط بستگان خود بدون اینکه ردپایی از خود بجای گذارد آن را مدیریت می‌کرد.

یافته های کارشناسان اقتصادی اطلاعات سپاه نشان داد یکی از شگردهای این شرکت، نگهداری و دپوی نهاده‌ها در گمرک به دلایل واهی ازجمله عدم تخصیص ارز و بروکراسی اداری در ترخیص کالا بود تا از این طریق ضمن ایجاد کمبود تصنعی نهاده در بازار، ایجاد تنش در صنعت دام طیور و ضرر زیان به این بخش تولیدی، مصرف کنندگان نهایی در زنجیره تولید مرغ را مجبور به تأمین نهاده ها از طریق بازار غیررسمی کند.

با افزایش بررسی ها مشخص شد صاحب اصلی این شرکت معروف ظاهراً به دلیل دریافت ارز دولتی نهاده های وارد شده را به قیمت مصوب به شرکت های توزیع کننده می فروخت، اما در قرارداد پنهانی مابه التفاوت قیمت در بازار آزاد را از طریق شماره حساب های دیگری دریافت می کرد، تا ضمن قانونی نشان دادن قراردادها و معاملات، محصولات خود را با نرخ آزاد به شرکت های توزیع کننده به فروش برساند.

این اقدام هرچند سود و منافع زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورد اما به دلیل افزایش قیمت تمام شده صنعت مرغداری، ضربه سنگینی به اقتصاد مرغداران و مصرف کنندگان نهایی وارد کرد.

با تداوم این بحران و مسجل شدن نقش گسترده این شرکت در افزایش قیمت نهاده های طیور، بالاخره این واردکننده بزرگ نهاده‌های دامی توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه مازندران دستگیر شد.

اطلاعات بدست آمده از منابع موثق نشان می دهد حلقه های متعددی از همکاران و همراهان این اخلالگر صنعت مرغداری شناسایی شدند که به‌زودی آن‌ها نیز گرفتار محاکم قضایی خواهند شد و با ورود متهمان جدید زوایای دیگر این پرونده بازگشایی شده و مشخص خواهد شد که چه کسانی با تراکنش‌های نجومی در اخلال و بحران بازار نهاده های دامی و خوراک مرغ استان و کشور نقش داشته و دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ