فصل افتضاح رئال مادرید، یاد تصمیم های درست سولاری را زنده کرد

0

سانتیاگو سولاری مربی آرژانتینی آخرین مربی رئال قبل از زیدان بود. سولاری از نظر نتیجه گیری موفق نبود (از دست دادن سه جام در یک هفته) اما حقیقت این است که شاید در اولین فصل پسارونالدو هیچ مربی دیگری نمی توانست در رئال موفق شود و هیچ کس حاضر نبود که این ریسک بزرگ را بپذیرد.

اما تقریبا دو سال پس از اخراج سولاری، زمان ثابت کرد که تصمیم های وی برای جوان سازی ترکیب و ایجاد تحول به مراتب هوشمندانه تر از زیدان بوده است. در حالی که مربی فرانسوی همچنان روی گارد قدیمی خود پافشاری می کند، سولاری به خوبی روند تحول تیم را آغاز کرده بود و شاید اگر رئال با همان دست فرمان جلو می رفت، حالا پس از دو سال ترکیبی جوان شده تر، با انگیزه تر با سبک بازی مشخص تر را داشت.

مهمترین تصمیم سولاری مربوط به کنار گذاشتن ایسکو و مارسلو بود. دو بازیکنی که در آن زمان تنها دلیل ناکامی خود را اختلاف شخصی مربی آرژانتینی با خودشان می دانستند اما زمان ثبت کرد که بزرگترین مشکل این دو بازیکن نداشتن کیفیت و ثبات کافی بوده است و سولاری نیز اگر آنها را کنار گذاشته به خاطر منافع تیم بوده است و ربطی به مسائل شخصی ندارد. هر دو بازیکن باید در تابستان ۲۰۱۹ می رفتند اما حمایت زیدان از یاران قدیمی و رودربایستی عجیبی که مربی فرانسوی با آنها داشته باعث شد تا هر دو بمانند. ایسکو یکی از مقصران شکست مقابل آلکویانو بود که با وجود آن که شروع خوبی در بازی داشت اما به تدریج افت کرد و ضعیف ظاهر شد. بازیکن مالاگایی قریب به سه سال است که کیفیت نازلی را دارد. مارسلو نیز که در همان زمان توسط سولاری نیمکت نشین شده بود، هر چند که از نظر بدنی با بدنساز شخصی خود کار می کند و سعی می کند خود را احیا کند اما چیزی برای وی عوض نشده است.

اما عجیب تر از آن مربوط به تصمیم هایی است که زیدان در مورد جوان ها گرفته است. مارکوس یورنته و رگیلون دو بازیکنی بودند که زیدان در همان تابستان ۲۰۱۹ روی نامشان قلم قرمز کشید. مارکوس زیر نظر سولاری یکی از بهترین بازیکنان ترکیب بود که می توانست ذخیره کاسمیرو باشد. زیدان این بازیکن را نخواست تا به یکی از بهترین بازیکان لالیگا و اتلتیکو تبدیل شود. رگیلون نیز که فصل گذشته در سویا درخشید، امسال هم در تاتنهام عملکرد خوبی دارد.

به نظر می رسد که جدا از نتایج فنی ضعیف، چیزی که باعث خشم هواداران و مدیران رئال مادرید از زیدان شده، مربوط به اشتباهات فاحش زیزو در مدیریت ترکیب تیمش است. اتفاقی که باعث شده تا پس از دو سال، هواداران یاد سولاری بیافتند و به این نتیجه برسند که اعتماد بی دلیل زیدان به گارد قدیمی چه ضربه بزرگی به تیمشان زده است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ