جزئیات طرح اولیه سوپرجام اروپا؛ ۱۵ تیم موسس به علاوه پنج تیم مهمان

0

با وجود مخالفت شدید فیفا به نظر می رسد که پروژه سوپرلیگ اروپا در حال پیشروی است و این تورنمنت به زودی جایگزین چمپیونزلیگ می شود.

این تورنمنت با ۱۵ باشگاه ثابت و دائمی برگزار می شود که شش تا از آنها انگلیسی هستند. رئال مادرید، یونایتد، لیورپول و میلان باشگاه هایی هستند که بیشترین تلاش را برای راه اندازی تورنمنت انجام می دهند. شش تیم از انگلیس، سه تا اسپانیا، سه تا ایتالیا، دو تا المان و یکی فرانسه باشگاه های موسس مسابقات هستند که جایگاه ثابتی را خواهند داشت و هر کدام برای حضور در مسابقات سالی ۳۵۰ میلیون یورو دریافت می کنند.

بانک جی پی مورگان حامی اصلی این پروژه است که هزینه اولیه ۳۵۰۰ میلیون یورویی را برای شروع مسابقات خواهد داشت تا باشگاه ها بخشی از ضررهای ناشی از کرونا را جبران خواهند کرد. از سویی از حق پخش مسابقات، ۳۲.۵ درصد به ۱۵ باشگاه موسس می رسد. ۳۲.۵ درصد از درآمد نیز بین کل ۲۰ تیم حاضر در مسابقات (۱۵ تیم موسس به علاوه پنج تیم مهمان) تقسیم خواهد شد. ۲۰ درصد از درآمد بر اساس نتایج تقسیم بندی می شود و پانزده درصد نیز برای حضور اجتماعی.

قرار است که در این مسابقات دو گروه ده تیمی به صورت رفت و برگشت به مصاف هم بروند و چهار تیم برتر هر گروه به یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد. بازیها بین هفته (سه شنبه و چهارشنبه) برگزار می شود. باشگاه ها حق دارند که چهار تا از بازیهای سوپرلیگ اروپا را به صورت مستقیم از وبسایت خود پخش کنند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ