واکنش فرزند آیت الله مصباح به ادعای احمد توکلی در مورد غسال

1

حجت السلام علی مصباح یزدی، فرزند مرحوم آیت الله مصباح یزدی به ادعای احمد توکلی نسبت به غسال آیت الله مصباح یزدی واکنش نشان داد.

حجت السلام علی مصباح یزدی، فرزند مرحوم آیت الله مصباح یزدی در واکنش به اظهارات احمد توکلی گفت: “آقای توکلی اشتباه می کنند و این اطلاعات غلط است. بنده این موضوع را تایید نمی کنم. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند.”

پس از درگذشت آیت الله مصباح یزدی حجت الاسلام صدیقی امام جمعه تهران در یک مصاحبه تلویزیونی به رخدادی از قول یکی از افراد حاضر در مراسم غسل پیکر مطهر حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی اشاره کرد و گفته بود: «آیت‌الله مصباح یزدی را در خانه غسل دادند و کسی غسل داد که آیت‌الله حق‌شناس را غسل داده بود، دامادِ داماد ایشان آقای دکتر محمدی جزو مریدان آیت‌الله حق‌شناس بود. او تعریف کرد آیت‌الله جاودان به ما پیام داد که اگر از آقای مصباح یک کرامتی دیدید به ما بگویید. غسال روایت می‌کند وقتی این پیام را دریافت کردم آرزو کردم که ‌ای کاش آیت‌الله مصباح در آن دنیا شفاعتی بکند. تا این آرزو را کردم دیدم آیت‌الله مصباح چشمانشان را باز کردند و یک نگاه مهربانانه‌ای کرد و دوباره چشمانش را بست».

این سخنان جنجالی بزرگ را به پا کرد و نهایتا منجر به عذر خواهی کاظم صدیقی شد.

اما احمد توکلی و حسین رجایی در یادداشتی مشترک در سایت الف نام آن غسال را اعلام کردند.

در این یادداشت آمده است: “پیدا کردن غسّال یاد شده با توجه به کدی که ایشان در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است. رضا مطلبی کاشانی، همان ابرسرمایه داری که چندی پیش نیز برای حجت الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود. گرچه آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه های ناجوانمردانه ای که علیه اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است.”

این یادداشت تاکید کرده که پرونده مطلبی “ویژه” است و به علما هشدار داد که از او “بپرهیزند”.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. Hossein می گوید

    عزایزان الان وقت این حرف‌ها نیست تور به خدا یه فکر ی برای معیشت مردم کنید امید و دعا بکنیم که خدا همه رو ببخشه چه با غسل و یا بی غسل.