یک مولتی‌ میلیاردر دیگر وارد فوتبال ایران شد

0

در حالی که تیم ملی دست و پا شکسته در آفریقای جنوبی خودش را برای روزهای گرم برزیل آماده می‌کند و در ایران همه به فکر هیأت مدیره و مدیرعاملان جدید سرخابی‌ هستند، فکر می‌کنید کدام تیم در صدر اخبار بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران قرار دارد؟ یک تیم نوپا که یک سال پس از تأسیسش جواز حضور در لیگ بر‌تر را پیدا کرده و علاه بر اینکه مشهدی‌ها را بعد از سال‌ها صاحب یک تیم در لیگ بر‌تر فوتبال ایران نموده، پای یک میلیاردر جدید را هم به فوتبال ما باز کرد.

مالک پدیده شاندیز صاحب پدیده شاندیز سرمربی پدیده شاندیز درآمد پدیده شاندیز تیم پدیده شهر خودرو پدیده شاندیز بیوگرافی محسن پهلوان مقدم اکبر میثاقیان

در حالی که یک هفته تا آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات فرصت ‌‌مانده، صفحه نخست خبرگزاری‌ها پر است از اخبار واقعی و غیر واقعی منتسب به تیم فوتبال پدیده شاندیز؛ تیمی که سال گذشته با خرید سهام باشگاه مس رفسنجان تأسیس ‌و یک سال پس از حضور در لیگ یک به ‌صدر‌نشینی گروه و قهرمان رقابت‌ها راهی لیگ بر‌تر شد. به جز حضور اکبر میثاقیان در رأس کادر فنی این تیم مدیرعامل متمول آن با فراهم آوردن امکانات گسترده برای تیمش موجب شد تا پدیده کاری را انجام دهد که خیلی از تیم‌های لیگ یکی سال‌هاست در آرزوی آن هستند.حضور یک مولتی میلیاردر دیگر در فوتبال ایران، موجب شده تا همه روی این تیم تمرکز کنند. دیگر نه تیم ملی در مرکز توجه است و نه از شانزده تیم حاضر در لیگ برتری خبری منتشر می‌شود. همه تنها و تنها به پدیده شاندیز پرداخته‌اند و شاید این مسأله، موجب شود تا یک تیم پرحاشیه دیگر در فوتبال ایران برای فصل آینده داشته باشیم؛ حضوری که اگر از اتفاقات فوتبال ایران در سال‌های گذشته درس نگیرد، ممکن است موجب ایجاد بحرانی دیگر در فوتبال ایران شود.

محسن پهلوان‌ مقدم مالک شرکت بزرگ پدیده شاندیز هم مانند سایر میلیاردرهای ایرانی گویا طاقت نیاورد و سر از میدان پرحاشیه فوتبال درآورد. او که دو سال پیش تلاش نافرجامی را برای خرید راه‌آهن داشت سرانجام موفق به خرید سهام باشگاه مس سرچشمه شد. گرچه راه‌‌آهنی که او مشتری‌اش بود هم به یک میلیاردر دیگر رسید که این روزها در اوین به سر می‌برد.

حالا اما اخبار حول او و تیم‌اش مانند اخباری است که در سال‌های گذشته حول تیم‌های استقلال اهواز، استیل اذین و راه‌آهن در جریان بود می‌گذرد و این چندان برای این تیم، هواداران مشهدی فوتبال و در مجموع فوتبال ایران خوب نیست.

همین شب گذشته بود که سردار عزیز محمدی در یک برنامه تلویزیونی وقتی داشت از دور زدن ماجرای سقف قراردادها سخن می‌گفت استیل‌اذین را به عنوان اولین تیمی که این قانون را دور زد معرفی کرد. پول‌های بی‌حساب و کتاب حسین هدایتی در یک تیم بی‌نام و نشان و تنها برای جذب ستاره‌های فوتبال ایران موجب شد تا امروز و در این جایگاه با مشکل بزرگ پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب در باشگاه‌ها مواجه باشیم و کار به انتشار ریز قراردادها و هزار و یک اتفاق دیگر بیفتد.

حضور یک منبع مالی دست به نقد در یک تیم فوتبال دیگر هم از این پتانسیل برخوردار است تا ترازهای فعلی فوتبال ایران را برهم بزند و این مسئله ممکن است موجب ایجاد دامنی‌گیر شدن آفاتی دیگر در فوتبال ما شود.
این روزها که همه اخبار باید معطوف به جام جهانی باشد خبرگزاری‌ها مدام از پیشنهاد چهار میلیاردی پدیده به امیر قلعه‌نویی و حضور توماس هسلر در این تیم تا خرید خلعتبری و ستاره‌های دیگر خبر منتشر می‌کنند.
اخبار و اتفاقات حول تیم پدیده شاندیز اگر کنترل نشود این تیم هم ممکن است به سرنوشت ستاره‌های زودگذر فوتبال ایران که یکی دو فصلی با چک‌های رقم درشتشان توجه‌ها را به خود جلب کردند و سرانجام عاقبت به‌خیر نشدند بدل شود و این به هیچ وجه حق مردم فوتبالدوست مشهد نیست که بعد از سال‌ها به راحتی تیمشان در لیگ برتر را از دست بدهند. ضمن اینکه ممکن است آفاتی داشته باشد که بار دیگر گریبان فوتبال ایران را بگیرد. آن هم در روزگاری که همه تلاش می‌کنند ساختار فوتبال ایران را به سمت پاکی سوق دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ