قرارداد بهترین خارجی پرسپولیس لو رفت/ آنتونی استوکس دقیقه‌ای ۱۱۳ میلیون پول گرفت!

0

لیگ برتر ایران؛ محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس در زمانی که آنتونی استوکس به این تیم پیوست درباره این انتخاب و جذب این بازیکن ایرلندی صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. مهاجمی که از باشگاهی یونانی به ایران و باشگاه پرطرفدار تراکتور آمد و در همان فصل (لیگ هجدهم) در ۲۳ بازی ۱۱ گل برای این تیم زد تا به ستاره‌ای محبوب بین پرشورهای تبریزی تبدیل شود.

خوب، بد، زشت در تبریز
اما استوکس پس از مدتی با بی‌نظمی‌ها، سفرهای بی‌موقع و بدون اجازه‌ای که داشت کم‌کم از آن چهره محبوب تبریزی‌ها به چهره‌ای منفور تبدیل شد و در نهایت با انتشار فیلم‌هایی از او این موضوع بیش از پیش مورد بحث قرار گرفت که استوکس شرایط بازی در لیگ برتر ایران را ندارد! فوتبالیستی گلزن و چهارچوب‌شناس که در باکس ۱۸ قدم به خوبی با قرار گرفتن در موقعیت گلزنی خود و تیمش را در شرایط گلزنی قرار می‌داد اما اتفاقات حاشیه‌ای که داشت سبب شد تا استوکس در نهایت سر از باشگاه آدمیر اسپور ترکیه درآورده و راهی سوپرلیگ آن کشور شود.

بازگشت استوکس به ایران
اما با توجه به دلالی‌هایی که در فوتبال کشورمان رایج است و هرگز کسی نتوانسته با این جماعت مقابله کند، بار دیگر در نیم‌فصل لیگ برتر نوزدهم استوکس از ترکیه به ایران و این بار به باشگاه پرسپولیس آمد! محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در آن برهه در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به جذب این بازیکن درباره‌اش گفت: «ما به‌عنوان پیش پرداخت ۱۶۰ هزار دلار به این بازیکن پرداخت کردیم و از او در ادامه رقابت‌ها استفاده خواهیم کرد.»

مهاجمی صددرصد بی‌انضباط
این در حالی بود که استوکس در نیم‌فصل دوم تنها در یک بازی لیگ برتری و تنها در دربی مقابل استقلال به مدت ۱۹ دقیقه به میدان رفت و دیگر در هیچ یک از مسابقات لیگ برتری برای پرسپولیس بازی نکرد! ضمن اینکه هنوز ۱۴۰ هزار دلار دیگر از مبلغ قراردادی که پرسپولیس با این بازیکن منعقد کرده بود، باقی‌مانده بود! بی‌نظمی و بی‌انضباطی‌های او در سفر به خارج از ایران به بهانه کرونا در آن برهه داد همه را درآورده بود!

بهترین خرید تاریخ پرسپولیس
اما انصاری‌فرد در ادامه همان صحبت‌ها با اشاره به خرید این بازیکن گفت: «این خرید بهترین خرید بازیکن خارجی در تاریخ باشگاه پرسپولیس است که با چنین شرایطی با او قرارداد بسته‌ایم.» اشاره او به این موضوع بود که با توجه به کیفیت استوکس قرارداد بسته شده فوق‌العاده بوده است. غافل از اینکه مبلغی که به‌عنوان پیش پرداخت به استوکس پرداخت شده بود، از سوی باشگاه قرض گرفته شده و در اسناد مالی باشگاه پرسپولیس باقی‌مانده بود!

حضور ۶۵ دقیقه‌ای
استوکس در ادامه حضور در لیست بازیکنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم دو بار به میدان رفت. او ۲۶ دقیقه روبه‌روی الدحیل بازی کرد و ۲۰ دقیقه روبه‌روی الشارجه امارات به میدان رفت تا مجموعاً ۶۵ دقیقه با پیراهن پرسپولیس در دو تورنمنت لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته باشد!

دقیقه‌ای ۱۱۳ میلیون تومان
در واقع جذب استوکس برای باشگاه پرسپولیس ۳۰۰ هزار دلار هزینه داشته است. ۳۰۰ هزار دلار برای بازیکنی که کل دقایق حضورش در ترکیب پرسپولیس، به یک مسابقه کامل هم نرسید تا هر دقیقه بازی این بازیکن برای پرسپولیس، بیشتر از ۴۶۰۰ دلار هزینه داشته باشد! اگر با قیمت هر دلار ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان این قرارداد را محاسبه کنیم او به ازای دقایق حضورش در پرسپولیس تقریباً برای هر دقیقه ۱۱۳ میلیون تومان از پرسپولیس دریافتی داشته است.

وضعیت پرسپولیس مشاغل پر درآمد مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال مبلغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس شغل پر سود راحت ترین شغل پر درآمد دنیا دریافتی بازیکنان پرسپولیس حیف و میل بیت المال حقوق بازیکنان فوتبال حقوق بازیکنان پرسپولیس پرسپولیس نیوز بیوگرافی آنتونی استوکس بازیکن خارجی پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

یک شکایت جدید توأم با بدهی
حالا باشگاه پرسپولیس با کوهی از بدهی‌های انباشته باید به فکر پرداخت بدهی ۱۶۰ هزار دلاری‌اش هم باشد که برای پیش‌قرارداد به استوکس داده بود! علاوه بر آن با اینکه هنوز شکایتی از این بازیکن از سوی فیفا به باشگاه نرسیده ولی پرسپولیس باید هر آن منتظر رسیدن چنین شکایتی هم باشد تا احتمالاً ۱۴۰ هزار دلار باقی‌مانده به اضافه جریمه احتمالی را بپردازد.

 

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ