طرز تهیه پودر سیر خانگی

0

طرز تهیه پودر سیر خانگی

طرز تهیه پودر سیر ، علت چسبیدن پودر سیر ، پودر سیر در چه غذاهایی استفاده میشود ، روش نگهداری پودر سیر ، پودر سیر خانگی

توصیه ما به شما این است که برای بهره‌مندی از قسمتی از خواص سیر، سعی کنید دست کم از پودر سیر، آن هم از نوع خانگی در برخی از غذاها، سوپ‌ها و … استفاده کنید. تاکید بر استفاده از پودر سیر خانگی به این دلیل است که نوع خانگی عطر قوی‌تری داشته و همچنین تمیزتر و بهداشتی‌تر است و شما مطمئن هستید که چطور تهیه شده و نگرانی از بابت عیر بهداشتی‌بودن آن ندارید.

طرز تهیه پودر سیر ترفندها و نکات آشپزی آموزش آشپزی آشپزی سنتی

برای تهیه پودر سیر خانگی نیز چند راه دارید:

  1. اول اینکه همه ورقه‌های سیر کاملا خشک‌شده را داخل آسیاب یا مخلوط‌کن بریزید و همه را یک‌جا پودر کنید.
  2. و یا اینکه ورقه‌های سیر خشک را داخل یک یک شیشه تمیز یا پاکت زیپ کیپ ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و هر بار به مقدار نیاز از آن‌ها برداشته و با استفاده از دستگاه غذاساز، مخلوط‌کن و یا آسیاب، آن‌ها را  آسیاب کنید. استفاده از آسیاب، پودر سیر نرم‌تر و یک‌دست‌تری به شما خواهد داد.

در هر صورت هم سیر خشک و هم پودر سیر آماده‌شده را باید به دور از رطوبت و در جای کاملا خشک و خنک نگهداری کنید زیرا در غیر این صورت، کیفیت خود را از دست داده و زحمات شما به هدر می‌رود.نکته: تهیه پودر سیر به روش دوم این مزیت را دارد که پودر سیر خانگی شما به دلیل تازه‌ تازه آسیاب‌شدن ورقه‌های سیر خشک، عطر قوی‌تر و بهتری دارند. همچنین اگر بخواهید گاهی از ورقه‌های سیر خشک استفاده کنید، آن‌ها را در دسترس دارید.

خواص سیر در آشپزی

  • مصرف سیر، سرماخوردگی را درمان می‌کند. مصرف روزانه سیر حاوی «آلیسین» (بخش خالص سیر که گفته می‌شود عامل بیولوژیکی فعال و مهم سیر است) خطر سرماخوردگی را تا نصف کاهش می‌دهد. سیر خام دارای فیتوکمیکال‌هایی است که می‌توانند به از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری‌زا کمک کنند.
  • اشکال مختلف سیر (خام، پخته، سرخ شده، پودر سیر خانگی و…..) سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی پایین می‌آورند. در نتیجه، سیر درمانگر خوبی برای فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی است.
  • سیر عامل مهمی برای کاهش چربی‌ها محسوب شده و مکمل‌های سیر نیز نقش مهمی را در درمان کلسترول بالا ایفا می‌کنند، به طوری که میزان کلسترول کل را طی ۴ هفته تا میزان ۱۲ درصد کاهش ‌می‌دهند.
  • سیر منبع خوبی از انرژی بوده که موجب تقویت نیروی جسمی شده و استقامت بدن را افزایش می‌دهد. اگر روزانه به مقدار کم، سیر بخورید در درازمدت شاهد افزایش استقامت و نیروی بدنی خود خواهید شد.

عوارض جانبی پودر سیر

برخی از خطرات مصرف بیش از حد پودر سیر، و همچنین خطرات بالقوه برای افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند وجود دارد. شایع ترین مشکلات شامل اختلال گوارشی، مشکلات اختلالات خونریزی، نفس بد، درد عضلانی و سرگیجه است. اگر بیش از حد مصرف نکنید عارضه‌های جانبی ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ