کلاهبرداران ۴۰ میلیاردی مسابقات ماهواره‌ای در ساوه دستگیر شدند

0

چهار عضو یک باند که با راه‌اندازی شرکت‌های کاغذی برای حمایت از برندگان مسابقات تلفنی و پیامکی در شبکه‌های ماهواره‌ای، چهار میلیارد تومان از ایرانیان داخل کشور کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس آگاهی شهرستان ساوه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به جام جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان ساوه از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی او عنوان کرد، با مشاهده برنامه تلویزیونی در یکی از شبکه های ماهواره ای در مسابقه ای که یک شرکت هدیه آن را پرداخت می کرد، تلفنی شرکت کردم و پیامکی دریافت کردم مبنی بر این که شما برنده شده اید و علاوه بر دریافت چند قلم کالا، می توانید حواله ای مبنی بر تخفیف ۵۵ درصدی برای خرید کالاهای دیگر این شرکت را نیز تحویل بگیرید.

شاکی افزود: برای تحویل گرفتن جایزه و حواله باید ۲۰ هزار تومان به حساب شرکت واریز می کردم که به اشتباه ۲۰۰ هزار تومان واریز کردم و موفق به دریافت پول و جوایز نشدم.

سردار عزیزالله ملکی افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری صاحب شرکتی که مسابقه تقلبی راه اندازی کرده بود، آغاز شد و این در حالی بود که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی در شکایت های خود عنوان کردند، در قرعه کشی مسابقه که در یک برنامه ماهواره ای پخش می شده، شرکت کرده و برنده شده اند و مبالغی به حساب آنها واریز کرده اند، اما دیگر خبری از دریافت جوایزشان نشده است.

وی یادآور شد: ماموران در بررسی از پرونده ها متوجه شدند، آنها در دام افرادی گرفتار شده اند که از اعضای یک باند کلاهبرداری هستند. تلاش پلیس برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این که چند روز پیش ردپای دو نفر در این رابطه در شهرستان ساوه به دست آمد و با هماهنگی قضایی و ورود به مخفیگاه متهمان، آنها دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی به جرمشان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، این دو متهم همراه دو نفر دیگر که در تهران زندگی می کنند از چهار سال پیش با تشکیل یک باند از طریق شبکه های ماهواره ای تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان از مردم شهر های مختلف کلاهبرداری کرده اند.

ملکی خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهمان و صدور قرار قانونی برای آنها، دو عضو دیگر باند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و دو روز پیش در یکی از محله های شهر تهران دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی ساوه و مواجهه حضوری با دیگر اعضای باند به کلاهبرداری های سریالی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با هشدار به مردم به آنها توصیه کرد فریب شرکت در مسابقات شبکه های ماهواره ای را نخورند، زیرا برگزارکنندگان این گونه مسابقه ها فقط قصد کلاهبرداری از مردم را دارند و این شرکت های کاغذی هیچ فعالیت اقتصادی ندارند.

افرادی که در دام اعضای این باند کلاهبردار گرفتار شده اند، می توانند در پلیس آگاهی شهرستان ساوه از متهمان شکایت کنند. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ