از بی خانمانی تا ثروثمند شدن با مرغ کنتاکی “کلونل ساندرز”

0
داستان زندگی کارآفرینان برار جهان :
کلنل هارلند ساندرز تولد۱۸۹۰- مرگ ۱۹۸۰ میلادی  ( سن ۹۰ سال ) موسس رستوران کی‌اف‌سی است. وی متولد ایالت ایندیانا است. گفته شده که وی ۱۰۰۹ بار مرغ سوخاری اش را برای قبول فروش آن به همه امریکا برده بود. هم اکنون راز درست کردن مرغ سوخاری کی اف سی به صورت یک راز باقی‌مانده است و تنها نمایندگی های کی اف سی این راز را می دانند.
مردی که عنوان نخستین کاندیدای انتخاباتی دنیای فست فود را از آن خود کرد نه یک دوره بلکه دودوره بیخانمان بوده است. او زمانی که کودک بود پس از مجادله با ناپدری خود خانه را ترک کرد وشبها را در مزرعه میخوابید تا اینکه به عنوان یک سرآشپز حرفهای در تهیه دستورالعمل پخت مرغ کنتاکی مشهور شد.
موسس رستوران کی‌اف‌سی مالک رستوران کی‌اف‌سی کارآفرینان برتر جهان قیمت مرغ کنتاکی زندگینامه کلونل ساندرز زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان راز کلونل ساندرز راز ثروتمندان راز پخت مرغ کنتاکی بیوگرافی کلونل ساندرز آموزش مرغ کنتاکی آموزش مرغ سوخاری
او حتی زمانی که خوشمزه ترین دستور پخت مرغ را در دست داشت در پشت اتوبوس اسقاطی میخوابید تا اینکه به شمال امریکا سفر کرد تا مردم را متقاعد کند و بعد از آن راهی در بین مشتریانش باز کرد.
نام تجاری که او در سال ۱۹۶۴ میلادی به نام <کی اف سی> تأسیس کرد، یک شاهکار و تاکتیک چشمگیر در دنیای فست فود بود.کلونل ساندرز رستورانهای زنجیرهای مرغ سرخ شده کنتاکی را در سن ۶۶ سالگی تأسیس کرد و با استانداردهای بالا و درخشان به عنوان یک نوآور در صنعت مواد غذایی فست فود مطرح شد.
موسس رستوران کی‌اف‌سی مالک رستوران کی‌اف‌سی کارآفرینان برتر جهان قیمت مرغ کنتاکی زندگینامه کلونل ساندرز زندگینامه کارآفرینان زندگینامه ثروتمندان راز کلونل ساندرز راز ثروتمندان راز پخت مرغ کنتاکی بیوگرافی کلونل ساندرز آموزش مرغ کنتاکی آموزش مرغ سوخاری

پدر او قصاب بود و او در سن ۵ سالگی پدرش را از دست داده و از خواهر خود آشپزی را یاد گرفت. در سن ۱۰ سالگی برای کار وارد مزرعه شد و از آنجا که خانواده بسیار فقیری داشت ناچار شد مدرسه را در کلاس ششم رها کند. مادر برای بهبود وضعیت اقتصادی با یک مرد کشاورز ازدواج کرد وقتی ساندرز ۱۲ ساله بود با ناپدری خود دچار کشمکش شد و بعد از یک سال به شهرستان کلارک ایندیانا رفت. ساندرز در ایندیانا هیچ جا و مکانی برای زندگی نداشت و با دستمزد ۱۵ دلار در ماه به عنوان کارگر در مزرعه زندگی میکرد. گفته میشود ساندرز شبها را در کوچه های اطراف روستا یا در مزرعه میخوابید.
در سال ۱۹۲۹ میلادی به کربین نقل مکان کرد و در کوهپایه های آپالاچی نزدیکی یک پمپ بنزین مرکز کنتاک را ایجاد کرد و به گردشگران مرغ کنتاکی فروخت.رستوران او از یک میز و شش صندلی و چند ماهیتابه تشکیل شده بود او در آن زمان در حالی که روی صندلی رستوران سیار خود میخوابید روز به روز به اعتبارش میافزود.

کلنول هارندز ساندرز در سال ۱۹۴۹ میلادی توسط معاون فرماندار تشویق شد و به عنوان یک سرآشپز حرفهای کار خود را آغاز کرد و این پایان بیخانمانی او بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ