شرکت ۳۰ آتش‌نشان در اطفای حریق واحد تولیدی داواخگر زنجان

0

ابوالفضل رستمی، روز چهارشنبه  افزود: ساعت ۱۶/۱۳ بعدازظهر دوشنبه، موضوع وقوع حادثه آتش سوزی در این شرکت تولیدی به سامانه ۱۲۵ آتشنشانی زنجان گزارش شد که بلافاصله آتشنشانان مستقر در ایستگاه های ۱، ۲، ۳، ۵ و ۶ به همراه خودروهای پشتیبان ازجمله خودرو تانکر آبرسان و امداد و نجات، عازم شهرک صنعتی شماره یک “اشراق” شده و با قریب به ۳/۵ ساعت تلاش و فعالیت بی وقفه حریق را مهار و اطفا کردند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در سالن شماره چهار شرکت داو اخگر که کارگاه تولید اسپری خوشبو کننده هوا است اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: با توجه به وجود مواد قابل اشتعال فراوان در محل، شعله های آتش به سرعت درحال سرایت به سالن های مجاور (سه سالن)  بود که حضور و عملیات به موقع آتشنشانان، مانع از گسترش حریق شد.   

رستمی، افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه و با دستور فرماندهی میدان و رعایت کامل اصول فرماندهی “ICS” و تشریح وظایف تیم های عملیاتی و با استفاده از چندین لوله آبدهی از ۲ بخش جبهه شرقی و غربی محل حادثه و از چهار جهت به کانون آتش نزدیک شده و به صورت تهاجمی به مبارزه با شعله های سرکش آتش که با گذشت ثانیه ها بر شدت آن نیز افزوده می شود پرداختند.

وی ادامه داد: فرماندهی میدان با کسب اطلاعات کامل و شناسایی نوع مواد در حال اشتعال متوجه وجود ۲ مخزن تحت فشار ۲۰۰۰ لیتری گازمایع، یک مخزن ۵۰۰ لیتری الکل و تعدادی مخزن تحت فشار ۲۰ لیتر گاز ازت، شده و بی درنگ ۲ جبهه دیگر ایجاد کرده و آتش‌نشانان نیز بنا به دستور از ۲ جهت اقدام به سرد کردن این مخازن حادثه آفرین کردند.

رستمی اظهار داشت: این آتش سوزی با توجه به سرعت عمل بالا و تلاش آتش‌نشانان حاضر در محل و بکارگیری لوله های آب پرفشار آتش نشانی، مهار و از سرایت حریق به سالن های مجاور و پیشگیری از انفجاز مخازن تحت فشار، سرانجام ساعت ۱۹/۳۰ اطفا کامل شد.

معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در این عملیات ۱۰ خودروی سنگین آتش‌نشانی بکارگیری شد و هیچگونه مصدومتی ناشی از حادثه آتش سوزی، متوجه ۳۰ آتش نشان حاضر در عملیات نشد.

این حادثه آتش سوزی موجب مصدومیت ۹ نفر از شاغلین در شرکت تولیدی داواخگر زنجان شد که گفته می شود سه نفر از آنان به تهران انتقال یافته و ۶ نفر مابقی نیز در یکی از بیمارستان های زنجان بستری بوده و تحت مداوا و درمان هستند. ایرنا 

 

حوادث تلخ حوادث ایران حوادث امروز اخبار جنایی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ