گرگ‌ها ‌۶ کودک زنجانی را خوردند

0

کودک ۴ ساله ای در منطقه “بزینه رود” استان زنجان طعمه گرگ شد. این ششمین کودک این منطقه است که اسیر حمله گرگ می شود. به گفته شاهدان ، این حادثه زمانی اتفاق افتاده که گرگ تنها ۲۰۰ متر با خیابان اصلی شهر “بزینه رود” فاصله داشته است . گرگ پس از حمله به کودک ۴ ساله او را به باغی در اطراف شهر بزینه رود برده و خانواده کودک پس از ۳ ساعت جسد او را یافتند.” (واحد مرکزی خبر)

حوادث واقعی حوادث زنجان حمله گرگ بزینه رود زنجان بزینه رود اخبار حوادث

حتی تصورش هم سخت است که فرزند آدم ،‌ زنده زنده دریده و غذای گرگ های گرسنه شود ولی این ماجرای تلخ و وحشت انگیز ،‌ در کشورمان در حال رخ دادن است و ششمین کودک در یک منطقه از استان زنجان،‌ همین چند روز پیش طعمه گرگ شده است.

هر چند فرماندار گفته است که برای خانواده هایی که گرگ ،‌فرزندان شان را می خورد متأسف است و هر چند ، وعده پرداخت دیه از منابع مالی سازمان حفاظت محیط زیست را داده است ،‌ اما این تأسف و آن دیه ،‌نه دردی از پدر و مادرهایی که جگر گوشه هایشان را گرگ خورده دوا می کند و نه جلوی اتفاقات بعدی را می گیرد و این گونه که پیش می رود ،‌ در آینده خبرهای وحشتناک دیگری از این منطقه خواهیم شنید و امید که اینگونه نباشد.

سازمان حفاظت محیط زیست ، همان گونه که مسؤول حفاظت از گونه های جانوری است ،‌این مسؤولیت را هم دارد که شرایط را به گونه ای فراهم سازد که جانوران نیز به انسان ها آسیب نرسانند.

در همین ماجرای حمله گرگ ها به کودکان زنجانی،‌ مدیرکل محیط زیست استان زنجان به واحد مرکزی خبر گفته است: “به لحاظ محیط زیستی گرگها به علت نیافتن طعمه های اصلی خود نظیر خرگوش به کودکان زیر ۵ سال حمله می کنند که این موارد فقط در خدابنده اتفاق می افتد.”

این سخن بدان معناست که مدیران محیط زیست استان ،‌دلیل این فاجعه را می دانند و در جریان هستند که گرگ ها به دلیل نیافتن غذا به انسان ها حمله می کنند.

آیا وقتی دلیل را می دانند ،‌نباید چاره ای بیندیشند و مثلاً‌ با رهاسازی طعمه در زیستگاه گرگ ها و تغذیه آنها و یا انتقال گرگ ها به منطقه ای دیگر – در صورت اقتصای شرایط زیست محیطی – آنها را از حمله به بچه های مردم بازدارند؟!

مگر همین سازمان حفاظت محیط زیست برای تغذیه گوزن های جزایر دریاچه ارومیه ،‌ به آنها آب و علوفه نمی رساند (و چه کار زیبایی می کند) پس چرا در این باره کاری انجام نمی دهد و بچه های مردم یکی پس از دیگری به طرز فجیعی دردیده و توسط گرگ ها خورده می شوند؟!

این اقتضای طبیعت گرگ است که برای سیر کردن خود شکار کند ولی اقتضای طبیعت “انسان مسؤول” دست روی دست گذاشتن در برابر خطرات نیست.

از سازمان حفاظت محیط زیست انتطار می رود ،‌هر چه سریع تر در این باره اقدام لازم را صورت دهد و مراتب را به مردم ایران گزارش دهد ،‌ مردمی که نگران کودکان مظلوم زنجانی هستند که هر لحظه ممکن است زندگی و آرزوهایشان را در حمله گرگ ها از دست بدهند. (اشاره فرماندار مبنی بر پرداخت دیه از محل اعتبارات سازمان محیط زیست،‌مؤید مسؤولیت این سازمان در این باره است.)

به راستی اگر این حادثه در تهران اتفاق می افتاد و شش بار هم تکرار می شد،‌ واقعاً‌چه بلوایی به پا می شد؟ کودکان ایرانی،‌در هر جایی از این سرزمین که باشند ،‌ کودک ایرانی اند و شایسته توجه و حمایت؛ همه کودکان جهان نیز.

منتظر اقدام و گزارش سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

منبع: عصر ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ