کاهش ۱۵ درصدی تصادف منجر به مرگ در آذربایجان‌شرقی

0

سرهنگ رضا کریم نژاد، روز شنبه  افزود: در این مدت میزان حوادث رانندگی منجر به جراحت ۱۸ درصد و تصادف منجر به خسارت نیز حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین فراوانی حوادث رانندگی را در سال ۹۹ به ترتیب مربوط به راه ارتباطی اهر – تبریز با حدود ۱۲ درصد، تبریز – آذرشهر ۱۰ درصد و تبریز – بستان آباد ۹ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۲ درصد از عوامل مرگ و میر جاده‌ای در استان ناشی از تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و استفاده از تلفن همراه در رانندگی بود.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی با درخواست از رانندگان برای رعایت مقررات رانندگی و نکات ایمنی، گفت: تسهیل و ارتقای ایمنی در عبور و مرور، برخورد با متخلفان منجر به حادثه از جمله افرادی که امنیت و آسایش سایر رانندگان را به مخاطره می اندازند در دستور کار پلیس راه قرار داشته و در این راستا با متخلفان برخورد می شود.

سرهنگ کریم نژاد، ادامه داد: پلیس راه استان در طول اجرای طرح نوروزی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده و در این راستا علاوه بر برخورد با تخلفات، از رانندگانی که به قانون احترام بگذارند نیز قدردانی می کند.

وی یادآوری کرد: در تعطیلات نوروزی از رانندگان انتظار می رود با صبر و حوصله و رعایت کامل قوانین در جاده‌ها رفت و آمد کنند تا خدای نکرده با حوادث دلخراش جاده‌ای در طول این تعطیلات مواجه نشویم.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون در این استان شهرستان‌های سراب و عجب شیر در وضعیت نارنجی بوده و جاده های این شهرستان ها دارای محدودیت عبور و مرور است و ورود به داخل این شهرها ممنوع بوده و دوربین‌های ثبت تخلف در داخل شهر اعمال قانون خواهند کرد.

سرهنگ کریم نژاد، با بیان اینکه در سایر شهرستان های استان محدودیت تردد وجود ندارد، افزود: مسافران و گردشگران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ترددهای غیرضروری خوددادری کنند.

حوادث تلخ حوادث ایران حوادث امروز اخبار جنایی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ