پیش بازی بارسلونا – رئال وایادولید ؛ به دنبال کسب روحیه خوب برای الکلاسیکو !

0

بارسا نیوز – دو تیم بارسلونا و رئال وایادولید روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ، در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم خواهند رفت. این بازی مربوط به هفته ۲۹ لالیگا است و داور مسابقه آقای جیم لاتره خواهد بود.

پس از تقریبا دو هفته وقفه ملی ، تیم ها با هیاهو خاص خود به مسابقات باشگاهی بازمی گردند تا به اتمام مسابقات باشگاهی اروپا نزدیک شویم ، زیرا آخرین وقفه ملی فصل ۲۰۲۰/۲۰۲۱ به پایان رسید.

کاتالان ها پیش از وقفه ملی موفق به شکست ۶-۱ تیم رئال سوسیداد شدند تا با پیروزی راهی وقفه ملی شوند. بازیکنان بارسلونا آسیب دیدگی خاصی در دوران وقفه ملی نداشتند و کاتالان ها همان تیم دو هفته پیش را در اختیار دارند با این تفاوت که سرجی روبرتو به تیم اضافه خواهد شد.

تیم رئال وایادولید در آخرین بازی خود پیش از وقفه ملی موفق شد با نتیجه ۱-۱ تیم سویا را متوقف کند. تعدادی از بازیکنان وایادولید پیش از وقفه ملی دچار ویروس کرونا شدند و به همین دلیل این تیم با نفرات کامل خود برابر بارسلونا حاضر نخواهد شد.

دیدار رفت دو تیم در خانه رئال وایادولید با نتیجه ۳-۰ به سود بارسلونا به پایان رسید. این اولین بازی ای بود که کاتالان ها از سیستم ۳ دفاعه استفاده کردند. گل های بارسلونا را در این بازی کلمنت لنگلت ، مارتین بریتویت و لیونل مسی به ثمر رساندند.

بازی بعدی بارسلونا بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

 از تیم بارسلونا چه انتظاری می رود ؟ 

با توجه به پیروزی رئال مادرید برابر تیم ایبار ، مادریدی ها پیش از الکلاسیکو توانستند موقتا به رده دوم جدول رده بندی لالیگا صعود کنند که همین موضوع مسئولیت بارسلونا را برای بازی برابر رئال وایادولید سخت تر خواهد کرد.

بارسلونا روز شنبه باید در بازی دشوار خود رو در روی پایتخت نشینان اسپانیا بازی کند و به همین دلیل انتظار می رود رونالد کومان چند بازیکن خود از جمله فرنکی دی یونگ را استراحت دهد که در وقفه ملی در همه بازی ها حاضر بود.

در تیم بارسلونا مارک آندره تراشتگن دروازه بان خواهد بود. در خط دفاعی سه نفره آبی اناری ها انتظار می رود کلمنت لنگلت ، رونالد آرائوخو و اسکار مینگوئزا راه تیم حریف را سد کنند. به نظر می رسد جرارد پیکه به این بازی نخواهد رسید.

بازی بعدی بارسلونا بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

در خط هافبک سرجینیو دست و جوردی آلبا در دو طرف قرار می گیرند. آلبا در وقفه بازی های ملی هم حضور مثبتی برای تیم ملی اسپانیا داشت و به همین دلیل حداقل برای دقایقی می تواند جای خود را به جونیور فیرپو بدهد. با بازگشت سرجی روبرتو از مصدومیت احتمالا او در خط هافبک جایگزین فرنکی دی یونگ خواهد بود. گزینه هایی مانند میرالم پیانیچ ، ریکی پویگ و ایلایکس موریبا هم می توانند به این امر کمک کنند. سرخیو بوسکتس و پدری می توانند دیگر هافبک بارسلونا باشند.

در خط حمله هم بسته به اینکه بارسلونا از سیستم ۳-۴-۳ یا ۲-۵-۳ استفاده می کند ، آرایش های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما سه گانه لیونل مسی ، عثمان دمبله و آنتوان گریزمان محتمل می باشد.

 از تیم رئال وایادولید چه انتظاری می رود ؟  

شاگردان سرخیو گونزالز نزدیک به منطقه سقوط هستند و در رده ۱۶ جدول لالیگا حضور دارند. آن ها خطر سقوط را حس می کنند و به همین دلیل ۱۰ بازی پایانی لالیگا برای آن ها حائز اهمیت است.

تیم رئال وایادولید سرخیو گونزالز از سیستم ۲-۴-۴ استفاده می کند. آنها که دو فصل است برای بقا در لالیگا می جنگند ، تلاش دارند که با ایجاد سدهای دفاعی راه حریف را ببندد و از طریق ضدحمله ها حریف را از پای در بیاورند.

در تیم رئال وایادولید جوردی ماسیپ دروازه بان سابق تیم بارسلونا درون دروازه قرار دارد. سانچز و جانکو زوج مدافع کناری تیم را تشکیل می دهند ، در حالیکه زوج مدافع وسط تیم رئال وایادولید گونزالز و ال یامیک هستند. البته ممکن است ال یامیک به بازی نرسد.

بازی بعدی بارسلونا بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

اسکار پلانو ، روبن آلکاراز ، تونی ویا و راک مسا خط هافبک تیم را تشکیل می دهند. سرجی گواردیولا و کنان کودرو هم دو مهاجم ویادولید هستند. البته اگر ویسمن به بازی برسد در ترکیب اصلی خواهد بود.

 مقایسه بازیکنان 

 بارسلونا 

آنتوان گریزمان

سن : ۳۰

قد : ۱.۷۶

ارزش : ۶۰ میلیون یورو

پست : وینگر چپ / وینگر راست / مهاجم نوک / پشت مهاجم

تعداد بازی : ۴۰

تعداد گل : ۱۴

تعداد پاس گل : ۱۱

درصد موفقیت پاس : ۸۶.۴

پاس کلیدی در هر بازی : ۱.۴

دریبل در هر بازی : ۰.۷

شوت در هر بازی : ۲

نمره : ۷.۱۸

 رئال وایادولید 

سرجی گواردیولا

سن : ۲۹

قد : ۱.۸۵

ارزش : ۴ میلیون یورو

پست : مهاجم نوک

تعداد بازی : ۲۴

تعداد گل : ۱

تعداد پاس گل : ۴

درصد موفقیت پاس : ۶۷.۳

پاس کلیدی در هر بازی : ۰.۴

دریبل در هر بازی : ۱

شوت در هر بازی : ۱.۳

نمره : ۶.۴۵

 نگاهی به ۵ بازی اخیر دو تیم 

بارسلونا :

بارسلونا ۰-۳ سویا کوپا دل ری
اوساسونا ۲-۰ بارسلونا لالیگا
پاری سن ژرمن ۱-۱ بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا
بارسلونا ۱-۴ هوئسکا لالیگا
رئال سوسیداد ۶-۱ بارسلونا لالیگا

رئال وایادولید :

رئال وایادولید ۱-۰ رئال مادرید لالیگا
سلتاویگو ۱-۱ رئال وایادولید لالیگا
رئال وایادولید ۱-۲ ختافه لالیگا
اوساسونا ۰-۰ رئال وایادولید لالیگا
رئال وایادولید ۱-۱ سویا لالیگا

 نگاهی به وضعیت دو تیم در جدول لالیگا 

رتبه نام تیم تعداد بازی برد تساوی شکست گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
۳ بارسلونا ۲۸ ۱۹ ۵ ۴ ۶۷ ۲۴ ۴۳ ۶۲
۱۶ رئال وایادولید ۲۸ ۵ ۱۲ ۱۱ ۲۶ ۳۸ ۱۲- ۲۷

 نگاهی به ۵ تقابل اخیر دو تیم 

رئال وایادولید ۰ – ۱ بارسلونا ( لالیگای ۲۰۱۸/۲۰۱۹ )

بارسلونا ۱ – ۰ رئال وایادولید ( لالیگای ۲۰۱۸/۲۰۱۹ )

بارسلونا ۵ – ۱ رئال وایادولید ( لالیگای ۲۰۱۹/۲۰۲۰ )

رئال وایادولید ۰ – ۱ بارسلونا ( لالیگای ۲۰۱۹/۲۰۲۰ )

رئال وایادولید ۰ – ۳ بارسلونا ( لالیگای ۲۰۲۰/۲۰۲۱ )

 اخبار دو تیم 

 بارسلونا 

در تیم بارسلونا فیلیپ کوتینیو و آنسو فاتی مصدوم هستند. حضور جرارد پیکه برای این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 رئال وایادولید 

در تیم رئال وایادولید کیکو ، جوتا و رائول کورنرو به دلیل مصدومیت غایب هستند.

واکین فرناندز ، لوئیز پرز ، روبرتو ، کیکه پرز و میشل پررو به دلیل ابتلا به ویروس کرونا غایب هستند.

فابیو اورلانا به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد.

حضور ال یامیک ، امتریو و ویسمن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 نکات جالب آماری 

بارسلونا در ۱۳ بازی اخیر خود در خانه برابر تیم رئال وایادولید شکست نخورده است. آخرین شکست بلوگرانا برابر رئال وایادولید به دوران فن خال بازمیگردد.

بارسلونا در ۱۸ بازی اخیر خود در لالیگا شکست نخورده است.

رئال وایادولید تنها در ۱ بازی از ۱۱ بازی اخیر خود در لالیگا پیروز بوده است.

رئال وایادولید تنها در ۳ بازی این فصل کلین شیت کرده است.

 ترکیب احتمالی بازی : 

بازی بعدی بارسلونا بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

بازی بعدی بارسلونا بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

منبع : بارسا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ