بررسی کارنامه تقابل استقلال مقابل تیم‌های عربستانی

0

استقلال نیوز – کاروان تیم استقلال از هر نظر آماده ترک کشور و حضور در سرزمین وحی است تا دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را در خاک عربستان برگزار کند. در این دوره از رقابت‌ها نیز همچون دور برگشت فصل ۲۰۲۰ به دلیل از بین نرفتن بیماری کرونا در سراسر جهان کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعطای میزبانی در گروه‌های هشت‌گانه این دوره میزبانی را به برخی تیم‌ها در گروه‌های مختلف اعطا کرد و در گروه C که استقلال در آن قرار گرفته، میزبانی به تیم الاهلی رسید تا تیم استقلال دیدارهای خود را در روزهای گرم و البته ایام ماه مبارک رمضان در آن کشور برگزار کند.

بررسی کارنامه تیم استقلال در تقابل با تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌کند که هنوز در کسب پیروزی، تیم‌های عربستانی جلوتر هستند ولی این فاصله چندان زیاد نیست. نکته جالب اینکه استقلال، الهلال را بیشتر از بقیه تیم‌های عربستانی شکست داده است. در ادامه به بررسی این رویارویی‌ها در ادوار مختلف می‌پردازیم.

استقلال و بیست و یکمین رویارویی

تیم استقلال در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۲۰ بار در مراحل گروهی و حذفی روبه‌روی نمایندگانی از کشور عربستان به میدان رفته است. این تیم ۱۹ بار در مراحل گروهی و یک بار در دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۰ به دیدار تیم‌های عربستانی رفته است. دیدار این تیم مقابل الاهلی عربستان بیست و یکمین تقابل استقلال با نمایندگان آل‌سعود در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

سهم عربستانی‌ها یک برد بیشتر است

در همه این سال‌ها از مجموع ۲۰ دیداری که بین تیم استقلال و نمایندگان تیم‌های عربستانی برگزار شده، استقلال در ۹ دیدار با برد زمین را ترک کرده، یک بازی این تیم با الاتحاد به تساوی ۱-۱ رسیده و نماینده کشورمان در ۱۰ دیدار روبه‌روی حریفانی از آل‌سعود شکست خورده است.

گل‌های زده استقلال بیشتر است

در این ۲۰ دیداری که بین تیم‌های استقلال و حریفانی از آل‌سعود برگزار شده، تیم آبی پایتخت موفق شده ۲۹ بار دروازه حریفانش را باز کند در حالی که تنها ۲۴ بار از نمایندگان عربستان گل خورده است بنابراین تفاضل گل استقلال ۵+ است. در ادامه ریز نتایج این دیدارها را از نظر می‌گذرانید.

مسابقات فصل ۰۳-۲۰۰۲

استقلال ۲ – الهلال عربستان ۳
مسابقات فصل ۲۰۰۹
الاتحاد ۲ – استقلال یک
استقلال یک – الاتحاد یک

مسابقات فصل ۲۰۱۰

الاهلی یک – استقلال ۲
استقلال ۲ – الاهلی یک
مرحله یک‌هشتم نهایی۲۰۱۰‌
الشباب ۳ – استقلال ۲
مسابقات فصل ۲۰۱۱
النصر ۲ – استقلال یک
استقلال ۲ – النصر یک
مسابقات فصل ۲۰۱۳
الهلال یک – استقلال ۲
استقلال صفر – الهلال یک

مسابقات فصل ۲۰۱۴
استقلال صفر – الشباب یک
الشباب ۲ – استقلال یک

مسابقات فصل ۲۰۱۷
استقلال ۳ – التعاون صفر
التعاون یک – استقلال ۲

مسابقات فصل ۲۰۱۸
استقلال یک – الهلال صفر
الهلال صفر – استقلال یک

مسابقات فصل ۲۰۱۹
استقلال ۲ – الهلال یک
الهلال یک – استقلال صفر

مسابقات فصل ۲۰۲۰

الاهلی ۲ – استقلال یک
استقلال ۳ – الاهلی صفر

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گروه استقلال در آسیا ساعت بازی امروز استقلال تاریخ بازی بعدی استقلال برنامه بازیهای استقلال استقلال در آسیا استقلال تهران اخبار لیگ قهرمانان آسیا اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ