فرهاد مجیدی و رویای ستاره سوم/ برخورد بد با ناصر حجازی تکرار می‌شود؟

0

استقلال نیوز – پیروزی‌های ارزشمند و متوالی استقلال طی روزهای سپری‌شده  مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باعث افزایش امیدواری هواداران این تیم برای رسیدن به سطوح بالاتر این مسابقات شده است. اتفاقی که قطعاً آرزوی خود فرهاد مجیدی هم محسوب می‌شود و سرمربی استقلال در گذشته به وضوح پیرامون آن با خبر ورزشی صحبت کرده است.

البته فرهاد از بی‌رحمی ها و فوتبال هم اطلاع دارد و می‌داند شاید حتی نایب قهرمان شدن در لیگ قهرمانان و واکاوی در فینال این مسابقات از نظر گروهی از هواداران استقلال یک شکست تمام عیار محسوب شود. اتفاقی که در استقلال اصلاً بی سابقه تلقی نمی‌شود و چوب آن قبلاً بر تن یکی از اسطوره‌های این باشگاه زده شده است.

اخراج به جرم نایب قهرمانی

استقلال بهار سال ۷۸ همراه با ناصر حجازی فقید به عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرد و به واسطه ناکامی مقابل جوبیلو ایواتا  ژاپن در جدال فینال، نتوانست با کاپ قهرمانی عکس یادگاری بگیرد.

آن اتفاق در شرایط کنونی یک پیروزی بزرگ تلقی می‌شود ولی فوتبالی هایی که سن و سالشان به آن سال می‌خورد کاملاً به خاطر دارند که بخش قابل ملاحظه‌ای از هواداران استقلال اصلاً آن نتیجه را نپذیرفتند و ناصرخان هم ۱۰ روز پس از شکست استقلال در فینال، به واسطه ماجراهایی که در دیدار با سایپا به وقوع پیوست از سمت خود اخراج شد.

البته همه می‌دانند اگر استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا می‌شد، نتیجه جدال با سایپا و اتفاقات مشکوک در آن کوچک‌ترین تأثیری روی سرنوشت حجازی نداشت و قرارداد این مربی حتماً برای یک فصل دیگر نیز تمدید می‌شد. در واقع حجازی چوب نایب قهرمانی استقلال را خورد؛ چوبی که حسرت آن تا پایان عمر با این چهره ماندگار استقلال باقی ماند.

آرزوی قهرمانی

فرهاد مجیدی چند سال قبل مهمان تحریریه خبر ورزشی بود و در لابه‌لای حرف‌هایش به ما گفت: من لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرده‌ام. به عنوان بازیکن سابقه قهرمان شدن در این مسابقات را دارم و می‌دانم چقدر به لحاظ مالی و اعتباری برای هر تیمی در آسیا اهمیت دارد که عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را مال خود کند به همین خاطر دلم می‌خواهد و آرزو دارم یک روز با استقلال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرم. می‌دانم کار دشواری است ولی هواداران استقلال ‌لیاقت اینکه دوباره تیم خود را  بر بلندای قله فوتبال آسیا ببینند، دارند.

رویای ستاره سوم

استقلال این فصل لیگ قهرمانان را به خوبی استارت زده و تا اینجای کار مقتدرانه صدرنشین گروه شده است به همین خاطر رویای قهرمانی دوباره در ذهن طرفداران آبی زنده شده است. البته بدون شک نباید از همین حالا به مردم امیدواری مصنوعی داد چون  در صورت صعود استقلال به مراحل حذفی، این تیم با حریفانی به مراتب قدرتمندتر مواجه خواهد شد و پیروزی‌های مقتدرانه در مرحله گروهی که هیچ وقت تضمین‌کننده موفقیت در مراحل حذفی نیست.

مجیدی و هواداران استقلال رویای کسب ستاره سوم را دارند و اصلاً هم بد نیست ولی سرمربی استقلال آنقدر زرنگ است که از ماجرای ناصر حجازی فقید درس بگیرد و فراموش نکند که گاهی اوقات حتی نایب قهرمانی هم از نظر هواداران یعنی ناکامی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ