صدور حکم اعدام برای وزیر چینی

0

محکومیت وزیر پیشین راه آهن چین آزمون مهمی برای ژی جین پینگ رئیس جمهور چین برای مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی در بین دولتمردان این کشور به شمار می رود.

خبرگزاری رسمی شینهوای چین نیز اعلام کرد، “لیو ژی جون” وزیر سابق راه آهن چین به جرم رشوه خواری و سوء استفاده از قدرت از سوی دستگاه قضایی این کشور به مرگ محکوم شده است.

ژی جین پینگ از زمان انتخاب به عنوان رئیس حزب کمونیست در ماه نوامبر و رسیدن به ریاست جمهوری در ماه مارس، مبارزه با مفاسد اقتصادی و مالی را یکی از مهمترین اولویت های سیاست کاری خود اعلام کرده است.

گسترش مفاسد اقتصادی و مالی به شدت ادامه حیات حزب کمونیست چین را تهدید می کند. “لیو” نخستین مقام رسمی ارشد چینی است که از زمان به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید این کشور محاکمه شده است. لیوی ۶۰ ساله در ماه آوریل امسال رسما به دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم شده بود. وی منابع مالی دولتی را نیز حیف و میل کرده است.

وی در فوریه سال گذشته از کار برکنار شده بود و سپس از حزب کمونیست نیز اخراج شد.وی شش سال پیش در برابر ادغام وزارت راه آهن با حمل و نقل چین مقاومت کرد ولی این دو وزارتخانه در ماه مارس امسال ادغام شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ