جزییات انهدام باند تجارت “بچه” در اراک

0
قرار بود درآمدی میلیونی داشته باشند و بعد از مدت کوتاهی کوله‌بار زندگی‌شان را ببندند. نقشه‌شان از این قرار بود که یک نفر ازآنها به دنبال زوج‌هایی باشد که درآرزوی داشتن فرزند حاضرند پول خرج کنند و نفر دیگرشان به دنبال زوج‌هایی باشد که به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست فرزند یبودند که تا چند وقت دیگر به دنیا می‌آمد. همه چیز برای دو مرد شیاد طبق برنامه پیش می‌رفت تا این‌که نقشه لو رفت و بار کجشان هیچ وقت به منزل نرسید.
خرید و فروش نوزاد خرید و فروش بچه حوادث اراک اخبار حوادث اخبار اراک
دنیا است و داستان‌های پرفراز و نشیب آدم‌هایی که در آن زندگی می‌کنند. زوج‌هایی هستند که تنها آرزویشان داشتن یک فرشته کوچک است و حاضر هستند میلیون‌ها تومان پول خرج کنند و در مقابل آنها زوج‌هایی هستند که به خاطر نداشتن پول به دنبال راهی هستند که از دست آن فرشته کوچک رهایی یابند. این ماجرا را دو مرد شیاد خوب متوجه شده بودند و به همین خاطر دست به کار شدند تا برای رسیدن به پولی هنگفت وارد خرید و فروش نوزاد شوند.
یک خبر شوک‌آور
گزارش که به دست ماموران کلانتری ۱۴ شهر اراک رسید ماموران شوکه شدند. خبر رسیده نشان از فعالیت ۲ مرد شیاد می‌داد که در زمینه خرید و فروش نوزاد مشغول بودند. خبر آن‌قدر تکان‌دهنده بود که بلافاصله ماموران کلانتری دست به کار شدند و این پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
شروع تحقیقات
تقریبا هیچ سرنخی از ۲ مرد شیاد وجود نداشت اما با این حال ماموران نیروی انتظامی تحقیقات شبانه‌روزی‌شان را ادامه دادند تا این‌که سرانجام ماموران متوجه شدند این افرد با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت و اشخاصی که در نگهداری بچه با مشکل مواجه هستند در قبال پرداخت پول آنها را فریب داده و توسط دیگر رابطان خود، نوزاد آنها را خریداری کرده و در دیگر شهرهای کشور به فروش می‌رسانند. با به دست آمدن این اطلاعات ماموران تجسس‌های خود را سرعت بخشیدند تا این‌که تلاش‌ها به نتیجه رسید و پلیس توانست مخفیگاه یکی از ۲ مرد راشناسایی کند.
دستگیری آدم‌فروش‌ها
سرهنگ ویسمه‌ای فرمانده انتظامی شهرستان اراک دراین‌باره می‌گوید: با توجه به اهمیت موضوع در هماهنگی با دستگاه قضایی ماموران با محاصره خانه متهم آن‌جا را تحت نظر قرار دادند تا توانستند در یک فرصت مناسب این مرد را دستگیر کنند و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی منتقل شد.
اولین متهم این پرونده پس از دستگیری توسط ماموران مورد بازجویی قرار گفت. او که در ابتدا منکر هرگونه عملی درخصوص خرید و فروش نوزاد شد اما وقتی خود را در برابر شواهد به‌دست‌آمده دید لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به ماموران انتظامی گفت: از حدود یک‌سال پیش تصمیم گرفتیم دست به این کار بزنیم. کار از این قرار بود که من در شهر به جست‌وجوی خانواده‌هایی بودم که قادر به پرداخت هزینه زایمان و نگهداری فرزند خود نبودند. آنها را با فریب و پرداخت مبالغی پول مجاب می‌کردم که فرزند خود را در اختیار زوج‌های ناباوری که متقاضی فرزند هستند قرار دهند. همدستم نیز با حضور در مقابل شیرخوارگاه‌های شهرهای مختلف حضور زوج‌هایی را که به دنبال گرفتن سرپرستی یک کودک بودند، شناسایی کرده و به این افراد پیشنهاد خرید بچه را می‌داد.
با اعترافات متهم ماموران توانستند محل زندگی متهم دیگر را شناسایی و در یک عملیات پلیسی دیگر دستگیر کنند. متهم وقتی در برابر ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت در اعترافات خود به ماموران گفت: وقتی با یک زوج برخورد می‌کردم که به دنبال گرفتن سرپرستی یک فرزند از بهزیستی بودند خودم را به آنها نزدیک کرده و بعد از این‌که سر صحبت با زوج متقاضی باز می‌شد با چرب‌زبانی به آنها می‌گفتم که روند قانونی فرزندخواندگی خیلی طول می‌کشد و برای این کار باید مراحل زیادی را پشت‌سر بگذارید من پیشنهاد می‌کنم با کمی خرج کردن پول سرپرستی کودکی را که والدینش او را نمی‌خواهند بخرید و به راحتی صاحب فرزند شوید آنها هم که تنها به داشتن یک فرزند فکر می‌کردند پیشنهادم را قبول می‌کردند و پول درخواستی را می‌دادند. اما از آنجایی که دوست نداشتیم گرفتار پلیس شویم برای سکوت والدین و عدم پیگیری‌های آتی آنها، سفته‌هایی با مبالغ بالا از آنان اخذ می‌کردیم.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: با اعترافات هر دو متهم تحقیقات برای روشن شدن زوایای دیگر این پرونده ادامه یافت و ماموران توانستند ۶ نفر از افرادی را که به شکل‌های گوناگون در ارتکاب این جرم مشارکت داشتند دستگیر و همچنین ۳ خانواده‌ای را که اقدام به خرید نوزاد‌ها کرده بودند شناسایی کنند این درحالی است که تحقیقات کماکان ادامه دارد.
منبع: روزنامه شهروند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ