طرز تهیه اوتمیل هلو صبحانه رژیمی خوشمزه و مقوی

0

طرز تهیه اوتمیل هلو

ممکن است وقتی پای رژیم در میان باشد اکثر افراد فکر کنند که دیگر دستشان در تنوع غذایی بسته است و همیشه باید غذا های روتین و تکراری را بخورند. اما اصلا اینطور نیست. حتی وقتی کسی که به فکر تناسب اندام باشد باز هم می ‌تواند غذاهای متنوعی میل کند که علاوه بر داشتن تنوع، کم کالری و خوشمزه باشند و از همه اینا مهم تر، مفید و مغذی هستند. یکی از این خوراکی های رژیمی اوتمیل است که می‌ توان به عنوان صبحانه ای سریع، سیرکننده، سالم و خوشمزه تهیه کرده و میل نمود. اوتمیل یک صبحانه مقوی است که از جو دو سر و آب یا شیر تهیه می شود.

غذاهای رژیمی طرز تهیه اوتمیل رژیمی دستور آشپزی اوتمیل چیست

مواد لازم اوتمیل هلو

جو دو سر ۱ فنجان
شیر ۲ فنجان
کره بادام زمینی ۱ قاشق غذا خوری برای تزیین
عسل ۱ قاشق چای خوری
هلو کنجد و مغزها برای تزیین

طرز تهیه اوتمیل هلو

مرحله اول

برای تهیه اوتمیل خوشمزه و مخصوص با هلو در ابتدای کار، شیر را به همراه جو دو سر در یک قابلمه کوچک می ریزیم، سپس به خوبی ترکیب می ‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط می‌ گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی صبر می کنیم تا شیر به جوش بیاید، سپس حرارت زیر قابلمه را کم ​​کرده و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه می ‌گذاریم بماند تا غلیظ شود. توجه داشته باشید که در این مدت مواد را به صورت مرتب هم بزنیم تا ته نگیرد.

مرحله سوم

وقتی مواد به اندازه‌ی کافی قوام پیدا کرد، آن را از روی حرارت بر می‌داریم، سپس بعد از اینکه کمی خنک شد عسل را اضافه می ‌کنیم. سپس درون ظرف مناسب می ریزیم و با هلو و کمی کنجد و مغزها تزیین کرده و سرو می ‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ