علت یخ زدن بستنی سنتی خانگی چیست؟

0

اگر تا به حال برای تهیه بستنی در خانه تلاش کرده‌اید یا طعم بستنی‌های آب شده را بعد از قرار دادن مجدد آنها در فریزر چشیده‌اید، می‌دانید که بافت بستنی در ایجاد طعم دلچسب آن نقشی کلیدی دارد. آب شدن بستنی یا تغییرات دمایی اندک درون فریزرهای خانگی می‌تواند این بافت را که نتیجه هوادهی ترکیب بستنی تا رسیدن به حجم تقریبا ۲ برابر است، از بین ببرد و با تشکیل بلورهای درشت یخ، بافت کف‌مانند آن را شنی، به‌هم فشرده و نامطلوب کند. کارشناسان نستله تلاش کرده‌اند به کمک پرتوهای ایکس و متخصصان ریزش بهمن این تغییرات را به شکل دقیق‌تری بررسی کنند.

بلورهای یخ درون بستنی در فریزرهای خانگی هم می‌توانند در طول زمان رشد کرده، به یکدیگر بپیوندند و آن قدر بزرگ شوند که در نهایت بافت مطلوب آن را تغییر دهند.

درآمد شغل آشپزی چیکار کنم بستنی یخ نزنه چرا بستنی یخ میزند بهترین سایت آشپزی بستنی سنتی زعفرانی بستنی سنتی با ثعلب بستنی سنتی آشپزی ساده سریع و آسان

چرا روی برخی از بستنی ها یخ می زند؟

گاهی اوقات وقتی بستنی را از فریزر خارج می کنید تا آن را میل کنید متوجه می شوید که بلور های یخ بر روی آن وجود دارد. این اتفاق نه به کیفیت پایین بستنی مربوط می شود و نه به مدت زمان طولانی قرار گرفتن آن در فریزر؛ بلکه دلیل ان این می باشد که شما مدتی بستنی را خارج از فریزر نگه د اشته اید و پس از آب شدن یخ ها و نرم شدن بستنی دوباره آن را در فریزر نگهداری کرده اید. برای پیشگیری از این مشکل باید بستنی را قبل از مصرف در دمای  تا منفی ۵ درجه سانتی گراد در داخل فریزر نگه دارید.

در مراحل طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب بهتر از مقدار کمی نمک استفاده کنید.

چرا برای تهیه بستنی های خانگی به نمک نیاز داریم؟    نمک ماده ای سخت است و ترکیب آن با خامه سبب می شود تا مایه بستنی راحت تر سرما را جذب کند و داخل فریزر به خوبی یخ ببندد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ