برنج پخته شده چند روز در یخچال میماند

0

برنج پخته شده چند روز در یخچال میماند

برنج پخته شده حداکثر تا «۴ روز» در یخچال قابل نگه‌داری است.

برنج پخته شده را در یخچال نگهداری کنید.  اگر قصد دارید باقی مانده برنج را در مدت زمان یک یا دو روز بخورید، آن را حتماً در یخچال نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری برنج پخته در یخچال بیش از یکی دو روز نیست، البته اگر موارد زیر را رعایت کنید در غیر این صورت که کمتر از این بازه زمانی می‌توانید برنج پخته را در یخچال نگهداری کنید.برای نگهداری در یخچال، برنج پخته شده باید به سرعت خنک شود و بیش از دو ساعت در دمای اتاق قرار نگیرد. چرا که برنج پخته شده بسیار مرطوب بوده و اگر بیش از دو ساعت در دمای اتاق بماند، می‌تواند محل رشد باکتری‌ها باشد.

برای قراردادن برنج در یخچال، برنج را در ظرف دربسته بگذارید. ظروف مقوایی ممکن است، زیبا باشند، اما هوا را نیز وارد می‌کنند و باقی‌مانده برنج را سفت می‌کنند. برنج  پخته‌شده و خنک‌شده را در یک ظرف نگهدارنده دربسته یا یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید، سپس در یخچال نگهداری کنید.

برنج را دوباره با کمی آب گرم کنید.  هنگامی که برنج را دوباره گرم می‌کنید، یک قاشق چای ‌خوری آب روی آن بپاشید تا دانه‌های گیر کرده و خشک شده را از بین ببرید. در مایکروویو با قدرت متوسط ​​گرم کنید و هر ۳۰ ثانیه یکبار هم بزنید تا برنج داغ شود. یا برنج را در قابلمه‌ای روی حرارت متوسط ​​روی اجاق گاز گرم کنید. مرتب هم بزنید، تا دانه‌ها حرکت کنند اما مراقب باشید که له نشوند.

روش نگهداری برنج پخته برنج دوباره گرم شده

برنج پخته شده چند ساعت بیرون یخچال می‌ماند؟

برنج می‌تواند حاوی هاگ‌های باسیلوس سرئوس باشد که در دمای جوش لازم برای پختن برنج زنده می‌مانند. اگر برنج پس از پخت خیلی آهسته خنک شود یا برای مدت طولانی در دمای اتاق بماند، باکتری‌ها می‌توانند از هاگ‌ها رشد کنند و سمومی را آزاد کنند که باعث مسمومیت غذایی شوند. این سموم با گرم کردن مجدد از بین نمی‌روند. بنابراین نکته کلیدی این است که باقی‌مانده برنج را در اسرع وقت خنک و در یخچال بگذارید. بهترین روض برای سریع خنک‌کردن برنج این است که برنج را در یک لایه نازک روی سینی پهن کنید تا به سرعت خنک شود. سپس وقتی سرد شد در ظرفی ریخته و در یخچال قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ