ژنرال ها آمدند و گروهبان ها باید بروند / شورای رقابت طبق کدام قانون به قیمت گذاری خودرو اقدام می کند

0

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: ژنرال ها آمدند و گروهبان ها باید بروند. این جمله ای بود که یکی از وزرا در ابتدای شروع به کار خود اعلام نمود. معنای این سخن این است که ما ژنرال هستیم و دیگران گروهبان، بماند اینکه لقب ژنرال یا هر لقب دیگری را باید سایرین به فرد بدهند نه اینکه آدم خود را ژنرال بداند و عملکرد است که نشان داده با چه ژنرال هایی طرفیم.

قیمت خودرو قیمت جدید خودرو سوابق مهرداد بذرپاش بیوگرافی مهرداد بذرپاش

وی افزود: نکته جدی تر این است که این ژنرال ها برای حوالی جنگ جهانی اول مناسب بوده اند نه جنگ های معاصر و مدرن کنونی که نیاز به صبر و حوصله و تسلط به سلاح های مدرن می باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: شاید ما دلواپس باشیم ولی به نظر شما هم که فکر می کنید دلاورید، با شیب ملایم دلواپسید چراکه اگر دل آرام بودید سری به صنعت هسته ای می زدید و با برخی دانشمندان و فعالان آن صنعت صحبت می کردید تا متوجه می شدید چه میزان دل آرامید.

بذرپاش گفت: اگر دل آرام بودید این میزان به منتقدین توهین نمی کردید و سخت نمی گرفتید و بی انصافی نمی کردید، اگر دل آرام بودید این میزان با دین مردم بازی سیاسی نمی کردید، فرق است بین کسی که دل آرام است و با کسی که نقش دل آرام را بازی می کند.

وی گفت: گفتیم نگران امتیازهای بیش از اندازه شما در مرحله اول توافق هستیم و جا دارد بخش  اصلی امتیازها را بگذارید برای وقتی که آنها بخواهند بخش اصلی تحریم ها را بردارند تندرو خطابمان کردید و افراطی.

بذرپاش ادامه داد: گفتنیم نگران عایدی کم در مرحله اول هستیم که این عایدی چیزی شبیه شوخی بود دیدید که ریالی از پول را اجازه ورود به کشور ندادند و هیچ تاثیری در اقتصاد نگذاشت ناراحت خطابمان کردید و بی منطق.

وی افزود: گفتیم نگران از دست دادن نقش ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی و کمرنگ شدن این نقش با مواضع سطح پایین شما هستیم و الان وضعیت را مشاهده می کنید، بی سواد خطابمان کردید.

این نماینده مجلس گفت: در جنگ هم عده ای به بسیاری از ایثارگران و بچه های جنگ و جبهه لقب بی عقل می دادند بعد فهمیدیم که ترازوی عقل هم ترازوی خاصی است و عاقل ترین افراد همان هایی بودند که به پیام روح الله لبیک گفتند والا الان باید سر ناموس و سرزمین با اجنبی مذاکره می کردیم؛ به شما هم پیشنهاد دارم کمی نگرانی نه تنها بد نیست بلکه توصیه هم شده است و احتمال رسیدن به نتیجه را بیشتر می کند.

بذرپاش گفت: عده ای در این کشور نگران چیزهای خاص شده اند مانند دیده نشدن چند شبکه غیر اخلاقی و مستهجن در شبکه های ماهواره ای و هرکسی که کوک مخالف بزند را جدید الاسلام می دانند بماند که مواضع این آقایان راجع به ماهواره چه بوده که ما به چرخش هنرمندانه ۱۸۰ درجه ای عادت کرده ایم ولی کاش نگران پرداخت نشدن وام ازدواج به جوانان ایران هم باشند که پرداخت نمی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: برخی در این کشور تا حرف از حجاب می شود برمی افروزند و گویا بدنشان کهیر می زند انگار علاقه دارند جامعه را زودتر بی حجاب ببینند و سریع فضا را دو قطبی کرده با دین مردم بازی سیاسی می کنند فارغ از اینکه قاعده برکت به این رفتار نیست ولی دلیل اصلی را می توان در سرپوش گذاشتن به مشکلات اقتصادی دانست کاش کمی هم جهت رفاه حال روزه داران ساعت کاری را تغییر می دادید.

وی ادامه داد: به لحاظ سیاسی هم اشتباه می کنند همانطور که خیلی ها در گذشته در تاریخ این ملت اشتباه کردند. قالب سیاسی را به اصول موضوعه انقلاب و اصول دینی نکشانید که بد عاقبتی در انتظار چنین افرادی در سنت الهی است.

این نماینده مجلس گفت: آزادسازی تنها واژه ای است که اخیرا زیاد از مسئولین دولتی شنیده می شود رهاسازی قیمت ها ساده ترین روش اداره بازار است که برخی از مسئولین دولتی در پیش گرفتند و سعی می کنند با الفاظ زیبا این را توجیه کنند فارغ از اینکه در علم اقتصاد متغیرهای متعددی برای تصمیم به آزاد سازی دخیل است و باید آنها را در نظر گرفت ولی موضوع اصلی این است که مردم بی گناه چه بلایی بر سرشان می آید و آمده است بویژه اقشار حقوق بگیر ثابت کارمندان عزیز و کارگران شریف.

بذرپاش گفت: مردم در اضطرابند و متاسفانه معاون اول رئیس جمهور می گوید کنترل قیمت ها اصلا به این دولت نمی آید و مرتب آمار کاهش تورم را می دهیم در خیابان ها برویم و از مردم بپرسیم چه حسی راجع به اعلام این آمارها دارند و آیا این کاهش را احساس می کنند.

وی افزود: خود دستگاه ها افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی را ابلاغ می کنند و می گویند تورم نقطه به نقطه به زیر ۱۵ درصد رسیده است. بهتر است از این پس به جای واژه مانوس تورم بگوییم شیب ملایم. این شیب ملایم کارهایی می کند سری به بازار خودرو، میوه تره بار و لبنیات بزنید تا این واژه را بهتر درک کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر کار رونق بخشی به اقتصاد نمی کنید لااقل بازار را کنترل کنید. به نظر وظیفه ما مجلسی ها فقط مصاحبه و منطق نیست باید از مکانیزم های نظارتی مان بهتر استفاده کنیم و از هوچی گری سیاسی نهراسیم.

بذرپاش افزود: ما در مقابل ملت مسئولیم و به قانون اساسی سوگند یاد کرده ایم که تا آخرین روز مسئولیت به وظیفه خود عمل کنیم و در هیأت رئیسه وظیفه سنگین تری داریم که ان شاء الله باید به آن عمل کنیم.

وی افزود: شورای رقابت طبق کدام قانون به قیمت گذاری خودرو اقدام می کند و پوششی برای توجیه افزایش قیمت خودروها شده است؟ قیمت خودرو را ۲۰ درصد افزایش می دهیم بعد می گوییم تورم به ۱۴درصد رسیده است! این گونه تناقض ها توجیه ندارد.

وی ادامه داد: به نظرمان با یک رهاشدگی در حوزه اقتصاد مواجهیم. افزایش قیمت ها، رکود، افزایش حجم نقدینگی، تعطیلی مسائل مربوط به پیگیری قانون قاچاق کالا اصولا در این دولت علاقه به تعطیلی زیاد یافت می شود باید فکر جدی اندیشیده شود وگرنه کشور متضرر خواهد شد.

نماینده مردم تهران گفت: اقدامات قانونی که اخیرا شاهد هستیم که اگر هر کدام از آنها در گذشته انجام می شد فریاد وااسفا سرداده می شد، پرداخت حقوق و مزایا به برخی از کارمندان خلاف مصوبه بودجه که نشان می دهد در هشت ماهه هزینه های جاری کشور تمام می شود و دولت باید متمم ارائه کند، تصدی همزمان معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در معاونت نیروی انسانی که چند ماهی است که این تصدی خلاف قانون شده و در حوزه نیروی انسانی شاهد در هم ریختگی زیادی از قبیل وضعیت قراردادها و با اخراج ها طرفیم، عزل روسای فدراسیون های ورزشی و دخالت مستقیم دولت در عزل و نصب های فدراسیون ها مانند فدراسیون ورزش های رزمی، پرداخت یارانه های سنگین به رسانه های منتصب به مدیران وزارت ارشاد، افزایش قیمت بدون مصوبه، برداشت غیر قانونی از صندوق توسعه ملی که پس از اعلام شد به صورت تنخواه عمل شده و بازگردانده شده است.

مرجع : مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ