جلسه شبانه برای انتخاب سکاندار جدید استقلال در صورت حذف از جام حذفی؟

0

استقلال نیوز – شرایط استقلال در حال حاضر به معنای واقعی کلمه حساس و پرتنش است. اتفاقاتی که در دربی تهران رخ داد موجب شد ذهن هواداران این تیم معطوف به کتک‌کاری آخر بازی و حاشیه‌های پس از آن شود ولی واقعیت امر اینجاست که دو شکست متوالی آبی‌پوشان در لیگ برتر، شانس قهرمانی آنها در این عرصه را به حد پایینی رسانده و در شرایط طبیعی استقلالی‌ها حتی بخت زیادی برای نایب قهرمانی هم (از نظر فوتبالی) ندارند.

بدون شک هر چقدر که از زمان برگزاری دربی پایتخت بگذرد و تب احساسی هواداران کاهش یابد نگاه آنها معطوف به جایگاه تیم خواهد شد و همین مسئله کار سرمربی و مدیران ارشد باشگاه را بسیار دشوار خواهد کرد چون هواداران از آنها نتایج مطلوبی می‌خواهند. اتفاقی که پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیگر در مجموعه آبی رخ نداده است و تداوم این وضعیت موجب افزایش دامنه اعتراض طرفداران و البته تنگ شدن عرصه به کادر فنی می‌شود.

روی کار آمدن سرمربی جدید

استقلال که حالا لیگ برتر را تا حد قابل ملاحظه‌ای از دست رفته می‌بیند (خود فرهاد مجیدی هم در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با پرسپولیس مدعی شد حالا باید تمام حواس مجموعه معطوف به  جام حذفی شود) برای ماندن در گردونه رقابت‌های حذفی، یک حریف لیگ برتری را پیش روی خود می‌بیند.

آبی‌ها برای زنده ماندن خود باید ذوب آهن را در جام حذفی قربانی کنند و انجام چنین کاری با توجه به شکست هفته گذشته مقابل همین تیم در چارچوب لیگ برتر، حداقل روی کاغذ اصلاً کار آسانی محسوب نمی‌شود ولی به هر حال استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف خود می‌رود و قطعاً باید شرایطی بهتر از سبزپوشان اصفهانی داشته باشد.

اگر این بازی با برتری استقلالی‌ها تمام شود قسمت قابل ملاحظه‌ای از مشکلات حاشیه‌ای آنها فروکش خواهد کرد و تیم بدون هیچ دغدغه‌ای هفته آینده برای جدال با صنعت نفت راهی آبادان خواهد شد و کادر فنی فعلی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد اما اگر ذوب‌آهن در تهران برای دومین مرتبه کامیاب شود و استقلال جام حذفی را نیز از دست بدهد آن گاه کاملاً بدیهی است شایعه روی کار آمدن سرمربی جدید به صورت جدی مطرح شود.

استقلالی‌ها در صورت حذف از جام حذفی عملاً راه میانبر برای رسیدن مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را از دست می دهند و بسیار بعید به نظر می‌رسد که در لیگ برتر هم بتوانند عنوان اول یا دوم را به خود اختصاص بدهند. در چنین شرایطی تغییر کادر فنی می‌تواند اتفاقی محتمل محسوب شود.

سومین سرمربی؟

استقلال فصل جاری را در حالی آغاز کرد که محمود فکری هدایت این تیم را برعهده داشت ولی نتایج و عملکرد تیم مورد رضایت هواداران قرار نگرفت به همین خاطر سرمربی آبی‌پوشان پس از برگزاری اولین هفته از دور برگشت لیگ برتر، جای خود را به فرهاد مجیدی داد تا این چهره محبوب برای سومین مرتبه نیمکت استقلال را مال خود کند.

حالا در صورت ناکامی آبی‌ها و حذف شدن از گردونه جام حذفی، اصلاً بعید نیست که استقلال تا قبل از پایان فصل سومین سرمربی را نیز به چشم ببیند. اتفاقی که در تاریخ لیگ برتر برای این تیم بی‌سابقه نبوده و پیش از آن هم رخ داده است.

البته مجیدی همراه با استقلال در عربستان انصافاً نتایج خوبی گرفت و صعودی مقتدرانه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشت ولی این پیکارها تا شهریور برگزار نمی‌شود و قطعاً در حال حاضر نتایج داخلی برای مدیران و هواداران اولویت خواهند داشت.

استقلالی‌ها از تیم خودشان جام می‌خواهند و سرمربی که نتواند این خواسته را برآورده کند، شانس چندانی برای بقا نخواهد داشت.

تکذیب های وارونه!

فرهاد مجیدی آنقدر در فوتبال ایران بوده که بداند نمی‌شود روی حرف مدیران باشگاه‌ها برای همیشه حساب باز کرد. اساساً چنین اتفاقی ممکن نیست چون نتایج تیم در مورد وضعیت کادر فنی و مدیریتی تصمیم‌ساز است بنابراین اگر استقلال مقابل ذوب‌آهن مغلوب شده و جام حذفی را از دست بدهد، حتی در صورت تکذیب مذاکره مدیران باشگاه با سرمربی جدید باید هر لحظه انتظار وقوع اتفاقی تازه را در استقلال داشت.

هنوز فراموش نکرده‌ایم همین چند ماه قبل برخی از ارکان مدیریتی استقلال قاطعانه صحبت از حمایت از محمود فکری تا پایان فصل می‌کردند ولی پس از توقف این تیم برابر مس رفسنجان سرمربی وقت آبی‌پوشان طی کمتر از ۴۸ ساعت کنار رفت!

اتفاقی که در صورت ناکامی احتمالی مقابل ذوب‌آهن هم می‌تواند تکرار شود و انتخاب یک سکاندار جدید، ماحصل جلسه شبانه مدیران باشگاه استقلال باشد.

البته فعلاً تمام مدیران باشگاه قاطعانه مدعی حمایت از سرمربی خودشان هستند ولی خود آنها هم می‌دانند که نتایج تیم برای ماندن یا رفتن مجیدی حرف اول را می‌زند بنابراین اگر استقلال جام حذفی را از دست بدهد شرایط می‌تواند در جمع آبی‌پوشان کاملاً عوض شود.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

جلسه شبانه برای انتخاب سکاندار جدید استقلال در صورت حذف از جام حذفی؟

ساتین

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ