خوشمزه کردن غذا با چند مواد غذایی

0

گاهی اوقات غذایی را در جایی می‌خوریم که تا مدت‌ها برایمان خاطره‌انگیز است و به اصطلاح مزه‌اش زیر دندان‌مان می‌ماند، مانند قرمه‌سبزی‌ های مادربزرگ.

درباره چند مواد اولیه‌ای است که همیشه در آشپزخانه‌ی یک آشپز با زبردست وجود دارد. به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از این مواد، ریسک‌های آشپزی خود را کاهش دهید و تبدیل به آشپز بهتری شوید.

نکات آشپزی خوشمزه مجله آشپزی مثبت فوت و فن آشپزی طعم دهنده ها راز خوشمزه شدن غذا خوشمزه شدن غذا ترفندهای خانه داری ترفندها و نکات آشپزی ترفندها ترفند های خوشمزه شدن غذا بهترین ترفندها آشپزی آسان در خانه

۱. طعم‌دهنده‌های فوری

همیشه در یخچال یا کابینت خود چند نوع طعم‌دهنده غذا داشته باشید. این طعم‌دهنده‌ها می‌توانند طبیعی یا غیر طبیعی باشند.

طبیعی‌ها مانند زعفرون، آویشن، رازیانه و نعنا و انواع طعم‌دهنده‌های غیر طبیعی را هم می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید. توجه کنید که این طعم‌دهنده را برای عطر بیشتر در مراحل آخر اضافه کنید.

۲. اسانس وانیل

داشتن اسانس وانیل به معنای پر کاربرد بودن آن‌ها نیست؛ اما چنانکه بخواهید به غذا یا دسری طعمی به یاد ماندنی بدهید این اسانس به کمک شما خواهد آمد.

اسانس وانیل کاربرد‌هایی هم در شیرینی‌پزی و کیک‌پزی دارد که باعث می‌شود شکر کمتری استفاده کنید و از طعم آن احساس رضایت کنید.

۳. سس ووسترشو

سس ووسترشِر یکی از معروف‌ترین سس‌های انگلیسی است که در دستور اصلی به شیوه تخمیری بدست می‌آید. این سس چاشنی‌ای بسیار لذیذ است که برای طعم دار کردن گوشت و در تهیه برخی از سالاد‌ها مانند سالاد سزار و سالاد کلم کاربرد دارد. اگر این سس را خودتان درست می‌کنید چند هفته آن را کنار بگذارید تا طعم مطلوب و ملایم‌تری پیدا کند.

۴. قارچ

کسانی که گیاه‌خوار هستند، قارچ را در اکثر غذا‌های خود استفاده می‌کنند پس بهتر است ما هم که گیاه‌خوار نیستیم از قارچ غافل نشویم. شما می‌توانید طعم‌های بی‌نظیری را با قارچ، مرغ و گوشت خلق کنید. می‌توانید در کنار پیتزا، پاستا و غذا‌هایی از این قبیل قارچ سوخاری هم آماده کنید.

۵. سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان‌ها است که خاصیت فراوانی دارد. می‌توان از این نوع سرکه به میزان چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد.

مخلوط سرکه بالزامیک و روغن زیتون، یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالاد‌ها است که می‌توانید امتحان کنید.

۶. سس خردل

این سس برای انواع ساندویچ‌ها و سالادها؛ حتی سیب‌زمینی سرخ کرده بسیار پر طرفدار است. سس خردل طعمی متفاوت و تند دارد. این سس به عنوان چاشنی در کنار غذا‌های دریایی توصیه می‌شود.

۷. مرکبات

مرکبات را می‌توانید چند تکه کنید کنار بشقاب غذا بگذارید و از طعم ترش آن به نفع غذای خود استفاده کنید یا اینکه پوست آن را با خشک کنید و در چای و دمنوش‌ها برای عطر بیشتر استفاده کنید.

۸. پیازچه

پیازچه هم عطر قوی‌ای دارد و هم طعم خوبی. می‌توانید آن را تازه تازه در برخی غذا‌ها مانند سوپ‌ها و خورشت‌ها استفاده کنید یا اینکه آن را خشک کنید و در انواع کوکو و آبگوشت‌ها بریزید.

۹. فلفل

فلفل قرمز را خودتان در خانه خشک و خرد کنید، توجه داشته باشید که پودر نباشد خرد باشد. قبل از اضافه کردن آن به غذا فلفل را با یک لیوان آب‌جوش حل کنید و یک لیموی تازه به آن اضافه کنید. طعم بهتری به غذایتان می‌دهد.

۱۰. زنجبیل

زنجبیل علاوه بر طعم دهنده بودن خاصیت فراوانی هم دارد. می‌توان زنجبیل تازه را رنده و به ماست و خیار یا انواع سالاد‌ها اضافه کرد. همچنین در چایی و بستنی می‌توانید از پودر آن استفاده کنید.

منبع : ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ