نگاهی به دوره اول آنچلوتی در رئال مادرید؛ یک تیم تماشایی و هجومی

0

رئال مادرید نیوز : شاید جوان تر ها به یاد نیاورند اما آنچلوتی اولین خاطره اش با رئال مادری درا در بهار ۱۹۸۹ ثبت کرد. کارلتو در آن زمان هافبکی در میلان با هدایت ساکی بود و گل اول را زد تا رئال مادرید با نتیجه پنج بر صفر در سن سیرو تحقیر شود. آنچلوت ی در آن زمان شب تلخی را برای رئالی ها رقم زد اما وقتی که با رئال مادرید فاتح دسیما شد قطعا رئالی ها او را بخشیدند و یاد آن روزکار درخشان افتادند.  حالا انچلوتی دوباره به رئال برگشته است. یک مربی کاملا صاحب سبک و یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال که دو بار با میلان و یک بار با رئال مادرید فاتح چمپیونزلیگ شده و قرار است که پس از چهار سال طلسم «دسیموکوارتا» را بشکند و رئال مادرید را فاتح چمپیونزلیگ کند.

آنچلوتی تجربه دو فصل مربیگری در رئال را دارد و با جو برنابئو (با بازگشت احتمالی هواداران از تابستان) کاملا آشنا است. زیزو در دوره اولش در رئال مادرید در همان سال اول کارواخال، ایسکو، ایارامندی و بیل را خرید که زیدان دستیارش بود. در سال دوم البته فرناندو هیرو نقش دستیارش را داشت و خامس رودریگز مهمترین خریدش بود.

آنچلوتی یک مربی صلح جو و صلح طلب است که به نظر می رسد حضورش به رئال آرامش می بخشد. وقتی کارلتو به رئال آمد، دوقطبی ایجاد شده توسط مربی سابق باعث شده بود تا جنگ بزرگی میان دیگو لوپز و کاسیاس ایجاد شود. کارلو برای فصل اولش تصمیم گرفت که لوپز در لالیگا بازی کند و کاسیاس در کوپا و چمپیونزلیگ و جالب این که رئال در هر دو تورنمنت با ایکر برنده شد و تورنمنتی که لوپز در آن بازی کرد را نبرد. در شروع فصل اول آنچلوتی، ژابی الونسو به علت مصدومیت حضور نداشت اما با حضور ژابی در خط هافبک اوضاع بهتر و بهتر شد و در نهایت با نظر آنچلوتی، پست دی ماریا عوض شد و آنخل به پست هافبک میانی رفت تا یکی از بهترین فصل های دوران فوتبالش را داشته باشد.

کارلتو مبدع مثلث بی بی سی در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با حضور بیل، رونالدو و بنزما بود. مثلثی که در دوران اوجشان در  خط حمله رئال غوغا می کردند و در چهار چمپیونزلیگ رئال در پنج سال نقش داشتند. آنچلوتی در فینال کوپا دل ری ۲۰۱۴ در حالی که رونالدو را به علت مصدومیت در اختیار نداشت با استارت معروف گرت بیل توانست بارسا را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. کمی بعد نوبت پیروزی معروف مقابل اتلتیکو در شب دسیما بود. البته قبل از دسیما نباید نمایش بی نظیر رئال در آلیانس مقابل بایرن مونیخ را از یاد ببریم. رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی را با دو شکست تحقیر کرد که یکی از آنها با نتیجه چهار بر صفر در الیانس بود. یکی از دلایل اصلی سه جامه نشدن رئال در آن فصل مربوط به مصدومیت خسه رودریگز بود. خسه به شدت سرحال بود و می توانست به یکی از بهترین بازیکنان فصل تبدیل شود اما با تکلی خشن مقابل شالکه مصدوم شد تا گزینه های کارلو در خط حمله محدود تر شوند.

آنچلوتی در فصل دومش کروس و خامس را به خدمت گرفت که در سوپرجام اروپا مقابل سویا پیروز شد. کمی بعد ژابی آلونسو به بایرن رفت و رئال در سوپرجام اسپانیا مقابل اتلتیکو باخت. رئال لالیگا را با مشکلاتی شروع کرد. مصدومیت بیل باعث شد تا آنچلوتی به سراغ سیستم ۲-۴-۴ با حضور خامس، مودریچ، کروس و ایسکو برود که در همان جا شگفت انگیزترین بازیهای رئال مادرید را می دیدیم. بنزما و رونالدو در خط حمله بازی می کردند و رئال ۲۲ برد پیاپی کسب کرد. رونالدو در آن فصل آقای گل لالیگا هم شد.

رئال مادرید با آنچلوتی در دو فصل ۳۲۲ گل در ۱۱۹ بازی داشت و فقط ۱۰۳ گل خورد : میانگین شگفت انگیز ۲.۷ گل زده در هر بازی. رئال در دو لالیگا ۱۰۴ و ۱۱۸ گل زد در حالی که به طور مثال در فصلی که گذشت، رئال فقط ۸۸ گل در لالیگا زد. رونالدو در دو فصل با کارلتو در ۱۰۱ بازی ۱۱۲ گل و ۴۷ پاس گل داشت و شاهکار بود. البته آنچلوتی در فصل دومش بیش از حد به برخی بازیکنان اعتقاد داشت و به نیمکت نشین ها بازی نمی داد که این به ضررش شد چرا که ۱۲ بازیکن بیش از ۳۰۰۰ دقیقه بازی کردند و هشت بازیکن به دو هزار دقیقه نرسیدند (بدون احتساب لوکاس سیلوا که خرید ضعیفی در زمستان بود).

رئال در پایان فصل دوم آنچلوتی از نظر بدنی بریده بود و بدین ترتیب در نیمه نهایی چمپیونزلیگ در یک دوئل نزدیک توسط یوونتوس حذف شد در نهایت آنچلوتی به خاطر این که فصل را بدون جام به پایان رساند، اخراج شد اما قطعا عملکردش حتی در آن فصل بدون جام هم به حدی خوب بوده که حالا پرز مجبور شده اشتباهش را بپذیرد و او را برگرداند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

نگاهی به دوره اول آنچلوتی در رئال مادرید؛ یک تیم تماشایی و هجومی

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ