نگاهی به نقش داویده آنچلوتی؛ محبوب، سختکوش و صمیمی مثل پدرش

0

رئال مادرید نیوز : رئال مادرید دیروز اعلام کرد که کارلو آنچلوتی به نیمکت این تیم برگشته است. مربی ایتالیایی پس از شش سال دوباره هدایت رئال را به عهده گرفت و جانشین زین الدین زیدان شد. اما یکی از دستیاران وی در رئال به شدت جلب توجه کرده است: پسرش داویده آنچلوتی.

داویده که در روز ۲۲ ژولای ۱۹۸۹ در پارما متولد شده با نظر پدرش سعی می کند در مربیگری پیشرفت کند. داویده تعریف می کند که خیلی خجالتی است اما همیشه دور و برش ستارگان فوتبال حضورش داشته اند. وقتی فقط ۲۲ سال سن داشت مدرک علوم ورزشی را گرفت. داویده در مصاحبه ای با دیلی میل گفت :” همه می خواهند فوتبالیست شوند اما خیلی زود فهمیدم که استعدادش را ندارم و به سراغ تحصیل رفتم.”

پایان نامه پسر آنچلوتی در مورد علوم بدن فوتبالیست ها بود که با نمره بسیار بالایی قبول شد.  او در دوره های مربیگری خود هم نمره بالایی گرفت : ۱۳۷ از ۱۴۰ در مدرک مربیگری بی یوفا و ۱۳ از ۱۵ در مدرک مربیگری A یوفا. در دومی بهترین نمره را در میان همکلاسی هایش گرفت.

اولین تجربیاتش البته به عنوان بدنساز بود. یک سال در آکادمی پی اس جی در سال ۲۰۱۲ به عنوان بدنساز کار کرد و بعد از آن دستیار بدنساز در تیم بزرگسالان رئال با هدایت آنچلوتی بود. وقتی که کارلتو به بایرن مونیخ رفت، داویده به بخشی از کادر فنی تبدیل شد و در ناپولی هم یکی از دستیاران پدرش بود. در دوم نوامبر ۲۰۱۹ داویده اولین فرصتش برای فعالیت به عنوان سرمربی را به دست آورد. آنچلوتی در بازی مقابل آتالانتا اخراج شد و باید محرومیتش را مقابل رم سپری می  کرد. داویده در المپیک رم سررست کادر فنی بود و حتی بعد از بازی  در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد. کریستیانو گوینتولی مدیر ورزشی ناپولی پیش از بازی در موردش گفت :” متاسفانه آنچلوتی حضور نداشت اما پسرش داویده روی نیمکت بود. او یک حرفه ای بسیار توانمند است و به او اطمینان داریم.”

آنهایی که داویده را می شناسند می گویند که شخصیتی باهوش و صادق دارد که مثل پدرش خونگرم است و خیلی سریع با دیگران رفیق می شود. البته برخی در رختکن بایرن او را متهم می کردند که بیش از حد با دیگران گرم می گیرد. با تیاگو آلکانتارا رابطه خوبی داشت و گاهی با برخی بازیکنان شام می خورد. برخی از مدیران بایرن از او انتقاد می کردند و مدعی بودند که به جای رابطه حرفه ای با بازیکنان رابطه شخصی پیدا کرده است.

داویده در اورتون نیز پدرش را همراهی کرد. او در سن ۳۰ سالگی به جوان ترین دستیار لیگ انگیس تبدیل شد و در کنار دونکن فرگوسن اسطوره اورتون دستیاران آنچلوتی بودند.داویده در این تیم روی امور دفاعی کار می کرد و ساختار دفاعی اورتون را به خصوص روی ضربات ایستگاهی کلا تغییر داد تا فشار روی پیکفورد کمتر شود.  یکی از مدیران اورتون در مصاحبه با اتلتیک در مورد نقش دویده گفته بود :” وقتی که به عنوان دستیار کارلو مشغول به کار شد، گران بودم و این نگرانی منطقی بود اما بعدا فهمیدم که کاملا در سطح این کار است و بازیکنان هم خیلی دوستش دارند و به او احترام می گذارند.”

بعد از دومین برد اورتون با هدایت آنچلوتی، بازیکنان به سمت داویده رفتند و او را بغل کردند. اتلتیک در گزارش خود نوشته بود که داویده به شدت سختکوش است و این طور نیست که صرفا به خاطر  پدرش در کادر فنی تیم ها باشد و بدون تردید روزی می تواند سرمربیگری را خودش آغاز کند. داویده در ماه نوامبر در مصاحبه با لیورپول اکو گفته بود که وظیفه کمک مربی این است که کار سرمربی را به چالش بکشد و او را در مورد نقشه هایش به تردید بیاندازد.

جلسات تمرینی اورتون ۷۵ دقیقه ای بودند و بازیکنان این تمرینات را “سرسختانه” می دانستند. داویده در این تمرینات نقشی کلیدی داشت و طراحی بخش قابل توجهی از تمرینات را انجام می داد. البته آنچلوتی در همه تیم هایش یکی از اسطوره های باشگاه را هم برای دستیاری خود انتخاب می کند که به احتمال فراوان آربلوا در رئال این نقش را خواهد داشت.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

نگاهی به نقش داویده آنچلوتی؛ محبوب، سختکوش و صمیمی مثل پدرش

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ