ماگ چیست؟ تراول ماگ چیست؟ ماگ قهوه چیست؟

0

ماگ یا لیوان سرامیکی نوعی لیوان از جنس سفال یا شیشه هستند که روکشی از جنس سرامیک در انها وجود دارد .

این لیوان هایی که از جنس سرامیک هستند بیشتر برای نوشیدنی های گرم مانند قهوه و چای و… استفاده میشود . طرح این لیوان های برای مردم جذاب است . ماگ ها دو دسته هستند بعضی از انها اندازه بزرگ تری از لیوان های معمولی دارند تا نوشیدن را برای ما اسان تر کند. لیوان هایی که از جنس سرامیک است سایز های متفاوتی دارند اما بیشتر این لیوان ها ۳۵۰ میلی لیتر حجم دارند که در مقایسه با لیوان های چایی خوری دوبرابر انها هستند . از این لیوان ها برای تزئین نیز استفاده میشود. این لیوان های کاربرد های زیادی دارد اما بیشتر کاربرد انها برای نوشیدنی های گرم در طول روز است .

معرفی انواع ماگ ها

Mug:

وقتی سراغ دیکشنری برویم برای این کلمه معنی های مختلف وجود دارد مثل : اب خوری ، لیوان ، ساده لوح ، دهن کجی ، کتک زدن ، عکس شخصی محکوم و… اما در این جا کلمه ماگ به معنای لیوان معنی میشود . که ماگ معنی لیوان سرامیکی و سفالی میدهد.

Cup:

وقتی به سراغ دیکشنری میرویم این کلمه به معنی : شیشه ، ابگینه ، لیوان ، گیلاس ، جام ، گلدان ، خون گرفتن ، حجامت ، بادکش کردن و…است . که در اینجا کلمه کاپ به معنی فنجان است . که این فنجان شامل : فنجان های چایی خوری ، قهوه خوری و… میشوند که جنس انها از سفال و سرامیک است .

Glass:

سراغ دیکشنری برای معنی این کلمه که میرویم معانی ای که از این کلمه به دست می اوریم : شیشه ، ابگینه ، لیوان ، گیلاس ، جام ، استکان ،ایینه ، عدسی ، شیشه الات ،عینک دار کردن و صیقلی کردن این معانی به دست می اید . که معنای اصلی کلمه گلس لیوان و شیشه است . گلس لیوان شیشه ای است که برای نوشیدن مایعاتی مانند اب و شربت و… استفاده میشود این لیوان بیشتر برای نوشیدنی های سرد مناسب است . از این سه لیوانی که برایتان نام بردیم این لیوان ها هم با دسته و هم بدون دسته وجود دارند . لیوانی که دسته دار باشد از لیوان هایی که دسته نداشته باشند  زیباتر است .

انواع ماگ

۱. ماگ حرارتی چیست ؟

امروزه ماگ های حرارتی جزو پرطرفدارترین ها و جذاب ترین لیوان ها هستند ، عده ای به این نوع ماگ ها نام ماگ جادویی را اختصاص داده اند چرا که عقیده دارند همانند جادو عمل می کنند . این مدل ماگ ها که از جنس های سرامیکی هم ساخته می شوند در حالت عادی و در دمای متعادل بی رنگ و ساده هستند اما زمانی که درون آن ها آب جوش و یا نوشیدنی داغ ریخته می شود کم کم تصویر موجود بر روی ماگ ها ظاهر می شود .

۲. ماگ دمنوش چیست ؟

از دیگر انواع اگ می توان به ماگ دمنوش اشاره کرد . نمونه دیگری از ماگ ها در بازار وجود دارند که به ماگ های دمنوش معروف هستند این مدل ماگ ها در مدل های متفاوتی وجود دارند به عنوان مثال برخی از آن ها در قسمت زیرین خود شمعی وجود دارد که با روشن کردن کردن آن باعث می شود دمنوش شما کم کم حالت جوشونده پیدا کند ، این مدل از ماگ ها معمولا همراه با قاشق کوچک و درب متناسب ماگ به فروش می رسند ، عکس ماگ دمنوش را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

۳. انواع ماگ فانتزی

غیر ممکن است دختری باشد که عاشق ماگ های فانتزی نباشد ، همانطور که پیش تر گفتم ماگ ها در مدل ها و طرح های متفاوتی در بازار وجود دارند، به عنوان مثال برخی از مدل های آنان همراه با زیر لیوان ست آن وجود دارند و یا برخی هم هستند که جایگاهی برای قرار دادن قند ، بیسکوییت و تنقلات های متفاوت قرار داده اند .

۴. ماگ قهوه چیست ؟

از دیگر انواع ماگ می توان به ماگ قهوه اشاره کرد . از ماگ های معمولی هم می توان به عنوان ماگ قهوه استفاده کرد ، ممکن است برای برخی از افراد این سوال به وجود آید که ماگ قهوه چیست و چگونه است . ماگ هایی به نام ماگ استارباکس به ماگ های قهوه معروف هستند . که در ادامه عکس ماگ قهوه را براتون قرار داده ایم .

۴. ماگ هوشمند چیست ؟

برخی این سوال که لیوان ماگ هوشمند چیست را می پرسند که در اینجا جواب ان را پیدا خواهید کرد .جدیدا نمونه ای از ماگ ها وارد بازار شده اند که بسیار هوشمند هستند ، این مدل از ماگ قابلیت های متفاوتی را فراهم آورده اند به ، عنوان مثال در این نوع ماگ ها قابلیت اندازه گیری دمای نوشیدنی ماگ ، اندازه گیری مقدار کالری که در نوشیدنی وجود دارد و یا حتی قابلیت اندازه گیری حجم مایع درون ماگ را فراهم آورده اند . شاید قابلیت های این نوع ماگ ها زیاد کاربردی نباشند اما برای عده ای حذاب شمرده می شوند .

۵. ماگ چاپی چیست ؟

اط دیگر انواع ماگ می توان به ماگ چای اشاره کرد . قطعا نوشیدن یک نوشیدنی داغ درون ماگ هایی که تصویر خودتان و یا عزیزانتان بر روی آن وجود دارد بسیار لذت بخش تر خواهد بود ، البته ماگ های چاپی تنها مختص به چاپ تصویر و عکس نیستند برخی برای تبلیغات کسب و کار خود انواع آرم و الگو های خود را بر روی ماگ ها چاپ می کنند به همین دلیل عده ای به این نوع ماگ ها نام ماگ تبلغاتی را نسبت داده اند .

۶. تراول ماگ

تراول ماگ یا لیوان های مسافرتی نوعی از لیوان هستند که با بدنه عایق یندی شده مانع از تغییر دمای نوشیدنی می شوند. به عبارت دیگر نوعی فنجان است که معمولاً برای نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند قهوه ، شکلات داغ ، سوپ یا چای استفاده می شود. این لیوان ها معمولا گنجایش بیشتری نسبت به سایر انواع لیوان ها دارند.

تراول ماگ ها کاربرد بسیار زیادی دارند:

– هنگام رفتن به کوه در تابستان و زمستان و حمل آب خنک و یا نوشیدنی گرم

– در هنگام سفر که وقت کافی برای تهیه نوشیدنی موردعلاقه خود نداریم.

– در محل کار و روزهای پرمشغله که سرگرم کار می شویم و نمی خواهیم نوشیدنی مان از دهان بیفتد.

– هنگام مطالعه و انجام کارهای روزمره و رفع خستگی با نوشیدن یک فنجان قهوه داغ

– هنگام رانندگی طولانی و نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و سرد

تفاوت لیوان های mug glass cup

لیوان گلس برای نوشیدنی های سرد مناسب است . ولی لیوان کاپ و ماگ برای نوشیدنی های گرم مورد استفاده است و این موضوع وجه اشتراک بین این دو لیوان است . جنس لیوان ماگ و کاپ سرامیک و سفال است ولی حجم این دو لیوان باهم متفاوت است .

فنجان : فنجان که با ان بتوانیم نوشیدنی های گرم مانند قهوه و چای بنوشیم .گنجایش فنجان ها بین ۶۰ تا ۹۰ میلی لیتر است .

لیوان : لیوان ظرفی که استوانه ای بزرگتر از استکان یا فنجان است که برای نوشیدن مایعات مناسب است . جنس این لیوان ها شیشه ای ، کاغذی ، پلاستیکی و… است . لیوان ماگ ها حجم بیشتری از کاپ ها دارند . ماگ دارای حجم ۳۵۰ سی سی است و لیوان کاپ حجم بین ۶۰ تا ۹۰ میلی لیتر دارد .

حجم لیتر و سی سی باهم مساوی است .

تفاوت اصلی در لیوان ماگ و کاپ در اندازه انها است که ماگ تا ۳ برابر بزرگتر از کاپ است .

تاریخچه لیوان های سرامیکی ماگ :

در قدیم هم از لیوان های ماگ استفاده میشد ولی از نظر ظاهری با لیوان های ماگ امروزی تفاوت داشت . ماگ های قدیم از چوب و استخوان و گل ساخته میشد و مردم از انها استفاده میکردند . استفاده از ماگ ها به فراوانی امروزه نبوده و فقط برای جشن ها در قدیم استفاده میکردند . گذشته توجه زیادی به این لیوان ها نمیشد ولی امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است .

وسایل جالب آشپزخانه مطالب کم یاب ماگ قهوه ماگ لیوان سرامیکی قاشق دار لیوان سرامیکی قهوه ساز تراول ماگ

ماگ های چوبی ماگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

این ماگ ها از گذشته مورد استفاده بودند . این ماگ ها در کشورهایی که درختان با جنس های مرغوب وجود دارد . امروزه تولید ماگ های چوبی متحول شده است .

ماگ های سفالی

ماگ هایی که از جنس سفال تولید شده اند در گذشته به وسیله دست ساخته میشدند ولی امروزه با پیشرفت صنعت با استفاده از چرخ سفالگری ساخته میشوند . باستان شناسان میگویند که این سفال ها حدود ۶۵۰۰سال پیش به تولید رسیده اند . یک نمونه از ماگ سفالی از گذشته پیدا شده است که برای ۴ تا ۵ سال از قبل از میلاد بوده است .

ماگ فلزی

این ماگ های فلزی از چندین سال قبل از میلاد مسیح تولید شده است در گذشته این لیوان ها لبه های با ضخامت زیادی داشتند که نوشیدن را سخت میکردند و مناسب نبودند . بعد از زمان انقلاب استفاده از این لیوان ها راحت تر شد و به شکل صنعتی ساخته شدند و لبه انها نازک شده و برای نوشیدن مناسب است .

تفاوت ماگ و لیوان

دسته بعدی لیوان ها که هم از فنجان ها بزرگ تر هستند و هم از لیوان های ساده ، ماگ نام دارند که در انواع طرح و جنس های متفاوت به فروش می رسند و از آن ها برای سرو نوشیدنی های داغ و گرم در طول رو استفاده می شوند . بزرگ تر بودن ماگ ها نسبت به فنجان و لیوان ها میتواند عمده ترین فرق ماگ و لیوان باشد ، البته از دیگر تفاوت ماگ و لیوان می توان به این مورد که با ماگ ها معمولا نوشیدن های گرم استفاده می شوند اشاره کرد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ