شماره یکتا سند کجاست ؟ +نحوه دریافت و کاربرد

0

شماره یکتا سند تک برگ کجاست ، شماره یکتا سند دفترچه ای کجاست ، شماره یکتا روی سند کجاست ، شماره یکتا سند تک برگی کجاست

شناسه یکتا سند مالکیت یا کد یکتا ملک

شناسه یکتا سند مالکیت یا کد یکتا ملک،  شماره ای ۱۸ رقمی است که در قسمت بالایی سند مالکیت و در سمت راست آن قابل مشاهده می باشد. شماره یکتا سند مالکیت، متفاوت از کد رهگیری ملک بوده و پیگیری آخرین وضعیت ملک در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از آن، امکانپذیر می باشد.

رمز تصدیق و شناسه یکتا کجای سند نوشته شده

برای استعلام سند یک رمز تصدیق و شناسه یکتا میخوان این کدوم قسمت نوشته و اینکه شناسه سند و رمز تصدیق که داخل برگه دفتر اسناد رسمی داده با سند تک برگی نخونه مشکلی هست؟

رمز تصدیق بالای سند سمت راست زیر عنوان شناسه یکتا وجود داره ولی جلوش خالیه و چیزی ننوشته (مال من) ولی توی سندی که توی محضر خانه دفتر اسناد رسمی بهم دادن بالا سمت چپ رمز تصدیق وحود داره و عددی ۶ رقمی هست

برعکس تمامی نظرات گفته شده شناسه یکتای ۱۸ رقمی سند در سمت راست بالای سند و رمز تصدیق ۶ رقمی در سمت چپ بالای سند وجود داره و اینم مربوط به سند دفترخانه همان بنچاق سابق تعریف میشه و در سند مالکیت تک برگی شناسه ۱۸ رقمی با رمز تصدیق وجود نداره اصلا ً ، و دوستان عزیزی که همه نظر دادن که در قسمت پایین سند تک برگی اگه منظورتون شناسه جغرافیایی جام هستش که اون برای تطبیق و شناسایی ملک در کاداس میباشد و دیگری شماره هجده رقمی بارکد پستی سند هستش .

در اسناد تک برگی جدید شماره یکتا در قسمت بالا سمت راست درج شده است در اسناد بنچاق در قسمت بالا سمت راست درج شده و شماره تصدیق در قسمت چپ در اسناد قدیمی تک برگی و بنچاق درج نشده و طبق اظهار دفتر اسناد باید به ثبت اسناد مراجه و سند جدید تک برگ گرفت

مطالب کم یاب شماره یکتا ملک شماره یکتا سند مالکیت شماره یکتا سند تک برگ شماره یکتا روی سند کجاست دریافت شماره یکتا

شناسه یکتا سند مالکیت چیست؟

یکی از اطلاعاتی که در هنگام  ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور، مالکین املاک ملزم به وارد کردن آن در این سامانه می باشند، شناسه یکتا سند مالکیت یا همان کد یکتا ملک می باشد. شناسه یکتا سند مالکیت، شماره ای است که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به هر ملک اختصاص یافته و همانند کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، منحصر به فرد و مختص همان ملک می باشد.

شناسه یکتا سند مالکیت،  شماره ای ۱۸ رقمی است که امکان استعلام آخرین وضعیت ملک را برای اشخاص فراهم می کند. این کد، در قسمت بالایی سند و در سمت راست آن قابل مشاهده می باشد.

یکی از مفاهیمی که ممکن است با شناسه یکتا سند مالکیت، اشتباه گرفته شود، کد رهگیری می باشد. کد رهگیری که مطابق مصوبه دولت از سال ۸۷ اخذ آن اجباری گردیده، شماره ۱۳ رقمی است که در سمت چپ برگه‌ چهارم مبایعه ‌نامه های تنظیمی توسط دفاتر املاک، قابل رویت می باشد. لازم به ذکر است که از سال ۸۷ دفاتر املاک دارای مجوز، ملزم به ثبت معاملات فروش و اجاره در سامانه ای تحت عنوان سامانه ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir و اخذ کد رهگیری از این سامانه می باشند.

نحوه دریافت شناسه یکتا سند مالکیت

برای دریافت شناسه یکتا سند ملکی، لازم است که مراحل زیر طی شود:

مرحله اول دریافت شناسه یکتا سند مالکیت:

متقاضی دریافت شماره یکتا سند مالکیت در مرحله اول، باید مدارک مورد نیاز برای دریافت شناسه یکتا ملک را آماده نماید. این مدارک عبارتند از :

دلیل مالکیت مالکی که متقاضی دریافت شناسه یکتا سند مالکیت می باشد.

کارت ملی و شناسنامه مالک و در صورتی که درخواست دریافت کد یکتا سند مالکیت توسط وکیل مالک انجام گیرد، وکالت نامه معتبر وکیل مالک.

نقشه مختصات دار عرصه ملک، که توسط نقشه بردار واجد صلاحیت، تهیه، مهر و امضا و تایید شده باشد. لازم به ذکر است که نقشه بردار دارای صلاحیت، یکی از سه گروه شرکت های مهندسین مشاور نقشه برداری دارای تاییدیه، کارشناس نقشه برداری دارای پروانه از سازمان نظام مهندسی و کارشناس رسمی دادگستری می باشد

مرحله دوم دریافت شناسه یکتا سند مالکیت: مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان و دفاتر ICT

پس از اینکه تمام مدارک لازم برای دریافت شماره یکتا سند مالکیت، توسط متقاضی آماده گردید، می توان با مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان در شهرها و دفاتر ICT در روستاها، کد یکتای ملک را دریافت نمود.

کاربردهای شناسه یکتا سند مالکیت

پیگیری آخرین وضعیت ملک

مهم ترین کاربرد شماره یکتای ملک، امکان پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک، از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد؛ با این توضیح که چنانچه فردی، قصد  استعلام آخرین وضعیت ملکی را داشته ، می تواند با مراجعه به سایت سازمان اسناد و املاک کشور و با استفاده از شناسه یکتای استعلام ملک، از آخرین وضعیت ملک کسب اطلاع نماید.

ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، کلیه مالکین از تاریخ ۱۹ فروردین به مدت دو ماه فرصت داشته تا با مراجعه به سامانه کد یکتا املاک اقدام به ثبت اطلاعات مالکیت املاک خود نمایند. یکی از اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام در سامانه کد یکتا املاک،  متقاضیان ثبت نام ملزم به درج آن در سامانه می باشند، شماره یکتا سند مالکیت بوده که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ