سواروسکی چیست؟ Swarovski

0

«سواروسکی» Swarovski برند مشهور تجهیزات تزیینی و ساعت است که در محصولات مختلف خود از نگین‌های خاص و ویژه‌ای استفاده می‌کند. این نگین‌ها جلوه‌ی بسیاری به محصولات این شرکت می‌دهند و بسیاری از افراد مشتاق خرید محصولات این مارک هستند.

تاریخچه‌ی برند سواروسکی برند «سواروسکی» را «دانیل سواروفسکی» Daniel Swarovski سال ۱۸۹۵ در اتریش تأسیس کرد. «دانیل سواروفسکی» در کودکی شاگرد کارگاه شیشه‌گری پدرش بود و توانست در سن کم به‌عنوان یک استاد ماهر شناخته شود. او با الهام از دستگاه الکتریکی که برای تراش و سنگ‌زنی استفاده می‌شد توانست دستگاه شیشه‌تراشی را اختراع کند. او پس از این اختراع به‌دنبال آرزوهایش به محلی نزدیک اتریش مهاجرت کرد و شرکتی را بنا نهاد. او ابتدا شیشه‌ها را شبیه الماس‌های واقعی تراش می‌داد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او در طول زمان هنر و خلاقیتش را با تکنولوژی هم‌مسیر کرد و خالق خاص‌ترین جواهرات شد.

او با قرار دادن تراش‌های خاص و منحصربه‌فردش در محصولات مختلف به یک برند متمایز تبدیل شد. این شرکت با برندهای دیگر ازجمله «دیور» همکاری می‌کند و گاهی الماس‌هایش را در محصولات شرکت‌های دیگر قرار می‌دهد. این شرکت تولید‌کننده‌ی تجهیزات لوکس و به‌اصطلاح معروف این روزها لاکچری است. این شرکت با قرار دادن جواهرات ریز در محصولات مختلف ازجمله گردنبند، عینک و ساعت به یکی از برندهای خاص مد و فشن تبدیل شده است.

معرفی برند سواروسکی چگونه یک برند را معرفی کنیم برند طلا و جواهر برند سواروسکی برند اکسسوری انواع برند معروف اکسسوری اسامی برندهای معروف

این برند علاه‌بر تولید انواع شیشه‌، بلوره‌های تزئینی و جواهرات ابزارهای متفاوت دیگری همچون شیشه‌های عینک، عدسی و دوربین شکاری هم تولید می‌کند. این شرکت با استفاده از سنگ‌های قیمتی بسیار ارزشمند در تولید محصولاتش به یکی از گران‌ترین برندها تبدیل شده است.

برند «سواروسکی» سنگ‌ با تراش‌های بسیار ظریف را در محصولاتش قرار می‌دهد و با استفاده از تکنولوژی روز تولیدات شیک و مرغوب در اختیار علاقه‌مندانش قرار می‌دهد. گروه زیادی از علاقه‌مندان به این برند خانم‌ها هستند؛ زیرا این شرکت محصولات مرتبط با خانم‌ها را بسیار خاص تولید می‌کند. گردن‌بندهای ظریف و چشم‌نواز که مزین به جواهرات درخشان و ریز هستند بخش کوچکی از محصولات این شرکت است.

این برند یکی از مشهورترین برند‌های جواهرات الماس کریستالی است که در سراسر دنیا نمایندگی دارد. این شرکت یکی از قطب‌های تولید محصولات لاکچری دنیا است که در ایران و کشورهای خاورمیانه بسیار مصرف‌کننده دارد. این برند بیش از دو هزار شعبه در کشورهای مختلف دارد که محصولات متنوع و ارزنده‌ی آن را ارائه می‌دهند. این مارک معروف در تولیدات اپتیکی بسیار حرفه‌ای است و الماس‌های رنگی هم تولید می‌کند. تقریباً در تمامی محصولات ممکن ازجمله گوشواره، گردنبند، مجسمه، ساعت، عینک آفتابی، جاسویئچی، خودکار و قاب گوشی این شرکت الماس‌های پرطرفدارش را جا داده است.

معرفی برند سواروسکی چگونه یک برند را معرفی کنیم برند طلا و جواهر برند سواروسکی برند اکسسوری انواع برند معروف اکسسوری اسامی برندهای معروف

راز رمز نهفته‌ای در کریستال‌های برند سواروسکی وجود دارد

کریستال‌های این برند، از نوع کریستال‌های موجود در طبیعت نیستند و در واقع بلورهای شیشه‌ای با درصدی از سرب هستند که با استفاده از کوارتز، شن، ماسه و سایر مواد معدنی ساخته شده‌اند. حدود ۳۲ درصد از کریستال‌های جواهرات سواروسکی از سرب تشکیل شده است. شاید برایتان جالب است که فلز سمی مانند سرب در ساخت کریستال‌هایی به این زیبایی به کار گرفته شود.

باید بگوییم علی‌رغم این که سرب یک ماده سمی محسوب می‌شود اما استفاده از آن در صنعت ساخت جواهرات، خطری برای بدن انسان ایجاد نمی‌کند. در اصل این سرب است که درخشش بیشتری به جواهرات می‌بخشد و باعث حداکثر رساندن ضریب شکست نور در کریستال‌ها می‌شود.

کریستال‌های رنگی سوارسکی با استفاده از پوشش‌های رنگی شیمیایی ایجاد می‌شوند. ترکیب و پوشش حرفه‌ای ماده‌ شیمیایی و برش دقیق و ماهرانه، کریستال‌های سواروسکی را در عرصه جواهرات بی‌همتا کرده است.

معرفی برند سواروسکی چگونه یک برند را معرفی کنیم برند طلا و جواهر برند سواروسکی برند اکسسوری انواع برند معروف اکسسوری اسامی برندهای معروف

 از نظر فنی کریستال‌های برند سواروسکی، به هیچ وجه کریستال خالص یا گوهر نیستند

بله درست است. کریستال‌های مورد استفاده در جواهرات سواروسکی در واقع نوعی شیشه با ترکیبات خاص از عناصر مختلف هستند که با برش دقیق، جلا دادن حرفه‌ای و به کمک پدیده شکست نور، حالت رنگین کمانی و درخشش خیره کننده‌ای ایجاد می‌کنند. این کریستال‌ها به علت دارا بودن ضریب شکست نور بالاتر از کریستال واقعی و نزدیک به الماس خالص، در نوع خود منحصر به فرد و کمیاب هستند.

 برند سواروسکی در سال ۱۸۹۲پایه گذاری شد

دیوید سواروسکی آرزو می‌کرد که هر فردی بتواند یک الماس واقعی داشته باشد و جمله الماس برای همه، از اهدافی بود که او می‌خواست به آن برسد.

در سال ۱۸۹۲، دیوید سواروسکی یک دستگاه برش الکتریکی کریستال اختراع کرد که به کاربر این امکان را می‌داد تا کریستال‌ها را با دقت بیشتر، به طور پیوسته و با کیفیت‌ و ظرافت بالاتری برش و جلا دهد. او در ابتدا با بهره‌گیری از این دستگاه‌ برش الکتریکی به تولید جواهرات و زیورآلات خاص پرداخت.

سه سال بعد یعنی در سال ۱۸۹۵، دیوید سواروسکی، کمپانی سواروسکی را در شهر واتنس که در اتریش قرار دارد، تأسیس کرد. تراش‌های خاص و منحصر به فرد و بکارگیری خلاقیت در طراحی و ساخت جواهرات مختلف، باعث گسترش و محبوبیت روزافزون این برند شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ