چین، سرزمین میلیاردرهای “خودساخته”

0

بر پایه‌ی تازه‌ترین گزارش نهاد پژوهشی “پرایوت ولث” چین، در حال حاضر در این کشور بیش از یک میلیون افراد ثروتمند زندگی می‌کنند. حجم دارایی این افراد که در دو دهه‌ی گذشته به دست آمده، بیش از یک و نیم میلیون یورو است.

میلیاردرهای جهان شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر سود راز میلیونر شدن راز پولدار شدن آموزش پولدار شدن

کارشناسان اقتصادی بانک آمریکایی USB در گزارش جامعی درباره‌ی شمار میلیاردهای جهان، اعلام کردند که در حال حاضر، تعداد میلیاردرهای آسیایی بیش از میلیاردرهای اروپایی است و به‌ویژه بر شمار میلیاردرهای چینی هر هفته افزوده می‌شود.

در این گزارش که میزان ثروت ۱۳۰۰ میلیاردر (به دلار) در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفته، تاکید شده که دارایی این افراد نه از راه ارث، بلکه از طریق راه انداختن کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های کلان در رشته‌های گوناگون به دست آمده است.

مسابقه‌ی میلیاردرهای آسیایی و اروپایی

بنا بر نتایج این پژوهش، حجم دارایی این ثروتمندان “خود ساخته” که تعدادشان به ۹۱۷ تن می‌رسد، در دو دهه‌ی میان سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۱۴، بیش از سه و نیم بیلیون دلار بوده است. آمریکایی‌ها، ۴۷ درصد از این رقم را کسب کرده‌اند. در مقام دوم، متمولین آسیایی قرار دارند که بیش از یک سوم این مبلغ را از آن خود ساخته‌اند. بر اساس ارزیابی کارشناسان بانک USB در ۵ تا ۱۰ سال آینده، میلیونرهای آسیایی گوی سبقت را در کسب ثروت و گردآوری مال از توانگران آمریکایی خواهند ربود.

بیش از یک پنجم از میلیاردرهای چینی که به‌طور میانگین بیش از سه و دو دهم میلیارد دلار ثروت دارند، دارایی خود را از راه تولید کالاهای مصرفی به‌دست آورده‌اند و ۱۳ درصد (با میانگین ثروتی بالغ بر دو و هفت دهم میلیارد دلار) از طریق معاملات ملکی و بنای ساختمان‌ها و برج‌های جدید.

افزایش ارزش سهام شرکت‌های چینی در بازار بورس نیز به ثروت این توانگران “خودساخته” افزوده است. در این گزارش هم‌چنین آمده است که فعالیت‌های بازرگانی در دنیای مجازی نیز یکی دیگر از دلایل افزایش شمار متمولان در چین است. گروه علی‌بابا که شرکتی بزرگ در بخش تجارت الکترونیکی جهان است، از جمله‌ی این شرکت‌هاست.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که خودروی مورد علاقه‌ی اغلب این میلیاردرهای آسیایی، اتومبیل پورشه‌ی ساخت آلمان است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ