ثروتمند ترین مرد اروپا کیست؟

0
آمانسیو اورتگا گائونا،سرمایه دار ۷۷ ساله اسپانیایی که شرکت نساجی زارا را راه اندازی کرده است ثروتمندترین مرد اروپا اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بر اساس رده بندی که مجله بیلان سوییس درباره ۱۰۰ خانواده بسیار ثروتمند اروپا انجام داده است ثروت آمانسیو اورتگا گائونا بر ۴۰میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برآورد شده و از این نظر ثروتمندترین مرد اروپاست.
این مجله پیشتر هر سال نام ۳۰۰ ثروتمند سوییس را منتشر می کرد اما اکنون تصمیم گرفته دامنه فعالیت های خود را در این باره به کل اروپا گسترش دهد. مجله بیلان اعلام کرده است برای آنکه نام فردی به عنوان ثروتمند دراین مجله منتشر شود باید دست کم شش میلیارد یورو ثروت داشته باشد.
از ۱۰۰ ثروتمندی که نام آنها به عنوان ثروتمندان اروپا در مجله بیلان منتشر شده است حدود یک سوم آنها در سوییس زندگی می کنند.
بعد از آمانسیو اورتگا گائونا یک ثروتمند سوئدی به نام اینگوار کامراد و در مقام سوم نیز شهروندی فرانسوی به نام برنار آرنو قرار دارد. در زمره ده ثروتمند نخست این رده بندی ، چهار نفر فرانسوی هستند.
در میان این ۱۰۰ ثروتمند اروپایی نام ۱۲ زن نیز دیده می شود که البته بیشتر آنها ثروتشان را از پدر و مادرشان به ارث برده اند.
آلمانی و روس ها هر کدام به ترتیب با ۲۷ و ۲۳ نفر، بیشترین تعداد ثروتمندان این رده بندی مجله بیلان را به خود اختصاص داده اند .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ