تحلیلی بر بی‌خاصیت‌ترین مصاحبه فلورنتینو پرز؛ هیاهویی برای هیچ!

0

رئال مادرید نیوز : وقتی که ظهر پنجشنبه اعلام شد که فلورنتینو پرز قرار است که به بهانه بازنشستگی یک خبرنگار از رادیو با او صحبت کند، انتظار یک گفتگوی جذاب را داشتیم. دلامورنا یکی از کارکشته ترین خبرنگاران اسپانیایی است که معمولا مصاحبه هایش جذاب از آب در می آمد اما به نظر می رسد که این بار پرز برایش شرط گذاشته بود که فقط در صورتی مصاحبه می کند که به دست و پایش نپیچد. نتیجه مصاحبه هم یک گفتگوی کاملا سرد، بی خاصیت و بی چالش بود. پرز سوالات اساسی را با خزعبلات جواب داد، مثلا گفت که نامه زیدان را نخوانده اما حس می کند که فرد دیگری این نامه را نوشته است! هر چند که نمی دانیم چگونه بدون خواندن این نامه به این نتیجه رسیده است.

یک سوم آغازین مصاحبه به قربان صدقه رفتن از پرز در مورد فعالیت هایش در دوره اولش در باشگاه سپری شد تا این که بالاخره سوالاتی در مورد زیدان و راموس پرسیده شد. اما پرز در هر دو مورد به سرسری ترین شکل ممکن عبور کرد. پرز در مورد این که چرا پیشنهاد تمدیدش به راموس منقضی شده هیچ توضیحی نداد. کسی نمی داند که چرا باشگاه نمی توانست در این مورد خاص  نظرش را عوض کند و به خاطر شخص راموس و محبوبیتش میان هواداران و البته مشکلات دفاعی رئال مادرید، به راموس فرصت دوباره ای بدهد و با توجه به این که کاپیتان همه شروط رئال مادرید (تمدید یک ساله با کاهش ده درصدی دستمزد) را پذیرفته بود چرا قراردادش تمدید نشد به خصوص که حالا از خسوس وایخو به عنوان جانشین وی اسم برده می شود. پرز در مورد رفتن راموس گفت:” لحظه بدی بود. راموس را مثل پسرم دوست دارم. در سال ۲۰۰۵ او را به تیم آوردم. از رفتنش ناراحت شدم. چرا در کنفرانس مطبوعاتی نبودم؟ هرگز در کنفرانس مطبوعاتی نبوده ام.سرجیو را دوست دارم و نمی خواهم در  مورد جزئیات  صحبت کنم. او اسطوره رئال بوده است. هر چیزی که باید در این باره گفته می شد، گفته شده است. نمی خواهم نظری بدهم. به او پیشنهادی ارائه دادیم، به او گفتیم که این پیشنهاد زمان محدودی دارد و او پاسخی نداد و فکر کردیم به چیزهای دیگری فکر می کند. قطعا موفق خواهد شد. به این جا برمی گردد چون رئال مادرید خانه اش است. این اتفاق برای بازیکنان دیگر هم رخ داده است. مثل پسرم دوستش دارم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. در این باره که حق با چه کسی بوده یا نبوده صحبت نمی کنم.پیشنهاد پی اس جی؟ خوشحال می شوم که راموس به باشگاهی برود که شرایطی را به او پیشنهاد بدهد که ما نمی توانستیم پیشنهاد بدهیم. در مورد رونالدو هم همین شد.”

بدین ترتیب پرز در مورد راموس به هیچ کدام از ابهامات جواب نداد و شاید هرگز کسی حقیقت را در این باره نداند. مدیر رئال البته در مورد زیدان صحبت های عجیب تری انجام داد. پرز که از صحبت هایش مشخص بود که چقدر عصبانی است، مدعی شد که نامه زیدان را نخوانده اما اطلاعات زیادی از این نامه داشت مثلا این که به ادعای وی، زیدان نامه را ننوشته است! شاید پرز راست می گوید که نامه را شخصا نخوانده و احتمالا کسی ان را برایش خوانده است هر چند که نمی دانیم این دو حالت چه فرقی با هم دارند!  پرز در مورد جدایی زیدان گفت:” شگفت زده نشدم. جدایی او یکی از گزینه ها بود. سال خیلی مشکلی بود و مربی بودن مشکل است. جنگیدم تا بماند. کل شب تلاش کردم تا او را راضی کنم. خوزه آنخل سانچز هم تلاش خود را داشت. زیدان خیلی صریح صحبت می کند، وقتی می گوید می خواهد برود، نمی توان نظرش را عوض کرد. نامه اش را نخواندم. به جان نوه ام قسم می خورم که نخواندم. به من گفتند که نامه بدی بوده است. این نامه را خودش ننوشته است. زیدان چنین کاری نمی کند. احتمالا شخص دیگری برایش نوشته است. رابطه ام با او؟ مثل همیشه به او محبت دارم. اسطوره رئال بوده است. یک مربی که هفته ای چهار کنفرانس مطبوعاتی دارد، خسته می شود. برخی سوالات را درک نمی کند. هواداران و بخشی از رسانه ها با زیدان خوب برخورد کردند، برخی دیگر نه. در کل شب با زیدان صحبت کردم و هرگز چیزهایی که در نامه نوشته بود را به من نگفت. فصل بسیار مشکلی بود. بعد از آن دیگر با هم صحبتی نداشتیم. نمی دانم که آیا در مادرید است یا نه. مثل همیشه به او محبت دارم. اگر دست من بود، سرمربی رئال مادرید می ماند.”

موضوع مهم دیگر در مورد خرید امباپه بود. پرز در این باره صحبتی نکرد که البته قابل پیش بینی به نظر می رسید. مدیر رئال مادرید کاملا از خشم الخلیفی مدیر پی اس جی می ترسد و به همین خاطر ترجیح می دهد که در این مورد علنی صحبت نکند. به همین خاطر بحث صحبت در مورد امباپه بخش بی خاصیت و خنثای دیگری از این مصاحبه بود:”در مورد بازیکنانی که در رئال نیستند، صحبتی نمی کنم. می دانم که هواداران چه می خواهند. بهترین ها را می خواهند اما در حال حاضر بهتر است که خریدها در ۱۸ سالگی انجام شوند و منتظرشان بمانیم. همه می دانند که سیاست من چیست. بهترین ها در این جا هستند و با جوان ها تلفیق می شوند. تیم ها باید بازسازی شوند و ما هم در مرحله بازسازی هستیم. نمی خواهم در مورد بازیکنانی که در رئال نیستند صحبت کنم چون این یک بی احترامی است. هواداران به من اطمینان دارند. امباپه یکی از بهترین هاست اما در رئال مادرید نیست.”

پرز در مورد انتخاب آنچلوتی گفت که با پوچتینو و کونته صحبتی نداشته که البته حرفهایش هم راست به نظر می رسید چرا که گزینه اول رئال مادرید آلگری بود و بعد از آن نیز رئال می دانست که استخدام پوچتینو به خاطر پی اس جی غیرممکن است و کونته به خاطر اخلاف تندش هرگز در میان گزینه ها نبود. پرز علنا اعلام کرد که مارسلو می ماند و کاپیتان تیم (البته از روی نیمکت یا سکوها) خواهد بود. در مورد واران با اطمینان صحبت نکرد تا شایعات را در مورد آینده وی قوت ببخشد:” چه بخواهد بماند و چه بخواهد برود، به ما اعلام خواهد کرد.” و گفت که دوست دارد گرت بیل در رئال مادرید بماند تا عملا ماندن بازیکن ولزی را تائید کند. پرز در مورد براهیم دیاز نیز صحبت کرد و تلویحا انتقال قرضی وی به میلان برای یک فصل دیگر را تائید کرد، انتخاب دستیار را به خود آنچلوتی واگذار کرد (به نظر می رسد که حضور آربلوا یا رائول در کادر فنی کارلتو منتفی باشد)، حضور لوئیز کمپوس، مدیر ورزشی سابق لیل و موناکو در رئال را کاملا منتفی دانست و در مورد سوپرلیگ نیز صحبت هایی تکراری داشت و گفت که فعلا همه چیز در اختیار دادگاه است.

اما شاید نفرت پراکنانه ترین بخش صحبت های فلورنتینو پرز را باید حملاتش به باشگاه رم دانست. باشگاهی ریشه دار که مدیر رئال مادرید بازیهای این تیم را غیرجذاب دانست و احتمالا این صحبت ها با خشم هواداران رم در روزهای آینده همراه خواهد شد. پرز گفت که عدم جذابیت بازیهای تیم هایی نظیر رم باعث شده تا خودش و سایر بزرگان فوتبال اروپا به فکر تاسیس سوپرلیگ بیافتند!

در هر صورت حقیقت این است که فلورنتینو پرز یکی از خنثی ترین مصاحبه های سالیان اخیرش را داشت. مصاحبه ای که می توانست داغ و جنجالی باشد اما به مصاحبه ای بی خاصیت تبدیل شد که از هیچ رازی پرده برنداشت و البته یک دشمن تراشی بی دلیل (در مورد هواداران رم) نیز برای رئال مادرید ایجاد کرد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

تحلیلی بر بی‌خاصیت‌ترین مصاحبه فلورنتینو پرز؛ هیاهویی برای هیچ!

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ