بازگشت بیرانوند به لیگ ایران؟؛ چند پیشنهاد دارم/ به رئیس باشگاه گفتم اگر او بماند من نیستم/ برخی مسائل برایم رخ داد که بحث وطن فروشی بود!

0

ساتین نیوز –

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران بعد از درخشش در پرسپولیس و تیم ملی سرانجام ترجیح داد که فوتبالش را در اروپا ادامه بدهد. او فصل گذشته راهی فوتبال بلژیک شد تا به عضویت تیم آنتورپ درآید. هر چند بیرانوند در تمام بازی‌های این تیم به میدان نرفت اما در مجموع در مسابقاتی که برای آنتورپ انجام داد عملکرد خوبی داشت.

خودش تاکید می‌کند که یک جلسه تمرین در فوتبال اروپا می‌تواند با چند بازی در لیگ برتر ایران برابری کند. او بدون شک یکی از بهترین گلرهای آسیاست و از همین حالا به فکر این است که دومین جام جهانی اش را هم تجربه کند.

جدیدترین حرف‌های او را در زیر بخوانید؛

* شاید  طرفداران فوتبال برخی ابهامات در مورد عملکرد من در فصل گذشته در ذهن شان داشته باشند ولی برخی مسائل برایم رخ داد که بحث وطن فروشی بود. البته الان نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم.

* {غیر فوتبالی است؟} بله همین طور است و من ترجیح می‌دهم که در موردش فعلا صحبت نکنم ولی همین قدر بگویم که بسیار تاثیر گذار بود.

* از لحاظ فوتبالی که ۱۲-۱۰ بازی انجام دادم و در لیگ اروپا هم به میدان رفتم که می‌توان به بازی کردنم مقابل تاتنهام اشاره کرد. در بازی‌هایی هم که به میدان رفتم به خاطر قدرت و توانایی‌های خودم بود.

* ترجیح می‌دهم در مورد این مساله در تلویزیون صحبت کنم و با مردم ارتباط تصویری داشته باشم تا خیلی راحت بتوانم صحبت‌هایم را انجام دهم و بگویم که چه اتفاقاتی رخ داده است. من در مسابقاتی که به میدان رفتم فقط یک باخت داشتیم و در همان بازی هم ستاره تیم بودم ولی یک مصدومیت باعث شد که شرایطم سخت شود.

* ذهنیت سرمربی منفی بود و حتی وقتی از تیم ملی برگشتم در مورد اینکه آیا خسته هستم یا نه هیچ صحبتی با من انجام نداد. به هر حال وقتی این اتفاقات پیش می‌آید پزشکان باید تصمیم بگیرند که بازیکن بازی کند یا اینکه مراحل درمانی را پشت سر بگذارد. با این حال من دوست نداشتم که جایگاهم را از دست بدهم به همین دلیل با شرایط آسیب دیده در آن بازی به میدان رفتم.

* در حال حاضر یک مربی دانمارکی به تیم ما آمده است. من قبلا با رئیس باشگاه صحبت کرده و گفته بودم که اگر آن مربی بماند نمی‌توانم در آنتورپ بمانم. حتی قبل از اینکه با تیم ملی به بحرین بروم با من صحبت کردند و گفتند که مربی جدید آمده و می‌توانی خودت را نشان بدهی.

* امسال، سال جام جهانی است و طبیعتا یک سال مهم برای من محسوب می‌شود. من صبح روز یکشنبه به بلژیک بازخواهم گشت و قطعا با سرمربی جدید صحبت خواهم کرد. به آنها خواهم گفت که اگر قرار است در آنتورپ بمانم باید گلر اول باشم چون سال جام جهانی را در پیش داریم. آنها هم می‌دانند که من با چه رزومه ای به این تیم آمدم و فکر می‌کنم در آنتورپ تنها بازیکنی هستم که شانس بازی کردنم در جام جهانی زیاد است. البته یکی دو بازیکن داریم که زیر ۲۲ سال هستند و این شانس را دارند که در جام جهانی بازی کنند. با این حال مسئولان باشگاه با من صحبت کردند و گفتند که دوست داریم بمانی.

* {این که گاهی اوقات بازی نمی‌کردی برایت آزار دهنده نبود؟} طبیعتا این شرایط سخت است. وقتی با این وضعیت به تیم ملی می‌آیم طبیعتا برای مردم، رسانه‌ها و آنهایی که فوتبال را دنبال می‌کنند یک ذهنیت به وجود می‌آید و شاید برخی انتقاد کنند که بیرانوند در شرایط بازی نیست. با این حال من همیشه خوب تمرین می‌کردم تا در اوج آمادگی باشم و فصل خوبی هم داشتم. شاید بازی‌هایم تداوم نداشت ولی به قول کی روش یک بار بازی کردن در اروپا یا یک جلسه تمرین در اروپا اندازه ۵ بار بازی کردن در ایران است.

* {به لیگ برتر بر نمی‌گردی؟} این موضوع هنوز مشخص نیست و همه چیز بستگی به مذاکرات من با باشگاه آنتورپ و سرمربی تیم دارد. هر جا که باشم می‌خواهم گلر اول باشم چون حضور در جام جهانی برایم بسیار مهم است و دوست دارم که در این جام دیده شوم.

* {پیشنهادی از داخل کشور داری؟} این طبیعی است که اگر بخواهم به ایران برگردم تیم‌های زیادی خواهان جذب من باشند و بابت این موضوع خدا را شکر می‌کنم. طبیعتا چند پیشنهاد دارم ولی نمی‌خواهم برگردم. در واقع اولویت من بازگشت به فوتبال ایران نیست بلکه دوست دارم در فوتبال اروپا فعالیتم را ادامه دهم. اگر در اروپا بازی کنم این موضوع برای رفتن به جام جهانی کمک زیادی به من خواهد کرد، حتی اگر قرار باشد قرضی به تیم دیگری بروم. البته مسئولان آنتورپ با مدیر برنامه‌هایم صحبت کرده اند و این صحبت‌ها مثبت بوده است. خودم هم باید با سرمربی جدید صحبت کنم تا ببینم شرایط چطور پیش می‌رود. من قول می‌دهم که فصل آینده بهترین عملکرد را داشته باشم و هدفم این است که در سال‌های بعد بتوانم به تیم‌های بهتری بروم.

* دراگان از روزی که با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد امضا کرد، در مجموع کمتر از ۲ ماه بازیکنان را در اختیار داشت. این مربی شناخت خوبی از فوتبال ما دارد ولی متاسفانه زیاد وقت نداشت تا در اختیار بچه‌ها باشد. من دراگان را یک مربی زحمتکش و کاربلد دیدم و از همان ثانیه اولی که به تیم ملی آمد دوست داشت موفق باشد. تنها چیزی که حس کردم اسکوچیچ را اذیت می‌کند وقت کمی‌بود که در اختیار داشت، در واقع او شرایط سختی داشت تا بتواند ایده‌های خود را در تیم ملی پیاده کند.

* {فکر می‌کنی اسکوچیچ در تیم ملی بماند؟} من نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد ولی امیدوارم هر مساله ای که برای تیم ملی اتفاق می‌افتد در نهایت ختم به خیر شود و ما به جام جهانی صعود کنیم.

* تمام بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند  اسکوچیچ بماند چون ما نتایج خوبی گرفتیم ولی به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که فدراسیون فوتبال چه تصمیمی‌خواهد گرفت.

عملکرد لژیونر های ایرانی اسامی لژیونرهای ایران

بازگشت بیرانوند به لیگ ایران؟؛ چند پیشنهاد دارم/ به رئیس باشگاه گفتم اگر او بماند من نیستم/ برخی مسائل برایم رخ داد که بحث وطن فروشی بود!

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ