بوعلی و خبرهای خوش از پروژه‌ها/ رئیس مجمع: حکم دیوان آمد، صورت‌های مالی را قبول نداریم/ ۵۵۵ سود به هر سهم رسید

0

خواندن ۲ دقیقه

زمانبندی پرداخت سود نقدی شرکت ها بورس نیوز اخبار مهم بورس اخبار مجامع بورسی

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با حضور ۸۶/۹۸ سهامداران کار خود را آغاز کرده است.

در این جلسه درخصوص استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس‌قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره تصمیم گیری می‌شود.

خبرهای خوش به نقل از آقای مدیرعامل

محمد احمدزاده مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در گزارش عملکرد یک‌ساله شرکت اظهارکرد: از مهم‌ترین اقدامات این شرکت می‌توان ورود به بازارهای جدید فروش، افزایش استفاده از خوراک با توجه به نیاز بازار، رشد ۴۰۰درصدی سود شرکت از سال ۹۸ تا ۹۹ (سود شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید)، و افزایش سود به بیش از ۲هزار میلیارد تومان از جمله اقدامات شرکت بود.

وی با اشاره به دیگر خبر مثبت به سهامداران نیز گفت: آمارهای فروش شرکت حاکی از آن بوده که میزان فروش با رشد ۲۵درصدی همراه شده است.

احمدزاده با اشاره به صادرات “بوعلی” تشریح کرد: بر اساس آمارهای حمل‌ونقل صادرات شرکت، می‌توان دریافت که صادرات زمینی بوعلی‌سینا نسبت به صادرات دریایی رشد ۴برابری را به خود دیده که بخشی از سود شرکت از این محل شناسایی و تامین شده است.

مدیرعامل “بوعلی” افزود: دیگر محصول سودآور شرکت در سال۹۹، “بنزن” بوده که با افزایش تولید مطلوبی همراه شده و از سوی دیگر باید به پروژه شیرین‌سازی شرکت نیز اشاره داشت که موجب افزایش ۲۵درصدی تولید و افزایش سودآوری شرکت را فراهم آورد.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی برنامه‌های شرکت در سال‌جاری برای راه‌اندازی پروژه شیرین‌سازی را توضیح داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با راه‌اندازی واحد پارازایلین و دیگر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت از سال بعد حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار به سودسازی اضافه شود.

شرکت مشمول مالیات نیست/ رای دیوان عدالت آمد

سعید محبی‌فرد، رئیس مجمع با بیان اینکه در صورت‌های مالی پتروشیمی بوعلی اشتباه محاسباتی رخ داده است اظهار کرد: با رای دیوان‌عدالت اداری شرکت مشمول مالیات نیست، اما عدد مالیات در صورت‌های مالیاتی دیده شده که هلدینگ این صورت‌ها را قبول ندارد و امیدواریم با کمک نماینده بورس و حسابرس صورت‌های مالی را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش سرمایه شرکت گفت: هلدینگ خلیج‌فارس با توجه به شرایط شرکت‌ها و بازارسرمایه نسبت به نیاز آن به افزایش سرمایه تصمیم‌گیری می‌کند.

محبی‌فرد افزود: در مورد پتروشیمی بوعلی هم در حال مذاکره هستیم و اگر بگویم افزایش سرمایه داریم یا نداریم خیلی درست نیست، اما می‌توان گفت از محل آورده نقدی و مطالبات نیست، چون قصد داریم همه سود را تقسیم کنیم.

در نخستین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، با تقسیم ۹۰ درصد سود شرکت به هر سهم ۵۵۵ تومان سود تعلق گرفت و در اولین فرصت این سود به سهامداران حقیقی از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

سهامداران آگاه باشند که مجمع “بوعلی” نزدیک است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ