استقلال به قهرمانی پرسپولیس کمک می‌کند؟

0

پرسپولیس نیوز

با تساوی دو تیم سپاهان و فولاد در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، پرسپولیس با دو اختلاف امتیاز به تنهایی صدرنشین شد. حالا سرخ‌ها ۵۱ امتیازی هستند و زردپوشان اصفهان ۴۹ امتیاز دارند. این یعنی سرنوشت قهرمانی لیگ به دستان یحیی گل‌محمدی و شاگردانش افتاده و اگر آنها بتوانند ۶ بازی آخر خودشان در لیگ را ببرند، پنجمین قهرمانی پیاپی‌شان را جشن خواهند گرفت. تا هفته پیش به دلیل تساوی دو تیم در امتیازات و تفاضل گل بهتر سپاهان شرایط متفاوت بود. 

بررسی ۶ بازی آخر دو تیم مدعی قهرمانی نشان می‌دهد آن «اگر»ی که در پاراگراف قبل آمد، یعنی بردن شش بازی باقیمانده برای پرسپولیس کاری است بسیار سخت و دشوار. حتی می‌توان گفت روی کاغذ، سپاهان بازی‌های آسان‌تری نسبت به پرسپولیس دارد. پرسپولیس در هفته پیش رو امروز (چهارشنبه) در آزادی به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهد رفت. پرسپولیس در بازی رفت با ۵ گل به برتری رسید و گل‌گهر در آخرین بازی خود مقابل استقلال با دو گل شکست خورد. اما این دو هیچ‌کدام تضمینی برای پیروزی میزبان نخواهد بود چرا که امیر قلعه‌نویی همیشه مقابل پرسپولیس سرشار از انگیزه بوده. در همین هفته روز پنجشنبه سپاهان با تیم قعر جدولی و احتمالا سقوط‌کننده ماشین‌سازی بازی خواهد کرد. دیداری که نباید برای شاگردان محرم نویدکیا مشکل‌ساز باشد. مخصوصا اینکه سپاهان بعد از پرسپولیس بازی خواهد کرد شرایط را برای این تیم بسیار بهتر می‌کند. 

در هفته بیست‌وششم پرسپولیس در یک بازی بسیار سخت در اهواز مهمان فولاد است. فولادی که با متوقف کردن سپاهان کمک بزرگی به پرسپولیس کرد و حالا می‌تواند همان لطف را در حق سپاهان انجام دهد. پرسپولیس بازی رفت را در آزادی به سختی و با حساب دو بر یک برنده شد اما تیم جواد نکونام ثابت کرده در زمین خودی اهل باج دادن به هیچ تیمی نیست. سپاهان هم مهمان پیکان است که گرچه آنچنان خطر سقوط را حس نمی‌کند اما باید تا لحظه آخر حواسش جمع باشد و برای کسب امتیاز وارد زمین شود. با این حال مطمئنا بازی با پیکان راحت‌تر از بازی با فولاد است. 

در هفته بیست‌وهفتم پرسپولیس یک بازی سخت دیگر پیش رو دارد و باید در آزادی از تراکتور میزبانی کند. پرسپولیس در بازی رفت این فصل و فینال سوپرجام تراکتور را با دو سرمربی متفاوت شکست داده و حالا باید با تراکتور مدل فیروز کریمی بازی کند. البته اگر کریمی تا آن موقع روی نیمکت تیم تبریزی مانده باشد! به هر حال سرعت تغییر سرمربی در تراکتور در حال تبدیل شدن به یک رکورد جهانی است. تراکتور با وجود همه این شرایط همیشه رقیبی سرسخت برای پرسپولیس بوده و خواهد بود. در سمت مقابل سپاهان در دربی اصفهان میزبان ذوب‌آهن است. ذوب‌آهن جزو تیم‌های فانوس به دست لیگ است که برای تک‌تک امتیازات باید بجنگد. از این حیث زردپوشان بازی راحتی مقابل تیم همشهری ندارند. 

در هفته بیست‌وهشتم پرسپولیس میزبان آلومینیوم اراک است. تنها باخت پرسپولیس در لیگ این فصل تا به امروز مقابل همین آلومینیوم رقم خورده است. تیمی که کادر فنی‌اش دستخوش تغییر شد اما همچنان جزو تیم‌های خوب لیگ به حساب می‌آید و این یعنی بازی سختی در انتظار پرسپولیس است. سپاهان هم با تیم میانه جدولی صنعت نفت در خانه بازی می‌کند؛ صنعت نفتی که نه سودای سهمیه دارد نه از سقوط می‌ترسد. 
در هفته بیست‌ونهم پرسپولیس بعد از چند بازی سخت و نفسگیر یک بازی آسان مقابل ماشین‌سازی دارد که احتمالا تا آن موقع سقوطش از احتمال به قطعیت تغییر وضعیت پیدا کرده. هرچند فوتبال است و نمی‌توان با قطعیت از نتایج حرف زد اما به نظر نمی‌رسد پرسپولیس اگر تا آن روز همچنان مدعی مانده باشد مقابل تیم تبریزی به مشکل بخورد. سپاهان اما در یک بازی نسبتا سخت در مشهد مهمان پدیده خواهد بود. پدیده هم از آن تیم‌های میانه جدولی است که از اینجای فصل به بعد بیشتر برای سلامتی بازی می‌کند چون نه می‌تواند سهمیه بگیرد نه مشکل سقوط دارد. با این حال انگیزه‌های رحمتی که کلا آدم رقابت‌جویی است می‌تواند به بازیکنان تیمش کمک کند تا مقابل سپاهان قدرتمندانه بجنگند. 

در هفته پایانی که اکثر کارشناسان احتمال می‌دهند سرنوشت لیگ را مشخص خواهد کرد پرسپولیس یک بازی نسبتا آسان مقابل پیکان دارد و سپاهان در یک بازی سخت مهمان استقلال است. استقلال خودش تیمی است که فعلا با ۸ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس و ۶ امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان سوم است و اگر برای قهرمانی نجنگد لااقل به‌شدت دنبال کسب سهمیه خواهد رفت. بازی استقلال و سپاهان همیشه جزو بازی‌های بسیار سخت لیگ برای هر دو تیم بوده و این می‌تواند پرسپولیس را امیدوار کند که اگر در هفته‌های پیش رو لغزید، آبی‌ها بتوانند از سپاهان امتیاز بگیرند. 

طبق اعلام سازمان لیگ، فصل جاری فوتبال ایران بعد از برگزاری سی‌ هفته، روز جمعه هشت مرداد به پایان خواهد رسید. اینکه در آن روز کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد سوال جذابی است که جوابش در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد. 

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

استقلال به قهرمانی پرسپولیس کمک می‌کند؟

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ