کمک داور ویدئویی، تنها راه نجات داوران و کمیته داوری

0

پرسپولیس نیوز

در شرایط فعلی کار به جایی رسیده که بلافاصله بعد از اعلام نام داور برای بازی تیمهای پرطرفدار ناگهان در فضای مجازی علیه داوران جبهه می گیرند و تمام اشتباهات داور در همه عمرش را به رخ می کشند و به او فحش می دهند!با چنین شرایطی طبعا داور تمرکز خود را از دست می دهد و نمی تواند قضاوت طبیعی خود را انجام بدهد حالا تصور کنید که دربی جام حذفی هم در راه باشد و کمیته داوران بخواهد بار دیگر داور ایرانی بگذارد.

در شرایط فعلی تنها راه نجات کمیته و دپارتمان داوری و خود داوران استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی است تا جلوی یکسری اشتباهات و بعضی از غرولند ها گرفته شود. شاید بگویید خیلی جاها کمک داور ویدئویی هست اما باز هم نتایج عادلانه رقم نمی خورد اما بهر حال دیر یا زود کمک داور ویدئویی باید بیاید تا بخشی از مشکلات حل شود.

در هر بازی شاید فقط یکی دو اشتباه مهم و تاثیر گذار داوری داشته باشیم که کمک داور ویدئویی می تواند جلوی آن را بگیرد. مثلا در همین بازی استقلال و آلومینیوم اراک کمک داور ویدئویی می توانست تکلیف هند فرشید اسماعیلی و گل استقلال را مشخص کند اما چون این سیستم نبود،صدای هردو تیم بلند شد. همین مثال را می توان در مورد بازی پرسپولیس و گل گهر هم زد که مسلما کمک داور ویدئویی تا حد زیادی تکلیف را مشخص می کرد اما واقعا مشخص نیست چرا مسئولان برای آوردن سیستم ویدئویی مقاومت می کنند و حداقل برای این کار زودتر از باشگاهها کمک نمی گیرند؟ باشگاهی که به یک بازیکن ۸ میلیارد و حتی بیشتر می دهد، مسلما حاضر است چنین پولی را برای سیستم ویدئویی هزینه کند و برای همیشه مشکل حل شود.

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

کمک داور ویدئویی، تنها راه نجات داوران و کمیته داوری

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ