بیوگرافی جواد قارایی مستند ایرانگرد +عکس اینستاگرام

0

جواد قارایی در ۷ مهر ۱۳۵۷ در تهران متولّد شد.  وی اصالتاً اهل زنجان است زمانی که نوجوان بود فعّالیت ورزشی خود را در شهر دماوند آغاز کرد و کم‌کم به کوهنوردی و گردشگری علاقه‌مند شد. کارش را مدّتی به عنوان راهنمای تورهای مسافرتی آغاز کرد و در این کار بسیار حرفه‌ای شد. تا اینکه به‌صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۴ وقتی ۱۷ سالش بود کوهنوردی را با تشویق پدر و مادرش شروع کرد پس از گذراندن دوره‌ها دو قسمت ایرانگردی را با هزینه شخصی ساخت و در شبکهٔ چهار ارائه کرد سپس برنامه با سفارش شبکهٔ یک ادامه پیدا کرد به گفتهٔ خودش: «در سال ۸۹ آپارتمانی که قبل از ازدواج داشتم را به قیمت ۷۰ میلیون فروختم که البته همه آن پول هم دست من را نگرفت ۱۵ میلیون وام گرفتم که قیمت کل کسر شد و من با ۵۵ میلیون تومان باقی مانده تجهیزات تصویر برداری برای مستندسازی خریدم آن زمان یک دوربین به قیمت ۳۰ میلیون تهیه کردم که اگر آن تجهیزات را الآن بخواهید بخرید بالای یک میلیارد تومان باید هزینه کنید.»

همسر جواد قارایی مستند ایرانگرد درآمد جواد قارایی پارسا قارایی بیوگرافی جواد قارایی

مستند ایرانگرد

مجموعه ایرانگرد از مستندهای ساختهٔ قارایی است که در هر قسمت به شهرهای مختلف ایران رفت و بعد از بازدید از روستاها و عشایر آن مناطق مستندهایی را از نحوهٔ زندگی و فرهنگ خاص آن‌ها تهیه می‌کند که اولین فصل آن را در سال ۱۳۸۹ در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای ساخت و شبکهٔ چهار برای اولین بار پخش کرد.

جواد قارایی چند سال سن دارد

جواد قارایی ۴۳ ساله است.

همسر جواد قارایی مستند ایرانگرد درآمد جواد قارایی پارسا قارایی بیوگرافی جواد قارایی

همسر و فرزند جواد قارایی

خانواده با این همه حجم سفر و تنهایی اعتراضی ندارند؟

قارایی: در زمان سفرهای بسیارم پیش از تولید ایرانگرد در سالهای گذشته، پدر و مادر عزیزم همواره دوری و ماجراجویی های مرا تحمل می کردند و دعای آنها همواره بدرقه راه بنده بود . به خاطر تحمل تمام این سختی ها از ایشان سپاسگزارم . دستشان را می بوسم . پدر و مادر عزیزم همواره حامی و امیدبخش زندگی و فعالیتهای من بودند . پس از ازدواج ، من در این سفرهایی که برای شناسایی مناطق بکر و لوکیشن ها می‌رفتم، تقریبا تمام آن را با همسرم بودم و از همین جا دوست دارم از تمام زحماتی که در این راه کشیده اند ، از زمانی که به خاطر سفرهای من تنها بوده و پسر کوچکمان را به تنهایی بزرگ کرده، تشکر کنم و امیدوارم ایرانگرد ۳ را به همراه همسر و پسرم بسازم.

*در دوران کودکی چطور؟ به زنجان رفت و آمد داشتید که اینگونه جرقه علاقه به طبیعت در وجود شما زده شود؟

– خیر ما آنجا فامیلی نداریم و رفت و آمدی نداشتیم. من در شهر به دنیا آمدم و بزرگ شدم.

*بعد از این همه سفرهایی که داشتید، دلتان نمی‌خواهد به جای تهران در یکی از این شهرهای زیبایی که از آن مستند ساختید زندگی کنید؟

– مجبورم در تهران زندگی کنم، چون کارم در تهران است. همه عوامل برنامه و منابع آن هم در تهران هستند. با این حال خیلی وقت‌ها اصلا در پایتخت نیستم.

*چند روز از ۳۶۵ روز در تهران هستید؟

– کمتر از نصف سال. می‌شود گفت دوپنجم سال را تهرانم و باقی زمانم به سفر می‌گذرد.

*رابطه‌تان با پارسا پسرتان چگونه است؟

– او خیلی به من وابسته است. کمی که بزرگ‌تر شود حتما او را به سفر می‌برم. خود او هم خیلی طبیعت را دوست دارد و عاشق طبیعت است.

*زمانی که پارسا به دنیا آمد، پیش همسرتان بودید؟

– پارسا ۶ اسفند سال ۹۰ به دنیا آمد و من تا دو ماهگی‌اش پیش او بودم و هیچ سفری نرفتم و کنار همسرم ماندم. اتفاقا پارسا هم خیلی به من وابسته است و آن زمان مدام در آغوش من آرام می‌شد.

*سفر خانوادگی هم می‌روید؟

– بله اتفاقا اخیرا به شیراز رفتیم. بین پخش سری دوم «ایرانگرد» و تولید سری سوم، زمان کوتاهی دارم که آن را به خانواده اختصاص دادم.

جواد قارایی با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت:

همسر جواد قارایی مستند ایرانگرد درآمد جواد قارایی پارسا قارایی بیوگرافی جواد قارایی

@javadgharaei
درود بر هموطنان جانم. روزگار به کام.
چه ایرانگردی شود ایرانگرد چهار.
با گروه سخت کوش ایرانگرد در حال تولید هستیم و تمام تلاشمان این است که برای نوروز آماده پخش شود. به یاری خدا . سپاس بیکران به خاطر همراهی و پیامهای پر مهرتان. دوستتان دارم و با دل و جان و عشق کار می کنیم. به عشق ایران و ایرانی.
کرمان جان. لوت عزیز. زمستان ۹۹

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ