۵ بازی ماندگار از آقای سر به زیر (عکس)

0

پایگاه خبری فوتبالی- اگرچه هروویه میلیچ را دیگر با پیراهن استقلال نمی‌بینیم اما هواداران آبی خاطرات خوبی از این بازیکن کروات دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پیش از شروع لیگ نوزدهم، وقتی آندره آ استراماچونی تازه سکان هدایت استقلال را در دست گرفته بود، آبی ها برای آماده سازی راهی اردوی ترکیه شدند. در بازگشت به تهران هم چند بازی دوستانه انجام دادند و بعد از همه این ها بود که مربی ایتالیایی، از دومین خرید خارجی و آخرین خرید تابستانی خود رونمایی کرد؛ هروویه میلیچ.

رزومه مدافع چپ جدید آبی ها قابل اعتنا بود. میلیچ ۶ بار پیراهن تیم ملی کرواسی را پوشیده بود، سابقه بازی در فیورنتینا را داشت و پیش از آنکه راهی ایران شود، در لیگ های سوئد، روسیه و یونان توپ زده بود. با این حال او وقتی به استقلال پیوست که فقط ۳ روز تا شروع لیگ وقت باقی مانده بود و طبیعی که هفته های ابتدایی لیگ نوزدهم را از دست بدهد.

میلیچ در کمتر از ۲ سالی با پیراهن آبی به زمین رفت، نماد یک بازیکن حرفه ای و بی حاشیه بود. در ادامه ۵ بازی به یاد ماندنی از این مدافع کروات را مرور می کنیم:

* ۱۲ مهر ۹۸: شروع بردهای سریالی با گل هروویه

استقلال با استراماچونی شروعی ناامید کننده داشت؛ ۲ شکست مقابل ماشین سازی و پرسپولیس و ۳ مساوی با فولاد، نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن در پنج هفته ابتدایی لیگ، موج انتقادها را به طرف این مربی ایتالیایی سرازیر کرده بود. اما از هفته ششم، ورق برگشت. در دیداری که استقلال به خاطر محرومیت انضباطی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به میدان رفته بود، ناکامی دوباره حتی می توانست به قیمت اخراج استراماچونی تمام شود اما پیش از اینکه اوضاع بحرانی شود، میلیچ در همان ابتدای بازی دروازه گل گهر را باز کرد تا زمینه ساز برد ۲-۱ استقلال شود. بعد از آن بود که روند موفقیت و بردهای سریالی استقلال آغاز شد و در پایان هفته سیزدهم، این آبی ها بودند که صدرنشینی در لیگ را جشن گرفتند.

۸ بهمن ۹۸: درخشان در برد درخشان استقلال

پس از آنکه مشخص شد استراماچونی خیال بازگشت به ایران را ندارد، فرهاد مجیدی در شرایطی دشوار به نیمکت مربیگری رسید. استقلال در سه بازی بدون مربی، ۵ امتیاز از دست داده بود و می بایست برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در خارج از خانه دو بازی پلی آف برگزار کند. حریف کویتی طبعاً نمی توانست مشکل بزرگی برای استقلال ایجاد کند اما عبور از الریان آن هم در قطر، پروژه ساده ای نبود.

در آن بازی بود که میلیچ در مقابل خط حمله خطرناک الریان، یکی از بهترین نمایش های خود را ارائه کرد و درست در شروع نیمه دوم با یک پاس عالی زمینه ساز سومین گل استقلال شد. او در شب درخشان استقلال، یکی از بهترین ها بود و نشان داد در بازی های حساس، چه مهره گره گشایی است. استقلال در آن بازی با درخشش میلیچ، دیاباته و قایدی با ۵ گل یکی از قاطع ترین بردهای آسیایی خود را جشن گرفت.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

۵ شهریور ۹۹: نجات از شکست با سانتر بی نقص

دربی همیشه حساس است و دربی های جام حذفی، حساس تر. استقلال در نیمه نهایی جام حذفی درحالی روبروی پرسپولیس ایستاد که رقیب سنتی قهرمانی زودهنگام در لیگ را جشن گرفته بود. پرسپولیس که در ابتدای نیمه دوم، گل مهدی قایدی را پاسخ داده بود، در دقیقه ۸۸ با علی علیپور به گل دوم رسید. در همان دقایقی که به نظر می رسید کار برای استقلال تمام شده، سانتر بی نقص میلیچ از جناح چپ روی سر محمد دانشگر فرود آمد تا بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی بکشد.

مدافع چپ آبی ها که در دقیقه ۹۲ استقلال را از شکست نجات داده بود، در ضربات پنالتی هم یکی از ۴ بازیکنی بود که دروازه حریف را گشود تا استقلال با پیروزی در دربی، به فینال جام حذفی برسد.

۵ آذر ۹۹: گل به سبک مسی از بدل مسی

استقلال لیگ بیستم را با محمود فکری آغاز کرد و در هفته دوم مقابل فولاد شکست خورد. در سومین هفته به نظر می رسید استقلال کار ساده ای مقابل ماشین سازی در پیش داشته باشد اما در نیمه اول، اوضاع چندان خوب پیش نرفت. تجمع بازیکنان ماشین سازی در زمین خودی، کار را برای حمله کردن سخت کرده بود و اینجا بود که هروویه میلیچ با ضربه ایستگاهی نجات بخش، سه امتیاز بازی را به حساب استقلال واریز کرد.
او زیباترین گل هفته را به ثمر رسانده بود اما در دیدارهای بعدی، رابطه او و محمود فکری شکرآب شد و به نیمکت ذخیره ها منتقل شد. میلیچ بعد از چند هفته نیمکت نشینی، راهی کرواسی شد و بعد از برکناری فکری بود که دوباره به استقلال بازگشت.  

 اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰: نفوذ به قیمت صدرنشینی

مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به شکل عجیبی فشرده بود. هر تیم می بایست در بازه زمانی ۱۶ روزه ۶ بازی انجام دهد و استقلال در آخرین بازی مقابل الشرطه به برد نیاز داشت تا صدرنشین گروه شود.

 میلیچ که در بازی های ابتدایی در پست غیرتخصصی هافبک راست به کار گرفته شده بود، در ششمین بازی به جای همیشگی خود برگشت و در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی با نفوذ به محوطه هجده قدم، استقلال را صاحب یک ضربه پنالتی کرد.  این ضربه را شیخ دیاباته به تور رساند تا استقلال با همین تک گل، بالاتر از الدحیل و الاهلی عربستان قرار بگیرد.

۴۱۵۴

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

۵ بازی ماندگار از آقای سر به زیر (عکس)

استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ