عادات به ظاهر بی‌ ضرر برای سلامتی ولی خطرناک

0

شاید خود ما هم خبر نداشته باشیم، اما بعضی از عادت‌ هایی که داریم، احتمال ابتلا به بیماری‌ های مختلف را در ما افزایش می‌دهند!

همان عادت‌هایی که به نظر شما خطرناک نیستند، مثل نداشتن خواب کافی، سریع غذا خوردن و حذف وعده‌های غذایی همگی می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیندازند. امروز می‌خواهیم شما مخاطبان گرامی را با عادات مضر برای سلامتی که شما را در معرض چاقی و بیماری قرار می‌دهند، آشنا کنیم.

مجله سلامت عوارض زیاد نشستن عوارض رژیم غذایی ناسالم عادت های مفید برای سلامتی عادت های مضر برای سلامتی زبان سلامت بدن رژیم غذایی سالم رژیم غذایی حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن

از بطری پلاستیکی استفاده می‌کنید

همه‌ ما به خوبی می‌دانیم که آب‌رسانی به بدن اهمیت بسیار زیادی برای سلامتی دارد. شاید شما هم به همین دلیل، همیشه یک بطری آب کنار خود می‌گذارید تا هر زمان که تشنه شدید، از آن آب بخورید. نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نباید از بطری‌های پلاستیکی استفاده کنید. این بطری‌ها مضرات زیادی برای سلامتی دارند، که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم به تأثیر منفی روی باروری خانم‌ها و آقایان اشاره کنیم.

همیشه به دنبال خوراکی‌ های بدون چربی هستید

می‌دانیم که چربی برای بدن مضر است. به همین دلیل، بسیاری از افراد هنگام خرید محصولات غذایی، به دنبال محصولاتی هستند که چربی ندارند. شاید فکر کنید این کار به نفع سلامتی شما است. اما واقعیت این است که تولیدکنندگان محصولات غذایی برای جبران کمبود چربی، به این محصولات قند و مواد افزودنی اضافه می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود کالری مصرفی‌ شما افزایش پیدا کند.

زیاد می‌ نشینید

متاسفانه شغل بسیاری از ما مستلزم نشستن طولانی‌ مدت است. سبک زندگی غیرفعال احتمال ابتلا به بیماری‌ های مختلف و البته چاقی را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که ادعا شده تلویزیون دیدن هم با چاقی در ارتباط است. اگر سرکار زیاد می‌نشینید، هر یک ساعت یک بار بلند شوید و کمی در اطراف پیاده‌روی کنید.

مجله سلامت عوارض زیاد نشستن عوارض رژیم غذایی ناسالم عادت های مفید برای سلامتی عادت های مضر برای سلامتی زبان سلامت بدن رژیم غذایی سالم رژیم غذایی حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن

پروتئین کافی نمی‌ خورید

مصرف پروتئین به دو دلیل اهمیت دارد، اولاً پروتئین سیرکننده است و جلوی پرخوری را می‌گیرد. دوماً به عضله‌سازی و حفظ عضلات کمک می‌کند. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، حتی در زمان استراحت هم چربی بیشتری می‌‌سوزانید.

نان سفید می‌ خورید

بدن کربوهیدرات تصفیه شده را به شکر و بعد به گلوکز تبدیل می‌کند. گلوکز ترکیبی است که به کلاژن و سایر پروتئین‌هایی که با چین‌وچروک مبارزه می‌کنند، آسیب می‌رساند. سعی کنید همیشه از غلات سبوس‌دار استفاده کنید. این غلات به کنترل سطح قند خون، کنترل وزن و کاهش وزن کمک می‌کنند.

زیاد قهوه می‌ نوشید

یکی دیگر از عادات مضر برای سلامتی مصرف بیش‌از حد قهوه است. ما نمی‌گوییم قهوه نخورید، بلکه می‌گوییم تعادل را در خوردن قهوه رعایت کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند منجر به مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکم شود.

یک رژیم سخت‌ گیرانه را دنبال می‌ کنید

اگر در هر وعده‌ غذایی به اندازه‌ کافی غذا نخورید، گرسنه می‌مانید و این گرسنگی را با پرخوری در وعده‌ بعد جبران می‌کنید. توجه داشته باشید که این کار باعث می‌شود مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روز را دریافت نکنید. به جای کم خوردن، درست خوردن را یاد بگیرید.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ