بخش پنجم فایل صوتی پرز؛ فلورنتینو چگونه رسانه‌های منتقد را سرکوب می‌کند؟

0

رئال مادرید نیوز : بخش پنجم فایل صوتی لو رفته از پرز به دخالت های او در امور رسانه ها اعتقاد دارد و این که چگونه می خواهد رسانه های منتقد را سرکوب کند. پرز در این صحبت ها می گوید:” باید جنگ میان مارکا و تلویزیون ملی اسپانیا را ببریم، فقط همین. با این کار خودمان را ایزوله می کنیم. به ال پائیس کاری نداریم چرا که ال پائیس رفتار بدی ندارد اما رلانیو و دلامورنا بدرفتاری می کنند. “ال روندو” نباید دیگر وجود داشته باشد.”

در حقیقت به نظر می رسد که پرز در تغییرات برنامه های تلویزیونی نقش مهمی دارد و استفاده از رسانه ها به سود خودش را یکی از استراتژی های خود می داند. خوزه رامون دلامورنا خبرنگار سابق کادنا سر است که به تازگی بازنشسته شده و با برنامه ” ال لارخرو” یکی از جریان ساز ترین رسانه های سالهای اخیر بوده است. از سویی رلانیو نیز به مدت ۲۳ سال مدیر مسئول نشریه آس بوده است. پرز سالها با گروه رسانه ای “پریسا” که مالکیت شرکت آس را به عهده داشت، دشمنی داشت. “ال روندو” نیز نام برنامه ای در تلویزیون ملی اسپانیا (TVE) است که بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ پخش می شد و به بحث های ورزشی می پرداخت. پرز در صحبت های لو رفته می گوید که قصد تغییرات در این برنامه را دارد:” باید ببینیم این برنامه چند سال با تلویزیون قرارداد دارد تا همه چیز را عوض کنیم. اگر قرارداد ماهانه است هر چه زودتر کار را تمام می کنیم اما اگر به صورت فصل به فصل است باید منتظر فصل تابستان بمانیم.”

پرز به خواسته اش رسید و برنامه “ال روندو” در تابستان ۲۰۰۷ به پایان رسید. روبرتو گومز یکی از مجریان این برنامه در مورد پایانش گفته بود:” پرز باعث پایان کار “ال روندو” شد اما از نظر من یک اشتباه بود چرا که این بزرگترین برنامه های تلویزیونی بود چرا که گاهی از فیلم شبکه یک هم بیننده بیشتری داشت. پدررول در شبکه TVE مجری “کلوب فوتبال” بود و بعد از آن به “اینترکونومیا” رفت تا “پونتو پلوتا” و بعد از آن “ال چیرینگیتو” را اجرا کند.”

پرز در ادامه صحبت های لو رفته می گوید:” لوئیز فرناندز (مدیر TVE) برای رئالی ها مثال طالبان است. به شما یک چیز می گویم، قرارداد روبرتو گومز را لغو کنید. به دنبال جزئیات ان باشید. قرارداد دائمی نیست و  نیاز به تمدید دارد اما کاری کنید که تمدید نشود. نگران “ال روندو” نباشید. این برنامه دیگر وجود نخواهد داشت. جای خود را به یک برنامه رئالی با “فرراس” (خبرنگار حامی و نزدیک به پرز) خواهد داد.”

پرز در صحبت هایی که در ۱۴ فوریه ۲۰۰۷ ثبت شده می گوید:” برنامه های شبکه یک کاملا عوض می شود. تهیه کننده ای وارد برنامه هایشان شده که یکی از خود ماست. لوئیز فرناندز با از بین رفتن “ال روندو” کاری نمی تواند انجام بدهد. بدین ترتیب چیزی به جز “مارکا”  نخواهد ماند. باید “مارکا” را هم بگیریم. با “مارکا” و با “TVE” همه چیز حل می شود. دیگر هیچ کسی برایشان نمی ماند. برایشان شرم آور است که دست تنها بماند. اکنون “مارکا” آنها را همراهی می کند که آزاردهنده است.”

در حقیقت لوئیز فرناندز مدیر رادیو تلویزیون ملی اسپانیا در طول دوران نخست وزیری خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو بوده است که کمی بعد مدیر مدرسه ورزشی رئال مادرید در چین شد که گفته می شود قراردادی میلیونی بسته است. پرز بعد از آن که توانست TVE را مدیریت کند به سراغ مارکا رفت. او در صحبت های ثبت شده در ۲۲ می ۲۰۰۷ می گوید:” کاری که “مارکا” می کند وحشتناک و ناخوشایند است. می دانید که با TVE چه کار کردیم. ال روندو تمام شد و دیگر وجود ندارد. لوئیز فرناندز شخصیت سرسختی دارد اما دیگر نگرانش نباشید. ” در آن زمان پرز از ریاست رئال دور بود اما به نظر می رسد که می خواسته با کنترل رسانه ها راه بازگشت را هموار کند.

پرز در صحبت های دیگری که در دوم آوریل ۲۰۰۸ ثبت شده می گوید:” باید بقیه را علیه آنها کنیم. همه علیه این دو رسانه (آس و ال پائیس) . باید علیه گروه رسانه ای پریسا حرکت کنیم. نه بهتر است فقط روی “آس” تمرکز کنیم چون که “ال پائیس” اثرگذاری ندارد. “ال پائیس” نمی تواند کاری انجام بدهد اما همه جانبه علیه پریسا حرکت می کنیم. در حال حاضر شرایط این کار را داریم و می توانیم این کار را انجام بدهیم. ”

مدیر کنونی رئال مادرید از تلاش خود برای اغوای رونکرو سردبیر کنونی آس هم پرده برمی دارد:” رونکرو؟ اگر کسی چیزی به او بگوید اذیتش می کنند. باید همین حالا به سراغش برویم. باید همین حالا با تمام قوا به سمتش برویم چرا که می تواند همه چیز را به نفع ما پوشش بدهد. باید به سراغ رونکرو برویم.”

پرز در ۸ اکتبر ۲۰۰۸ در مورد انتشار اخباری که به استعفای رامون کالدرون منجر شده بود، گفت:” همه چیز را علیه او نوشته اند. آنها بیچاره هستند. برای زندگی خود بازی می کنند و باید با غرور و شخصیت بازی کنند. در زندگی باید باهوش باشی.”

مدیر رئال در این صحبت ها در مورد رابطه نزدیک خود با ادواردو ایندا خبرنگاری که در آن زمان مدیر روزنامه مارکا بود هم صحبت می کند و خطاب به ایندا می گوید:” ایندا، در مورد بازیکنان خوب صحبت کن چون این رئال مادرید است اما در مورد مدیر (کالدرون) خوب صحبت نکن. اگر چیزهایی بنویسی که متعلق به قرن بیست و یکم نیست، مخاطبانت حس می کنند که این یک توهین عمومی است. در مورد تو چه فکری خواهند کرد؟ فکر می کنند احمق هستی و شخصیت روزنامه از بین می رود.”

پرز در ادامه این صحبت ها به روابط خود در خارج از فوتبال هم برای تحت تاثیر قرار دادن خبرنگاران استفاده می کند:” ببینید، من با پادشاه نشست و برخاست داشته ام. حالا در مراسم افتتاح پروژه ای برای تلفونیکا هستم. هم با پادشاه بودم و آنتونیو هم آن جا بود. پادشاه به من گفت:” ایندا را در مسیر درست قرار بده.” به او گفتم:” نمی دانم که بشود یا نه. او پیشرفت کرده است. خودش را خیلی مهم می داند اما دیوانه است. فقط دوست دارد فیگور بگیرد. گیج شده است. به خاطر آنتونیو و من توانسته مدیر مارکا شود و ما سعی می کنیم به پدرو فشار بیاوریم.” در حقیقت اشاره پرز به پدرو رامیرز است که در آن زمان مدیر نشریه “ال موندو” است که زیر نظر همان گروه رسانه ای است که مارکا را مدیریت می کند.

چند ماه بعد در روز ۱۷ فوریه ۲۰۰۹ ، پرز در مورد رابطه اش با آنتونیو گارسیا فرراس صحبت می کند:” مرد مورد اعتماد من “فری” است. او را از گروه پریسا خارج کردم چون از این گروه متنفر بود.فرراس اما یک حرفه ای فوق العاده است. او شخصیت مورد احترامی است و بسیار صادق است. با کل دنیا خوب برخورد می کند. گروه پریسا فاجعه هستند. البته من هم از آنها متنفر هستم، دروغ نمی گویم. کونترراس، رورس (مدیر شرکت پخش تلویزیونی مدیراپرو) همه برای پریسا کار می کنند. لوئیز فرناندز نیز در شبکه یک است. آنهایی که در پریسا کار می کنند آشغال هستند. ”

پرز وقتی بری دوره دومش به رئال برمی گردد هم سعی می کند رسانه ها را کنترل کند. وی در صحبت هایی در ژانویه ۲۰۱۰ به رلانیو مدیر سابق نشریه آس توهین می کند و می گوید:”رلانیو در کنار دشمنان من است. رلانیو از من متنفر است، به صورت  جنگی و نظامی. چرا که برای دومین بار بر خلاف میلش مدیر شدم. او دوست من نیست. به همه احترام می گذارم چرا که در رئال باید به همه احترام بگذاری اما او دشمن علنی من است. ماتایاناس (خبرنگار آس] نیز همین طور. اشتباه نکن.”

پرز در صحبت های دیگری علیه دیگو تورس خبرنگار ال پائیس هم صحبت می کند:” شبکه های اجتماعی تاثیر بزرگی دارند. به طور مثال دیگو تورس حتی در شناسنامه من هم به دنبال ایراد است و در اینترنت توهین می کند. “

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

بخش پنجم فایل صوتی پرز؛ فلورنتینو چگونه رسانه‌های منتقد را سرکوب می‌کند؟

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ