سهم استقلال – پرسپولیس از حق پخش دربی؛ صفر ریال

0

پرسپولیس نیوز

بدون شک صدا و سیما روز گذشته از بابت حق پخش دربی درآمد کلانی داشته است. خبر تایید نشده ای حکایت از این دیدار که صدا و سیما بابت پخش دربی ۳۰ میلیارد تومان در آمد داشته است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال هیچ قراردادی با سازمان صدا و سیما پیرامون حق پخش ندارد و از این درآمدها سهمی نمی‌برد! آنوقت ساختمان فدراسیون فوتبال به بهانه بدهی به شستا مصادره می‌شود! و فرهاد مجیدی از دوستانش خواهش می‌کند به بازیکنان استقلال به بابت برد در دربی پاداش دهند! روایت‌هایی که بیشتر در فوتبال محلی خوانده‌ایم و این اوضاع اصلا برای تیم بزرگی چون استقلال که یکی از باشگاه‌های پر افتخار فوتبال قاره آسیا به حساب می‌آید و هم اکنون هم یکی از تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود قابل هضم و درک نیست! 

نکته جالب اینکه هنوز برخی از تیم‌های دسته اولی بابت پخش بازی‌های خود به شبکه‌های تلوزیونی پول می‌دهند که این خیلی دردناک است. در فوتبال حرفه‌ای نزدیک به ۶۰ درصد از درآمدهای جاری تیم‌ها را حق پخش تامین می‌کند اما همان طور که می‌بینید در ایران تیم‌های استقلال و پرسپولیس از بابت حق پخش دربی درآمدی نداشته‌اند! بدون شک در چنین شرایطی نمی‌توان در انتظار حرفه‌ای بودن فوتبال ایران بود و حتی این پرسش را مطرح کرد چرا دولت هزینه تیم‌ها را تامین می‌کند؟

وقتی دولت حق طبیعی تیم‌ها را نمی‌دهد مجبور است برای تامین هزینه‌های آن دست به جیب شود. این در حالی است که به تازگی سازمان صدا و سیما مجبور شد برای پخش بازی‌های تیم ملی در منامه ۷۰ هزار دلار هزینه کند چون پای کنفدراسیون فوتبال آسیا در میان بود و نمی‌توانست AFC را همانند فدراسیون فوتبال ایران برای عدم پرداخت حق پخش متقاعد کند. 

اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

سهم استقلال – پرسپولیس از حق پخش دربی؛ صفر ریال

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ