کشف اسکلت «نوح»

1

 اسکلت ۶۵۰۰ ساله عراقی پس از اینکه ۸۵ سال در زیرزمین موزه‌ای در پنسیلوانیا نگهداری می‌شد، دوباره کشف شد.

موزه آثار تاریخی و مردم‌شناسی وابسته به دانشگاه «پنسیلوانیا» از کشف اسکلتی با قدمت ۶۵۰۰ سال در زیرزمین این موزه خبر داد.

عکس های جالب و زیبا اخبار جالب

این موزه اعلام کرد: مدت‌ها بود تمامی اسناد و مدارک مربوط به این اسکلت که تاریخ آن به ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد گم شده بودند، این در حالیست که خود اسکلت از ۸۵ سال قبل در زیرزمین موزه قرار داشت.

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز»،‌ تابستان امسال در پروژه ثبت دیجیتالی اسناد مربوط به کشفیات مشترک موزه انگلیس و دانشگاه پنسیلوانیا در عراق (از ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۴) این اسناد و مدارک مربوط به این اثر کشف شدند.

طبق گفته پژوهشگران این اسکلت در سال ۱۹۳۰ در پروژه حفاری مقبره پادشاهی شهر «اور» عراق با نظارت «لئونارد وولی» به دست آمد. این گروه در عمق ۱۲ متری دل خاک و در پایین‌ترین قسمت مقبره، این اسکلت را استخراج کردند.

این اسکلت در میان باستان‌شناسان به دلیل قدمت زیادش به «نوح» مشهور شده و به عقیده مورخان این اسکلت از توفان عظیم زمان نوح (ع) جان سالم به در برده است.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این اسکلت متعلق به مردی با جثه بزرگ و قد ۱.۷۸ سانتی متر است که در ۵۰ سالگی فوت کرده است.

با توجه به کمبود اسکلت‌های سالم از این دوره زمانی، بکارگیری تکنولوژی‌های جدید می‌تواند اطلاعات جدیدی را از نوع غذا، بیماری‌ها و نژاد این دوره در اختیار دانشمندان قرار دهد. در حال حاضر در این موزه یک اسکلت دیگر هم نگهداری می‌شود، اما «نوح» حدود ۲۰۰۰ سال از آن قدیمی‌تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. باران می گوید

    مگه اسکلت انسان بعد ۵۰-۶۰ سال پودر نمیشه کاملا؟؟؟؟؟؟؟؟ عجیبه